اخبار داغ

یادداشت

قبح شکنی گردشگران به بهانه گرما/ بی‌حجابی در تابستان به نقطه جوش می‌رسد

قبح شکنی گردشگران به بهانه گرما/ بی‌حجابی در تابستان به نقطه جوش می‌رسد
قبح شکنی در سطح جامعه به بهانه گرمای هوا و نبود نظارت کافی بر این ماجرا امری است که باعث شده تا امروز شاهد برداشته شدن پرده های عفت در جامعه باشیم و در نتیجه بی حجابی و بدحجابی در سطح جامعه افزایش داده شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم نیوز، طی روزهای گذشته و همزمان با تعطیلات عید فطر، عده زیادی از هموطنان اقدام به گشت و گذار و تفریح در طبیعت زیبای ایران کرده و سعی در فراهم آوردن اوقاتی خوش برای خود و خانواده شان کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز،,

در این میان با توجه به اتمام ماه مبارک رمضان که شب های قدر در این ماه قرار دارد، برخی افراد هنجارشکنی کرده و به بهانه توسعه گردشگری در سدها و مناطق ساحلی با پوشش نامناسب روز خود را سپری کردند که این اقدام در کشوری با پیشوند جمهوری اسلامی منافات دارد و در قانون هم در این خصوص صراحتا بیان شده است.

,

هرچند این موضوع در سواحل شمالی کشور علنی شده و ماجرا با دستگیری و برخورد با عوامل آن به پایان رسید، اما در سواحل دریاچه ارومیه و دیگر اماکن تفریحی نیز شرایط بهتری حاکم نیست و غلیان بدحجابی و بی حجابی در این اماکن نیز به وفور مشاهده می شود.

,

با توجه به اینکه ایران عزیز ما کشوری با پیشینه تاریخی اسلامی است، بنابراین ضرورت دارد همه شهروندان در جای جای میهن اسلامی با پوشش مناسب به گشت و گذار و تفریح پرداخته و ارزش های دینی و اجتماعی را حفظ کنند که در گذشته نیز چنین بوده است.

,

قانون حتی الزاماتی برای توریست و گردشگران خارجی پیش بینی کرده و تاکنون اصول و هنجارها رعایت شده، بنابراین به صورت جدی نیاز است مراجع مربوطه مانند نیروی انتظامی، دستگاه قضا و دادستانی ورود جدی به این موضوع داشته باشند و با هنجارشکنان با قاطعیت برخورد کنند.

,

متاسفانه گاهی شاهدریخته شدن قبح مسائلی نظیر حجابو عفاف در سطح جامعه هستیم که همین موضوع باعث برهم خوردن نظم و امنیت روانی در مناطق مختلف به ویژه برای اهالی مناطق ساحلی و گردشگرپذیر می شود که در نهایت موجب ایجاد اختلال در فعالیت آن منطقه و از بین رفتن یا کاهش روزی و درآمد آن اهالی می شود.

,

گشت و گذار نباید منجر به ایجاد قانون شکنی و هنجارشکنی شود به ویژه اینکه در کشوری اسلامی زندگی می کنیم. متاسفانه هرساله برخی با فرا رسیدن فصل گرما اقدام به پوشش نامناسب به بهانه گرمی هوا کرده و خود را به حق می دانند در حالی که این رفتار آن ها غیرقانونی و نامتناسب با عرف اجتماعی است.

,

باید به نکته توجه شود که ما مردمی با الگوهای اسلامی و فرهنگ اصیل مختص به خود هستیم و خانواده ها نیز خواستار رعایت امنیت اجتماعی و هنجارها هستند، حال اگر اگر افرادی می خواهند با شکل و شمایل دیگری و با برداشتن حجاب هنجار شکنی و تصاویر خود را در فضای مجازی منتشر کنند به هیچ عنوان جامعه اسلامی ما چنین رفتارهایی را برنمی تابد.

,

در کنار موارد مربوط به اجتماع، باید گفت که در روزگار امروزی ترویج بدحجابی و بی حجابی در سطح جامعه به دلایلی نظیر کم توجهی و کم کاری مسئولان مربوطه به ویژه دستگاه هایی که در این حوزه مسئولیتی بر عهده دارند بر می گردد. همین موضوع نیز در نهایت به بالا رفتن میزان بدحجابی و نیز از میان رفتن بی عفتی در میان اقشار مختلف جامعه می شود.

,

امروز برخورد و نابودی بدحجابی و بی حجابی در سطح جامعه نیازمند صرف هزینه و زمان است، این به دلیل کم توجهی مسئولین در بازه زمانی مناسب بوده که اجازه چنین بی بند و باری ها و بی عفتی ها را داده اند و امروز باید جامعه در آتش چنین مشکلی بسوزد.

,

امید است مسئولان شبیخون فرهنگی را جدی گرفته و در پی چاره جویی و حل مسئله بدحجابی که نه بی حجابی رایج در جامعه باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه