اخبار داغ

مدیر غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی شهرستان سیرجان خبر داد؛

تهیه انسولین بیماران دیابتی توسط داروخانه هلال احمر

تهیه انسولین بیماران دیابتی توسط داروخانه هلال احمر
مدیر غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی شهرستان سیرجان گفت: داروخانه هلال احمر طی قراردادی تامین انسولین بیماران دیابتی دارای دفترچه تامین اجتماعی را عهده دار شد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان؛ اَنسولین یکی از هورمون هایی است که تأثیرات مختلفی در متابولیسم و دیگر اعضای بدن می‌گذارد. انسولین با اثر به سلول‌های کبد باعث می‌شود این سلول‌ها با گرفتن قند از خون و ذخیرهٔ آن به صورت گلیکوژن، قند خون را کاهش دهند و با تجمع گلیکوژن در سلول‌های ماهیچه ای -به عنوان یک منبع سوخت- انرژی را افزایش دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

همچنین با اثر به بافت‌های چربی، استفاده از چربی به عنوان منبع سوخت را متوقف می‌کند و در صورت نبود یا کمبود انسولین در خون، بدن از چربی به عنوان منبع سوخت استفاده می‌کند.

,

انسولین به عنوان مرکز کنترل متابولیسم بدن عمل می‌کند. در تحقیقات و پیگیری های خبرنگار سرویس اجتماعی سیرجان خبر از داروخانه های شهر سیرجان داروی انسولین مدتی است که در این شهرستان دچار کمبود شده و افراد مبتلا به این بیماری برای تهیه دارو یا باید به صورت آزاد خریداری کنند یا به شهرهای دیگر مراجعه کنند تا داروی انسولین را تامین کنند.

,

گفتنی است نرسیدن انسولین به بیماران دیابتی موجب بالا رفتن قند خون می شود و قند بالا در بدن باعث مشکلات کلیوی، بینایی، سکته های مغزی و قلبی اختلالات عصبی می شود.

,

در گفت و گو خبرنگار راه آرمان با فخریان مدیر غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی شهرستان سیرجان؛ وی در خصوص کمبود انسولین در سیرجان اظهارداشت: داروی انسولین جزو داروهای است که تنها در شهر سیرجان دچار کمبود نبوده بلکه در کل کشور این مشکل وجود داشته است.

, راه آرمان ,

وی در ادامه افزود: مدتی داروی انسولین در شهرستان سیرجان دچار کمبود شد که این مشکل به علت بار مالی که بر دوش داروخانه می گذاشت و عدم پرداخت هزینه دارو توسط بیمه ها موجب شد که داروخانه ها زیر بار آوردن انسولین نروند که با پیگیری های غذا و دارو این مشکل حل شد و در حال حاضر در سیرجان ما کمبود انسولین نداریم و با پیگیری های سازمان غذا و دارو و نماینده شهرستان سیرجان داروخانه هلال احمر انسولین وارد می‌کند و تحت اختیار بیماران دیابتی قرار می دهد.

,

فخریان در پایان گفت: داروخانه هلال احمر به کسانی که دارای دفترچه بیمه تامین اجتماعی بودند انسولین واگذار نمی کرد و مسئولان داروخانه اعلام می کردند که قرارداد نداریم ولی طی قراردادی که فی مابین بسته شده است انسولین به بیماران دیابت داده می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه