اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی هرمزگان:

فطری بودن "مقاومت" بهترین گواه بر حقانیت آن/تسلیم دربرابر زور خلاف منطق انسانی است

فطری بودن "مقاومت" بهترین گواه بر حقانیت آن/تسلیم دربرابر زور خلاف منطق انسانی است
کارشناس مسائل سیاسی هرمزگان گفت: مقاومت براساس منطق، عقل وفطرت بوده لذا تسلیم دربرابر زور خلاف منطق انسانی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام محمدعلی عدالت، مدیر حوزه علمیه ولیعصر رودان و استاد حوزه و دانشگاه در گفتگو با خبرنگار هرمز با اشاره  به فرمایشات اخیرحضرت آقا در خصوص مقاومت در برابر استکبار جهانی اظهار کرد: مقاومت براساس منطق،عقل وفطرت بوده یعنی درشیوه هرانسان صاحب منطق، مقاومت منطبق با منطق طبیعیه انسانهاست و لذا تسلیم در برابر زور خلاف منطق انسانی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه مقاومت یک حقیقت عقلی است، افزود:  عاقلان عالم مقاومت را بهترین شیوه در برابر زورگویی و اصلی بدیهی می دانند پس تسلیم در برابر زور خلاف عقلا و بدیهیات عقل است.

,

عدالت افزود: بهترین گواه بر حقانیت مقاومت، فطری بودن آنست که قبل از اینکه منطق و عقل میدان داری کنند خداوند متعال این اصل را در فطرت بشری قرار داده که باطن خود مقاومت را اصل اولیه قرار دهد پس تسلیم شدن امری غیر فطری است.

,

وی با اشاره به اینکه قرآن کریم مقاومت را اصل اولیه می داند، تصریح کرد: خداوند به رسولش خطاب می فرماید که"فاستقم کما امرت" رسول ما استقامت کن همانگونه که امر شدی، انسان مؤمن به مجرد اینکه ایمان آورد باید مقاومت کند "ان الذین قالوا ربنا الله ثم استقاموا تتنزل علیهم الملایکه" وقتی می گوید خدا،باید پای حرف و ایمان خود مقاومت کند رسول اکرم فرمود؛"قل ربی الله ثم استقم" اگر گفتی خدا، باید پای حرفت مقاومت کنی.

,

مدیر حوزه علمیه ولیعصر رودان با بیان اینکه124 هزار پیامبر به خاطر مقاومت در برابر زور فدای هدایت بشری شدند، تصریح کرد: از ابتدای خلقت بشر تا کنون در هیچ برهه از زمان، هیچ پیامبری امر به تسلیم نشد همه مامور به استقامت بودند.

,

عدالت گفت: امیرالمومنین(ع) می فرماید؛برخی را سر بریدند برخی را آتش زدند "یقتلون و یذبحون" کشتند و آتش زدند جرم همه مقاومت در برابر زور بود.

,

وی با بیان اینکه حقیقت کلی و عام مقاومت ،انواع  مختلفی دارد خاطرنشان کرد: مقاومت عبادی که انسان در انجام عبادات مقاوم باشد جا نزند و همچنین مقاومت اجتماعی ،مقاومت سیاسی ،مقاومت نظامی، مقاومت اقتصادی،مقاومت جسمی،مقاومت روحی که سخت ترین مقاومت در انواع فوق شاید مقاومت اقتصادی و مقاومت نظامی باشد که دشمنان اسلام با این دو اصل وارد عمل شده و مسلمین را وادار به تسلیم می کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه