اخبار داغ

مسئول امور بین‌الملل گروه بهداشتی فیروز:

تحریم‌ها حق حضور در کنوانسیون معلولین را از شرکت "فیروز" سلب کرد/ از دولت آمریکا شکایت می‌کنیم

تحریم‌ها حق حضور در کنوانسیون معلولین را از شرکت "فیروز" سلب کرد/ از دولت آمریکا شکایت می‌کنیم
مسئول امور بین الملل گروه بهداشتی فیروز گفت: کنفوانسون حقوق افراد دارای معلولیت در نیویورک واقع شده و به دلیل تحریم و منع سفر به امریکا ۲سال است که این حق از ما سلب شده و از این رو از دولت امریکا شکایت خواهیم کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سلمان ساریخانی در گفت‌وگو با  صبح قزوین اظهار کرد: شرکت فیروز از شرایط خاصی برخوردار است و 1100شغل پایدار را برای معلولین ایجاد کرده و بالغ بر 92درصد پرسنل کانون معلولین توانا، شرکت فیروز و کارگاه‌های وابسته به آن‌ها را افراد دارای معلولیت تشکیل می‌دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

وی ادامه داد: در اصل 32کنوانسیون حقوق افراد دارای معلولیت به صراحت قید و تشریح شده که همکاری اعضای آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و باید این ارتباط ارتقا یافته و اعضا نسبت به تشکیل شبکه، تبادل اطلاعات، برنامه آموزشی و رویه مناسب اقدام کنند.

,

مسئول امور بین الملل گروه بهداشتی فیروز ابراز کرد: با تحریم‌های صورت گرفته از طرف امریکا در این ارتباط به بن بست رسیدیم و قادر به هیچ گونه ارتباط و دریافت تسهیلات نیستیم.

,

وی افزود: مقر کنوانسیون حقوق افراد دارای معلولیت در نیویورک واقع شده و هر ساله کنفرانسی در آنجا برگزار می‌شود، اما طی دو سال گذشته به دلیل قانون منع مسافرت به امریکا حق حضور در این کنفرانس از ایران سلب شده است.

,

این مسئول توضیح داد: سید محمد موسوی مدیر عامل شرکت فیروز و بنیانگذار کانون معلولین توانا دارای مقام مشورتی در سازمان ملل در زمینه حقوق معلولین است، اما به دلیل منع مسافرت ایرانی‌ها به امریکا امکان حضور در کنوانسیون را ندارد.

,

تحریم‌ها حق حضور در کنوانسیون معلولین را از ما سلب کرد

, تحریم‌ها حق حضور در کنوانسیون معلولین را از ما سلب کرد,

وی افزود: آقای موسوی در زمینه معلولین در کشور برند است و 23سال است که اندیشه‌هایش در این مسیر قرار دارد، اما با وضعیت پیش آمده، توان ارائه و شکوفایی اندیشه‌ها و حمایت از حقوق معلولین کشور از او سلب شده است.

,

 ساریخانی تاکید کرد: توجه به این نکته دارای اهمیت است که ما قصد حضور در سازمان ملل و شرکت در کنفرانسی را داریم که حق طبیعی اعضا است از این رو نباید قانون منع سفر این حق را از ما سلب کند، زیرا حضور ما در این کنفرانس در رابطه با حقوق افراد دارای معلولیت تاثیر گذار خواهد بود.

,

وی اذعان کرد: به دنبال تحریم‌ها قیمت تجهیزات توان بخشی نیز افزایش یافته، این درحالی است که باید قدرت خرید افراد دارای معلولیت نسبت به جامعه و تجهیزات بررسی و مد نظر قرار گیرد.

,

مسئول امور بین الملل گروه بهداشتی فیروز ادامه داد: درواقع تحریم‌ها به طور مستقیم تمام افراد جامعه که افراد دارای معلولیت نیز بخشی از را تشکیل می‌دهند، هدف قرار داده است.

,

وی اظهار کرد: تحریم‌هایی که متوجه شرکت شده علاوه بر تاثیر گذاری در بخش بهداشت نوزادان و کودکان فاز اشتغال زایی را نیز با مشکل مواجه کرده است؛ به این شکل که واردات محصولات اولیه با قیمت بسیار بالا صرفه اقتصادی ندارد. 

,

حق قانونی خود را از طریق وزارت کشور و قوه قضائیه پیگیری می‌کنیم

, حق قانونی خود را از طریق وزارت کشور و قوه قضائیه پیگیری می‌کنیم,

این مسئول افزود: 3هزار نیروی ثبت نامی داریم که قرار بود طبق فازبندی به ترتیب مشغول به کار شوند، اما تحریم‌ها و موضوع مواد اولیه این روند را با مشکل مواجه ساخت. 

,

ساریخانی ابراز کرد: شرکت فیروز و کانون معلولین توانا شکایت از دولت امریکا را در دستور کار قرار داده و در حال پیگیری موضوع از مراجع قانونی است.

,

وی توضیح داد: شکایت از دولت امریکا یا باید با حضور فرد در امریکا و طرح شکایت در دادگاه‌های آنجا باشد که اکنون با منع حضور در آن کشور عملا امکان پذیر نیست، راه دیگر پیگیری از طریق وزارت کشور و قوه قضائیه است که مراحل اولیه آن در حال انجام شدن است.

,

مسئول امور بین الملل گروه بهداشتی فیروز عنوان کرد: بیانیه ما تا چند روز آینده آماده می‌شود و شکایت بطور جدی پیگیری خواهد شد.

,

وی تاکید کرد: ما موظف به دفاع از حقوق خود هستیم و آن را مطالبه می‌کنیم و اکنون چون در آغاز مار قرار داریم از بازخوردهای داخلی و خارجی اطلاعی نداریم؛ اما در هرصورت از این حق طبیعی خود دفاع خواهیم کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه