اخبار داغ

رئیس شورای ملی زیتون:

محیط زیست هیچ برنامه‌ای برای ساماندهی پساب زیتون واحدهای فرآوری ندارد/ عدم کنترل بر واردات روغن زیتون

محیط زیست هیچ برنامه‌ای برای ساماندهی پساب زیتون واحدهای فرآوری ندارد/ عدم کنترل بر واردات روغن زیتون
رئیس شورای ملی زیتون با اشاره به ساماندهی پساب زیتون واحدهای فرآوری زیتون گفت: محیط زیست هیچ برنامه‌ای در ساماندهی پساب زیتون ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا، با اشاره به اینکه باید وزارت جهادکشاورزی و خود جهادکشاورزی استان زنجان به مشکلات روند ارائه تسهیلات به گلخانه‌داران ورود داشته باشند اظهار کرد: در غیر این صورت هیچ تولیدی در گلخانه‌ها اتفاق نمی‌افتد و روز به روز وضعیت گلخانه‌داران بدتر نیز خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا,

وی تصریح کرد: اگر روند کار برای تولید کنندگان داخلی تسهیل شود با تولید داخلی تحریمها هیچ تاثیری نخواهد داشت.

,

رئیس شورای ملی زیتون در مورد آفت مگس زیتون گفت: در حال حاضر این مشکل در شهرستان طارم  وجود ندارد و مبارزه با مس زیتون یک عوامل طبیعی بوده و با گرم‌تر شدن هوا این آفت در طارم از بین می‌رود.

,

وی عنوان کرد: مگس زیتون در استانهای گرمسیر مانند فارس و قم وجود ندارد و این آفت در استانها گیلان، زنجان و قزوین وجود دارد که به مراتب که به مراتب هوای طارم نسبت به گیلان و قزوین گرم‌تر بوده و این مشکل در این شهرستان زیاد جدی‌ نیست.

,

عباسی با بیان اینکه جهادکشاورزی نیز هر ساله برای شناسایی کانون‌های مگس زیتون اقدام می‌کند افزود: جهادکشاورزی اقدامات شناسایی را انجام می‌دهد ولی عوامل مبارزه با این آفت گرمای تیرماه و شهریورماه است.

,

وی افزود: اقدامات جهادکشاورزی طارم در این حوزه نسبت به سایر استانها بهتر بوده و به ویژه در بحث مبارزه با آفت ملخ عملکرد خوبی دارد.

,

رئیس شورای ملی زیتون عنوان کرد: در مورد نحوه مبارزه نیز پیشنهادات و موارد زیادی برای مطرح کردن داریم و شکل کار مبارزه کمی قابل انتقاد است که این موضوع مربوط به شهرستان و استان نیست و باید کار تحقیقاتی در بخش ملی صورت بگیرد.

,

وی در مورد روند تسهیلگری برای حضور سرمایه‌گذاران به ویژه صنایع تبدیلی خاطر نشان کرد: روی کاغذ حرف‌های زیادی زده می‌شود ولی در عمل این حرف‌ها انجام نمی‌شود.

,

عباسی عنوان کرد: در بخش استعلامات به قدری تولید کننده را اذیت می‌کنند که به تولید کننده واقعا خسته می‌شود و اینکار باعث بی‌انگیزه شده تولید کننده شده و تولیدکننده بیشتر از این روند خسته می‌شود.

,

وی با اشاره به اینکه در بحث صنایع تبدیلی نیز مشکلات یکی دوتا نیست و مشکلات زیادی در این حوزه وجود دارد افزود: بحث ساماندهی پساب زیتون صنایع تبدیلی برعهده محیط زیست است.

,

رئیس شورای ملی زیتون خاطر نشان کرد: محیط زیست هیچ گونه راهکاری برای ساماندهی پساب زیتون ندارد و عملکرد محیط زیست در این راستا همانند کسی است که به شما آدرس می‌دهد ولی خودش هیچ آشنایی از آدرس ندارد.

,

وی با بیان اینکه نشان دادن راهکار برای ساماندهی پساب زیتون از وظیفه محیط زیست است عنوان کرد: در بسیاری از کشورهای جهان سوم روند حفاظتی در مراحله فرآوری محصولات تعریف شده است ولی در کشور ما اینطور نیست و محیط زیست در حوزه صنایع تبدیلی هیچ گونه برنامه و راهکاری ندارند.

,

عباسی در مورد واردات روغن زیتون افزود: ما به عنوان بخش خصوصی هیچ واهمه‌ای از واردات روغن زیتون نداریم ولی واردات باید منصفانه باشد و ما در واردات هیچ گونه کنترلی نداریم و در نحوه واردات مشکل داریم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه