اخبار داغ

رنج دیرینه شهرستان میناب از بحران بی آبی/ عزمی راسخ برای حل این معضل وجود ندارد

رنج دیرینه شهرستان میناب از بحران بی آبی/ عزمی راسخ برای حل این معضل وجود ندارد
شبکه فرسوده انتقال آب، انشعابات غیرمجاز و عدم تدبیر و برنامه ریزی مناسب سه عامل مهم ایجاد بحران کم آبی در بخش توکهور و هشتبندی به شمار می رود که عزمی راسخ برای حل این معضل وجود ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ در جامعه که پیشرفت آن روز افزون است بهره مندی از آب شرب سالم حق مسلم هر انسانی به شمار می رود و و این امر نظارت و همت بالای مسئولان را می طلبد تا با پیگیری بر تمام امور شهر ها و روستا بر روی آبی که شهروندان برای آشامیدن و پخت و پز استفاده می کنند نظارت کافی و لازم را داشته باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

هر چند که امر بهسازی و لوله کشی آب شرب برای تمام شهر ها و روستا شعاری بوده که مسئولان در تریبون های مختلف آن را مطرح می کنند اما همچنان برخی از بخش ها و روستاهای هرمزگان در بی ابی به سر می برد و مردم در سایه بی نظارتی مسئولان از آب هایی که طبیعت در اختیار آن ها قرار داده بدون هیچ گونه تصفیه ای از آن استفاده می کنند.

,

آبی که طبیعت در اختیار انسان قرار می دهد دارای املاح و احیانا موجودات ذره بینی مضری است که سازگار با سیستم بدن انسان نیست لذا برای قابل استفاده و شرب از موادی که آن را برای شرب ممکن سازد استفاده می شود که عدم استفاده از این مواد در آب شرب سبب بروز بیماریهایی خاص در افراد خواهد شد.

,

معضلات بی آبی و عدم تحقق وعده های مسئولان برای ابرسانی و لوله کشی مناسب آب برای شهروندان بخش توکهور و هشتندی شهرستان میناب مانند زخمی کهنه شده و علی رغم اینکه این معضل بارها توسط مردم و امام جمعه این بخش با مردم در میان گذاشته شده اما عزمی راسخ برای حل این معضل وجود ندارد.

,

مشکل تامین آب شرب روستاهای هشتبندی مرتفع می شود

, مشکل تامین آب شرب روستاهای هشتبندی مرتفع می شود,

علی محمودی مدیر آبفار میناب طی سنوات گذشته با اشاره به مشکل کم آبی چند روستا در بخش توکهور وشهر هشتبندی گفت: بعد از بازدید فرماندار شهرستان میناب از روند مشکل بی آبی وکم آبی در منطقه هشتبندی میناب با پیگیریهای فرمانداری این شهرستان این مشکل بر طرف می شود.

,

محمودی با بیان اینکه متاسفانه بدلیل خشکسالی های اخیر و کاهش نزولات جوی دشت هشتبندی با مشکل افت سفره های زیرزمینی آب روبرو شده است، بیان کرد: خشکسالی و پائین رفتن سطح سفره های زیر زمینی در برخی موارد باعث ایجاد محدودیت هایی در توزیع آب شرب می شود.

,

مدیر آبفار میناب گفت: به رغم مشکلات موجود تمام تلاش مجموعه آب و فاضلاب روستایی بصورت شبانه روزی در راستای مترفع کردن مشکلات شهروندان در حوزه تامین آب شرب است.

,

قطعی مکرر آب در روستاهای توکهور و هشتبندی

, قطعی مکرر آب در روستاهای توکهور و هشتبندی,

سهرابی، یکی از شهروندان بخش توکهور و هشتبندی که از مشکلات آب این روستا گلایه های بسیار داشت، گفت: مسئولان باید برای مشکل سلامت آب این منطقه فکر اساسی کنند؛ زیرا نبود آب و گذران سخت زندگی بخش توکهور و هشتبندی مهاجرت به شهرها را به دنبال داشته است.

,

سهرابی بیان کرد: بارها مشکلات قطع مکرر آب را به مسئولان اداره آب یادآوری کرده ایم، ولی برای حل آنها ترتیب اثر داده نمی شود.

,

عزمی راسخ برای حل مشکل بی آبی مردم توکهور و هشتبندی وجود ندارد

, عزمی راسخ برای حل مشکل بی آبی مردم توکهور و هشتبندی وجود ندارد,

امام جمعه توکهور-هشتبندی با اشاره به مشکلات بی آبی و رنج دیرینه مردم  این منطقه از نبود آب آشامیدنی گفت: متاسفانه این مشکل امروز و دیروز نیست بکه سالهاست صدای مردم بلند است اما گوش شنوایی نیست که صدای فریاد مردم را بشنود و پاسخوگی مطالبات مردم باشد.

,

وی هدر رفتن آب به دلیل ترکیدگی و فرسودگی شبکه را غم دیگری بر پیکره منطقه توکهور و هشتبندی دانست و افزود: متاسفانه یا وجود بحران آب اما همه روزه مردم شاهد ترکیدگی لوله ها هستند و این معضل را هم کسی پیگیری نمی کند.

,

بارانی با غیر قابل قبول دانستن مشکل بی آبی مردم در توکهور-هشتبندی اظهار امیدواری کرد که با ورود مسئولان محترم استانی و شهرستان هر چه زودتر این بحران مدیریت شود و مشکل مردم نجیب و شریف منطقه حل گردد.

,

امام جمعه توکهور-هشتبندی با اشاره به بحران آب شرب در سطح شهر و روستاهای منطقه یادآور شد: با پیگیری مسئولین منطقه کارهایی انجام و قول هایی داده شده اما بی آبی مردم در این گرمای هوا اصلا قابل قبول نیست.

,

بارانی شبکه فرسوده انتقال آب؛ انشعابات غیرمجاز و عدم تدبیر و برنامه ریزی مناسب را سه عامل مهم ایجاد بحران کم آبی دانست و گفت: مسئولان مربوطه باید با قید فوریت و جدی به مساله ورود بکنند و این مشکل اساسی را برای همیشه رفع نمایند.

,

بارانی خاطر نشان کرد: همه دستگاهها موظفند در جهت خدمات رسانی بهتر به مردم پیش بینی لازم را داشته باشند و نباید اجازه بدهیم بحرانی به وجود بیاید و بعد به فکر چاره باشیم.

,

بنا بر این گزارش با توجه به اینکه عدم توجه به روستاها منجر به افزایش مهاجرت به شهرها و به تبع آن مشکلاتی نظیر افزایش حاشیه نشینی می شود امیدواریم مسئولین مربوطه به مشکلات روستاهها بیشتر رسیدگی کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه