اخبار داغ

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری قزوین:

نگاه سیاسی و سلیقه‌ای در تخصیص بودجه به سمن‌ها نداریم/ اختصاص اعتبار ۳۰۰میلیونی به تشکل‌ها در سال گذشته

نگاه سیاسی و سلیقه‌ای در تخصیص بودجه به سمن‌ها نداریم/ اختصاص اعتبار ۳۰۰میلیونی به تشکل‌ها در سال گذشته
مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری قزوین گفت: ما همیشه در حوزه معنوی و مادی از سمن‌ها حمایت کردیم و در این زمینه نگاه جناحی و یا سلیقه‌ای وجود ندارد و طبق قوانین موجود انجام می‌گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین ، امروزه تشکل‌های مردم نهاد یکی از بازوان مهم و تاثیرگذار در حوزه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی و اقتصادی جامعه هستند و در بسیاری از موارد موجب تسریع در رسیدن به اهداف مورد نظر می‌شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین, ،,

مسائل مربوط به خانواده، بانوان و عفاف و حجاب از جمله موارد مهمی در جامعه است که بسیاری از آسیب‌های اجتماعی مربوط به این حوزه می‌شود و باید به طور ویژه و تخصصی در این زمینه کار کرد.

,

طبیعتا برای نتیجه مطلوب در این حوزه نیز نیازمند حمایت معنوی و مادی دستگاه‌های مختلف به ویژه دولت هستیم چراکه بدون این حمایت‌ها، رسیدن به اهداف امکان پذیر نخواهد بود.

,

در روزهای اخیر برخی مسائل مربوط به عدم اختصاص بودجه به سمن‌های فعال در حوزه زنان و خانواده در قزوین نیز موجب بروز برخی نارضایتی‌ها شده است، در این راستا دبیر بنیاد عفاف و حجاب استان قزوین در مصاحبه‌ای ، دغدغه‌ها و گلایه‌های خود را در زمینه عدم تخصیص بودجه از سوی دفتر امور اجتماعی استانداری قزوین بیان کرد.

, ،,

در این راستا برای پیگیری موضوع به گفت‌وگو با مریم بیدخام مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری قزوین پرداختیم.

,

طرح و بودجه طبق ابلاغ وزارت کشور اجرا می‌شود

, طرح و بودجه طبق ابلاغ وزارت کشور اجرا می‌شود,

بیدخام اظهار کرد: حوزه اجتماعی بسیار وسیع و گسترده است و مراحل تاسیس، توانمندسازی، نظارت و اجرای طرح‌های سازمان‌های مردم نهاد برعهده این بخش است؛ همچنین این بخش مرکز رصد و اجرای طرح‌هایی است که به واسطه ادارات انجام می‌دهیم.

,

وی افزود: سمن‌هایی که هر گونه اعتراض و شکایت دارند، می‌توانند مسائل خود را به این دفتر ارائه کنند تا در هیئت نظارت مطرح و رسیدگی کنیم.

,

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری قزوین خاطرنشان کرد: بنیاد عفاف و حجاب استان قزوین تقاضای خود را در سال قبل درخواست داد که منتهی به پایان سال بود و ما این درخواست را در هیئت نظارت مطرح کردیم.

,

این مسئول ادامه داد: ما قبل از اینکه تهران این بنیاد را به ما معرفی کند؛ تاییدیه را گرفتیم اما ابلاغ استعلام از تهران برای معرفی نمایندگی بنیاد عفاف و حجاب در قزوین نیز یک بازه زمانی طی شد که مراحل اداری آن در روزهای اخیر به امضای استاندار رسید.

,

بیدخام افزود: بنیاد عفاف و حجاب قزوین در خرداد ماه ۹۸، به طور قانونی می‌تواند فعالیت کند و طبیعی است که وقتی در برج سه ۹۸ در قزوین مجوز بگیرند، نمی‌توانند از اعتبارات سال ۹۷ که سال قبل بین سمن‌ها تقسیم و تمام شده است، استفاده کنند.

,

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری قزوین گفت: در جلسات هم برای بنیاد عفاف و حجاب دعوتنامه ارسال شده و سال گذشته در دو نوبت از بنیاد دعوت کردیم اما حضور پیدا نکردند.

,

وی یادآور شد: از آنجایی که دغدغه ما حوزه زنان و عفاف و حجاب است لذا سال گذشته مبلغی به عنوان بودجه به سمن “نسیم عفاف” که متعلق به دبیر بنیاد عفاف و حجاب است تخصیص دادیم، تا زمانی که مراحل قانونی  بنیاد به اتمام برسد نیز از این بودجه برای ابتدای کار استفاده کنند.

,

بیدخام درباره اختصاص بودجه به سمن‌هایی با تجربه کاری کم توضیح داد: برخی سمن‌ها که تجربه کاری کمتری در حوزه اجتماعی داشتند به واسطه اینکه با بهزیستی همکاری دارند و مورد تایید این سازمان هستند و چون جامعه هدف ما بهزیستی است، به آن‌ها بودجه محدودی تعلق گرفت.

,

سمن‌های ما در حوزه ارائه طرح ضعیف هستند

, سمن‌های ما در حوزه ارائه طرح ضعیف هستند,

این مسئول تشریح کرد: مدیرکل اجتماعی به عنوان دبیر هیئت نظارت است که این هیئت متشکل از استاندار، دبیر دفتر اجتماعی، نماینده اطلاعات، پلیس امنیت، نماینده شورای استان و نماینده سازمان‌های مردم نهاد است که بودجه سمن‌ها در این هیئت مصوب می‌شود.

,

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری قزوین اضافه کرد: ما تمامی طرح‌ها را به هیئت نظارت ارائه می‌کنیم و استاندار و اعضای هیئت نسبت تخصیص یا عدم تخصیص بودجه اظهار نظر می‌کنند و از این طریق تایید می‌شود.

,

وی ادامه داد: به این شکل نیست فردی که صفر کیلومتر است و تجربه کاری ندارد را برای تخصیص بودجه معرفی کنیم، اما در کل تمامی طرح‌هایی که به آن‌ها اعتبار دادیم محدود است و در هیئت نظارت تایید شده است و ما فقط طرح کننده موضوع بودیم.

,

بیدخام ابراز کرد: متاسفانه سمن‌های ما در حوزه ارائه طرح ضعیف هستند و ما همواره تاکید داریم که طرح‌های قوی بیاورند تا در زمان اختصاص بودجه مشکلی به وجود نیاید چراکه طرح‌ها و فعالیت‌ها باید طبق عناوین ابلاغ شده از سوی وزارت کشور باشد و نحوه هزینه کرد هم از وزارتخانه به ما ابلاغ می‌شود.

,

این مسئول تصریح کرد: ما همیشه در حوزه معنوی و مادی از سمن‌ها حمایت کردیم و در این زمینه نگاه جناحی و یا سلیقه‌ای وجود ندارد و طبق قوانین موجود انجام می‌گیرد.

,

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری قزوین خاطرنشان کرد: بودجه سال ۹۸ هنوز ابلاغ نشده است و در سال ۹۷ هم کلا ۵میلیارد تومان اعتبار به حوزه اجتماعی تخصیص یافت که ۳۰۰ میلیون تومان برای مشارکت‌های مردمی بود.

,

وی تصریح کرد: افراد دغدغه‌مندی که بدون مجوز از وزارت کشور، ورزش و جوانان و یا بهزیستی فعالیت می‌کنند نیز نمی‌توانیم جزو سابقه آن‌ها محسوب کنیم تا زمانی که از مراجع مربوطه مجوز و پروانه اخذ کنند.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه