اخبار داغ

برای تقویت فعالیت‎های فرهنگی و اجتماعی انجام شد؛

اختصاص بودجه 1.2 میلیارد تومانی به سکونت‎گاه‎های غیر رسمی زنجان/ سکونت‎گاه‎های غیر رسمی چارچوب لازم را برای تبدیل شدن به شهرک ندارند

اختصاص بودجه 1.2 میلیارد تومانی به سکونت‎گاه‎های غیر رسمی زنجان/ سکونت‎گاه‎های غیر رسمی چارچوب لازم را برای تبدیل شدن به شهرک ندارند
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استاندار زنجان گفت: در سال جاری یک میلیارد و 200 میلیون تومان برای تقویت فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در سکونتگاه های غیر رسمی زنجان اختصاص یافته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مسیح الله سلطانی امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: 19 سکونتگاه غیر رسمی در استان زنجان وجود دارد که مشکلات خاص خود را دارند و در این زمینه تلاش شده است تا دستگاه های مرتبط مکلف به ارائه خدمات به این مناطق شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه این مناطق دارای مشکلات خاص اجتماعی و فرهنگی هستند، افزود: بسیاری از این مناطق از مشکلات بسترسازی و زیرساخت های نامناسب رنج می برند که این مشکلات به راحتی برطرف نمی شود و زمانبر است.

,

این مسئول خاطرنشان کرد: دستگاه های اجرایی استان در بحث سکونتگاه های غیر رسمی تکالیفی دارند که بحث تقویت فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در مناطق محروم و حاشیه ای استان زنجان از جمله این برنامه ها است.

,

وی با بیان اینکه در سال جاری یک میلیارد و 200 میلیون تومان برای تقویت فعالیت های فرهنگی و اجتماعی استان اختصاص داده ایم،افزود: دستگاه های مرتبط در این زمینه تلاش می کنند.

,

این مسئول برضرورت مشارکت مردم برای رفع مشکلات سکونتگاه های غیر رسمی استان تاکید کرد و گفت: از ظرفیت سازمان های مردم نهاد نیز در این زمینه استفاده می شود.

,

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استاندار زنجان با بیان اینکه برخی از سکونتگاه های غیر رسمی استان از خدمات بهره مند هستند، افزود: به این دلیل که در شکل گیری این مناطق از مصالح کم دوام استفاده شده و بیشتر آلونک سازی شده است، چارچوب های لازم را برای تبدیل شدن به شهرک ندارند.

,

سلطانی برضرورت مقاوم سازی این مناطق تاکید کرد و گفت: متاسفانه بسیاری از افرادی که در این مناطق ساکن هستند، به دلیل عدم توانایی مالی به سمت مقاوم سازی نمی روند و گاهی مشکل سند دارند.

,

وی خاطرنشان کرد: اگر چه در طی ساخت این سکونتگاه ها خدمات بسیاری به مردم این مناطق داده شده است، افزود: توانمندی های اقتصادی این مناطق نیز بسیار پایین است.

,

این مسئول برضرورت ارائه مهارت آموزی به  مردم مناطق سکونتگاه های غیر رسمی تاکید کرد و گفت:  باید این افراد به توانمندی برسند که بتوانند تسهیلات مقاوم سازی را بازپرداخت کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه