اخبار داغ

معاون فرماندار بروجرد:

320 منزل مسکونی در سیل بروجرد تخریب شد/احداث و بازسازی تا پایان سال

320 منزل مسکونی در سیل بروجرد تخریب شد/احداث و بازسازی تا پایان سال
معاون فرماندار بروجرد گفت: 320 منزل مسکونی در بروجرد بر اثر سیلاب تخریب شد که تاکنون آواربرداری 100 منزل تخریبی انجام شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مسعود فلاح در گفت‌وگو با سفیر افلاک اظهار داشت: براثر سیلاب فروردین‌ماه امسال در شهرستان بروجرد 267 واحد منزل دچار خسارت شد که نیازمند به مرمت دارند، از این تعداد 130 واحد در شهر و 137 واحد در روستا است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

 

,

وی افزود: 320 منزل مسکونی در شهرستان بروجرد به دلیل سیلاب قابل سکونت نیست که 300 منزل در روستا و 20 منزل در شهر قرار دارد که از 300 واحد منزل مسکونی در روستا تاکنون 50 واحد برای احداث معرفی به بانک شده و برخی هم وام‌های موردنظر را برای ساخت دریافت کرده‌اند و 250 پرونده دیگر روستایی نیز طی روزهای آینده به بانک معرفی می‌شود.

,

 

,

معاون فرماندار بروجرد با اشاره به میزان تسهیلات برای احداث منازل عنوان کرد: برای احداث منازلی که در روستا براثر سیلاب قابل سکونت نیستند و تخریبی اعلام‌شده‌اند 40 میلیون تومان وام،10 میلیون تومان بلاعوض و برای احداث منازل شهری 50 میلیون تومان وام و 12 میلیون تومان بلاعوض پرداخت می‌شود.

,

 

,

وی بیان کرد: علاوه بر وام ساخت، وام معیشتی به ازای هر واحد 15 میلیون تومان و 5 میلیون تومان بلاعوض و وام اجاره‌بها در شهر 12 میلیون و در روستا 6 میلیون تومان پرداخت می‌شود.

,

 

,

فلاح از آواربرداری 100 منزل مسکونی در روستاهای بروجرد خبر داد و گفت: از 300 منزل تخریبی در روستا تاکنون 100 منزل آواربرداری شده و در اردیبهشت‌ماه سقف اولین منزل مسکونی سیل‌زدگان در بروجرد در روستای زینعلی زده شد؛ تلاش می‌شود تا پایان سال 98 کار احداث و تعمیر واحدهای مسکونی در شهر و روستا که براثر سیلاب دچار مشکل شده‌اند به پایان برسد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه