اخبار داغ

زمان ورود موج جدید آفت ملخ به ۳ استان کشور

زمان ورود موج جدید آفت ملخ به ۳ استان کشور
رئیس سازمان حفظ نباتات جهادکشاورزی: ۵ ماه گذشته در ۵۷۰ هزار هکتار اراضی و مراتع کشور مبارزه با آفت ملخ صحرایی صورت گرفته و برای این مبارزه تاکنون ۲۸ میلیارد تومان هزینه شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا درگاهی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما افزود: برای این مبارزه تاکنون ۲۸ میلیارد تومان هزینه شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی با بیان اینکه از بهمن پارسال تاکنون شاهد ۱۵۳ ریزش ملخ صحرایی در دستجات تا ۵۰ میلیونی در کشور بوده ایم گفت: موج جدید این آفت تا ۱ ماه آینده وارد استان‌های بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان خواهد شد.
,
 
,
درگاهی افزایش حجم بارش‌ها در منطقه و ۸ استان جنوبی کشور و عمل نکردن برخی کشورها به تعهداتشان در مبارزه با ملخ‌های صحرایی را عوامل اصلی بروز این آفت در این حجم گسترده اعلام کرد.
,
 
,
وی افزود: ملخ صحرایی آفتی جهانی و بسیار خطرناک است که در ۲۰ درصد خشکی‌های دنیا وجود دارد و ۵۹ کشور را درگیر کرده است.
,
 
,
درگاهی گفت: هم اکنون ۲ هزار نفر با ۹۵۰ دستگاه سمپاش در ۸ استان کشور مشغول مبارزه با آفت ملخ صحرایی هستند.
,
 
,
وی افزود: وزیر جهاد کشاورزی درخواست ۳۰ میلیارد تومان برای مبارزه با این آفت را داشته که تاکنون ۱۰ میلیارد آن اختصاص یافته است.
,
 
,
درگاهی گفت: ریزش جدید آفت ملخ صحرایی از هفته پیش آغاز شده و بر اساس پیش بینی‌ها این ریزش در دو هفته آینده به اوج خود خواهد رسید.
,
 
,
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی هم در این برنامه گفت: با وجود هشدارهای داده شده از چند ماه پیش به علت وقوع سیل مسئله مهم آفت ملخ صحرایی نادیده گرفته و صدای کشاورزان در این میان شنیده نشد.
,
 
,
محمدرضا کیخا افزود: اگر به هشدارها توجه جدی می‌شد و برنامه ریزی درستی برای مقابله با آفت ملخ صحرایی صورت می‌گرفت خسارات وارده بسیار کمتر بود.
,
 
,
وی گفت: وظیفه دولت است تا پیش بینی‌های لازم را برای انواع آفت در نظر بگیرد و ظرف برنامه ریزی و اقدام در این میان کاملاً مشخص است.
,
 
,
سعید دشتی معاون کشاورزی و منابع طبیعی سازمان برنامه و بودجه هم در این برنامه گفت: تاکنون ۲۲ و نیم میلیارد تومان برای مبارزه با آفات نباتی و ملخ صحرایی اختصاص یافته است.
,
 
,
استاندار هرمزگان هم در این برنامه گفت: ۱۱ شهرستان و ۳ جزیره در این استان درگیر آفت ملخ صحرایی شده است.
,
 
,
فریدون همتی افزود: شاهد ۱۵۶ ریزش این آفت در دستگاه‌های ۵۰ تا ۲۰۰ میلیونی بودیم.
,
 
,
وی گفت: ۳ شهرستان این استان از وجود آفت ملخ صحرایی کاملاً پاکسازی شده است.
,
 
,
استاندار فارس هم در این برنامه گفت: ۱۴ شهرستان جنوبی این استان، درگیر این آفت شده اند.
,
 
,
عنایت الله رحیمی افزود: تاکنون ۳۰ هزار هکتار مبارزه زمینی و هوایی با آفت ملخ صحرایی صورت گرفته است.
,
 
,
منبع: تسنیم
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه