اخبار داغ

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان قزوین:

نابسامانی امروز کشور نتیجه نگاه دولتمردان به غرب است/ مشکلات حوزه اقتصادی با تکیه بر توانمندی‌های داخلی و جوانان رفع می‌شود

نابسامانی امروز کشور نتیجه نگاه دولتمردان به غرب است/ مشکلات حوزه اقتصادی با تکیه بر توانمندی‌های داخلی و جوانان رفع می‌شود
دبیر حزب موتلفه اسلامی استان قزوین گفت: امروز یکی از مشکلات ما این است که در نگاه برخی از دولتمردان، استقامت معنایی ندارد و تصور دارند که با همراهی و کنار آمدن با قدرت‌های استکباری می‌توان زندگی بهتری داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدحسین شفیعی‌ها در گفت‌وگو با صبح قزوین  در خصوص ابعاد مختلف مقاومت اظهار کرد: موضوع مقاومت و بردباری در جبهه حق، امری است که خداوند در آموزه‌های قرآنی به عنوان ویژگی مومنان بیان می‌کند و زمانی که مومنان در دفاع از حق ایستادگی و مقاومت کردند، نتیجه‌اش پیروزی بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین ,

وی افزود: استقامت به لحاظ منطقی و عقلانی یک امر واضح است که اگر کسی بخواهد به حقی دست یابد، استحقاق آن  بدون استقامت و بردباری در برابر سختی‌ها صورت نمی‌گیرد.

,

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان قزوین گفت: تاریخ اسلام نشان می‌دهد که پیامبر گرامی و ائمه معصومین(ع) در برابر سخن حقی که گفتند، تا پای جان خود استقامت ورزیدند و در این زمینه تعلل نکردند؛ اگر امروز از اسلام حقیقی و واقعی بهره‌مند هستیم، یقینا این سرمایه به واسطه استقامت مسلمانان صدر اسلام در طول تاریخ بوده که به دست ما رسیده است.

,

شفیعی‌ها با بیان اینکه امروز حق غیرقابل انکار است، ابراز کرد: به خوبی می دانیم که انقلاب اسلامی در سایه بردباری مردم محقق و پیروز شد و دفاع مقدس در سایه استقامت مردم توانست به نتیجه مطلوب برسد.

,

وی ادامه داد: متجاوزان دنیا در برابر مقاومت و ایستادگی ملت ایران شکست خوردند، در حالی که اگر این استقامت محقق نمی‌شد، قدرت‌های استکباری در همان اوایل انقلاب بنا داشتند جمهوری اسلامی را به مقابله با صدام محکوم کنند.

,

شفیعی‌ها گفت: اگر بخواهیم سخن حق و اقتدار ما تثبیت شود و استکبار در برابر آن تواضع کند، بهترین راه استقامت است؛ از تعبیر زیبای قرآن «ان مع العسر یسرا» نیز این مفهوم بر می‌آید که «در پایان هر سختی، آسایش و آسانی به دست می آید» و اگر بخواهیم در برابر استکبار و امریکا به پیروزی برسیم به مقاومت نیاز داریم.

,

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان قزوین اضافه کرد: مقاومت در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، افتصادی، فرهنگی، دفاعی و نظامی تعریف می‌شود و تمام زندگی ما را در برمی گیرد.

,

وی با بیان اینکه دنیا‌زدگی و مادی‌گرایی ما را امروز دچار آسیب کرده است، ادامه داد: این دنیازدگی و مادی‌گرایی برخی از مسئولین با استقامت و مقاومت همخوانی ندارد.

,

شفیعی‌ها اضافه کرد: برخی امروز برای رسیدن به هدف‌های دنیوی حاضر هستند به هر سازش و مصالحه تن دهند و از مقاومت دینی و قرآنی فاصله بگیرند که متاسفانه این تزلزل در بین برخی از دولتمردان از ابتدای انقلاب تا کنون مشاهده شده است.

,

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان قزوین ابراز کرد: امروز یکی از مشکلات ما این است که در نگاه برخی از دولتمردان، استقامت معنایی ندارد و تصور دارند که با همراهی و کنار آمدن با قدرت‌های استکباری می‌توان زندگی بهتری داشت، در حالی که ما این شرایط را امتحان و نتیجه منفی آن را در موضوعاتی همچون برجام مشاهده کردیم.

,

وی بیان کرد: امروز ادبیات و گفتمان مقاومت یک گفتمان قطعی و صدرصدی است و اگر پای آن ایستادگی کنیم، به نتایج ارزشمند دست می‌یابیم و اگر از استقامت و مقاومت دوری کنیم یقینا آسیب‌های بسیاری بر ما وارد خواهد شد.

,

شفیعی ها تصریح کرد: کسانی که تصور می‌کنند که مذاکره با امریکا برای ما نتیجه مثبتی خواهد داشت یقینا در اشتباه هستند و مشاهده کردیم که امریکا به عهد و پیمان خود پایبند نیست لذا دولتمردان ما باید به امریکا نشان دهند که مردم ما را با حیله و نیرنگ نمی‌توانند از انقلاب دور کنند.

,

وی در خصوص تبیین شرایط و توانمندی‌های فعلی جبهه مقاومت برای تداوم ایستادگی اضافه کرد: امروز حوزه اقتصاد به عنوان مهمترین دغدغه کشور و به عنوان پاشنه آشیل ما است و دشمن بر این موضوع توجه کرده است تا به ما ضربه بزند.

,

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان قزوین یادآور شد: اگر نگاه دولتمردان به آن سوی مرزها کاهش یابد و به توان و ظرفیت خود تکیه و نقطه‌های اصلی اقتصادی را با کمک سرمایه‌های کشور و جوانان تقویت کنند، بدون شک در فاصله کوتاه مدت می‌توانیم اقتصاد را ساماندهی کنیم.

,

شفیعی‌ها به تاثیر مقاومت و تکیه بر توان داخلی برای حفظ امنیت منطقه اشاره کرد و گفت: امریکا تصور می‌کرد که یمن را به عنوان ضعیف‌ترین کشور عربی می‌تواند در مدت یک هفته با خاک یکسان کند و در باورش نمی‌گنجید که مردم مظلوم آن به مدت چهارسال بجنگند و امروز با تمام قدرت در برابر امریکا ایستادگی کنند.

,

وی افزود: بدون شک این موفقیت‌های یمن نتیجه استقامت و باورها است؛ خداوند زمانی که ضمانت کرده است که یار مومنان خواهد بود مسلما این امر محقق می‌شود و برهان روشن این وعده الهی، نیز پیروزی مردم مظلوم یمن است.

,

شفیعی‌ها خاطرنشان کرد: اگر سوریه هشت سال پیش و امروز را مقایسه کنیم درمی‌یابیم که استقامت مردم سوریه و محور مقاومت موجب شد تا استکبار، نظام سوریه را بپذیرد و نمونه‌های این استقامت را می‌توان در دنیای امروز مشاهده کرد.

,

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان قزوین با اشاره به منطق مقاومت تصریح کرد: منطق مقاومت، ریشه قرآنی دارد و در جای جای آیات قرآن این معنا استنباط می‌شود که تحقق حق سخت و نیازمند پافشاری و استقامت است که نمونه این سختی و استقامت را می‌توان در زندگی اهل بیت(ع) مشاهده کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه