اخبار داغ

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد :

آغاز مرحله دوم اجرای طرح سرشاخه کاری درختان گردو از روز گذشته/ هزار پیوندک خریداری شد

آغاز مرحله دوم اجرای طرح سرشاخه کاری درختان گردو از روز گذشته/ هزار پیوندک خریداری شد
رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد در ابتدای امسال حدود هزار و ۴۰۰ پیوندک مورد استفاده قرار گرفت، گفت: مرحله دوم طرح سرشاخه کاری درختان گردو از روز گذشته شروع شده که در این زمینه هزار پیوندک خریداری شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سقراط بیرنگ در گفت‌وگو با خبرنگار نافع، با اشاره به اینکه هزار و ۲۰۰ هکتار باغ گردو در سطح شهرستان اسدآباد وجود دارد، اظهار کرد: باتوجه به بومی بودن درختان گردو و پایین بودن میانگین سطح عملکرد آنها و در راستای از بین بردن آفت کرم خراط طرح سرشاخه کاری درختان گردو را انجام داده ایم.

وی گفت: در ابتدای امسال حدود هزار و ۴۰۰ پیوندک مورد استفاده قرار گرفت که در حدود ۴ الی ۵ هکتار از اراضی باغات را شامل می شد.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد با بیان اینکه مرحله دوم سرشاخه کاری درختان گردو از روز گذشته شروع کرده ایم افزود: در این زمینه هزار پیوندک خریداری شده است که در اختیار متقاضیان  نیاز سرشاخه کاری قرار داده می‌شود.

وی گفت: در راستای اجرای همین طرح و مبارزه با کرم خراط کلاس آموزشی در مدیریت جهاد برگزار شد که تعدادی از باغداران با نحوه مبارزه با آفت درختان توجیه شدند.

بیرنگ با بیان اینکه در سال ۹۶ خسارت زیادی به باغداران در زمینه آفت زدگی درختان گردو داشتیم، افزود: امسال گزارش کمتری به ما در زمینه افت زدگی اعلام شده است.

وی تصریح کرد: در سالهای گذشته غرامتی به باغداران بابت خسارت آفت کرم خراط از سوی دولت پرداخت نشده است.
 انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع،,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه