اخبار داغ

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان:

هزینه بیش از ۲ میلیارد تومان اعتبار ملی برای مبارزه با ملخ ها در استان/بهره برداری از ۱۳۶ طرح کشاورزی در کرمان

هزینه بیش از ۲ میلیارد تومان اعتبار ملی برای مبارزه با ملخ ها در استان/بهره برداری از ۱۳۶ طرح کشاورزی در کرمان
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار استانی و ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار ملی برای مبارزه با ملخ‌ها در استان کرمان هزینه شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از راه آرمان؛ عباس سعیدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان امروز صبح در جمع خبرنگاران با اشاره به نامگذاری ۲۱ تا ۲۷ خرداد به عنوان هفته جهاد کشاورزی اظهار داشت: ۱۳۶ طرح بخش کشاورزی در حوزه آب، خاک و آبیاری تحت فشار، لایه روبی و مرمت قنوات ساخت کانال‌های انتقال آب و لوله گذاری افتتاح می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی همچنین از افتتاح ۸۷ طرح آب و خاک، ۲۱ طرح دامپروی، ۲۰ پروژه تولیدات گیاهی، یک طرح شیلات و آبزی پروری طی هفته کشاورزی در کرمان خبر داد.

,

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان افزود: بهره برداری از طرح‌های هفته کشاورزی در کرمان با ۸۷ میلیارد تومان اعتبار ۱۴۲ شغل ایجاد می‌کند.

,

سعیدی اد مبارزه با ملخ‌های صحرایی در ۹ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی شمال استان کرمان انجام شده و یک میلیون هکتار نیز از نظر وجود ملخ‌ها مورد پایش قرار گرفته است.

,

وی تصریح کرد: ملخ‌های صحرایی از بهمن ماه وارد کشور شدند و کرمان یکی از هفت استان درگیر کشور است به طوری که استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان به ترتیب بیشترین درگیری با این آفت را دارند.

,

وی ادامه داد: گزارش‌های جهانی حاکی از هجوم ملخ‌های صحرایی تا تیرماه از صحرای عربستان به استان‌های مختلف کشور است این در حالی است که این آفت تاکنون خسارات جدی به مزارع و باغت استان کرمان وارد نکرده است.

,

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان با بیان اینکه ملخ‌های مهاجر قبلاً بدو ورود، به مراتع وارد می‌شدند گفت: اکنون این آفت بعد از ورود به مناطق، مستقیم وارد مزارع و باغات می‌شود.

,

هزینه بیش از ۲ میلیارد تومان اعتبار ملی برای مبارزه با ملخ ها در استان

, هزینه بیش از ۲ میلیارد تومان اعتبار ملی برای مبارزه با ملخ ها در استان,

وی افزود: ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار استانی و ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار ملی برای مبارزه با ملخ‌ها در استان کرمان هزینه شده است.

,

سعیدی عنوان کرد: اگر در حوزه کشاورزی به دانش توجه شود بهره وری بیشتر می‌شود و یکی از مسائلی که می‌تواند رونق تولید ایجاد اشتغال و ثروت کند بهره وری در حوزه‌های مختلف بخش کشاورزی است که مهمترین آن بهره وری در آب و خاک است.

,

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان بیان داشت: کاهش سطح زیر کشت محصولات پر مصرف در آب از جمله برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی است و محصولاتی با مزیت اقتصادی جایگزین این محصولات شده است.

,

وی خاطرنشان کرد: کشت زعفران، زرشک، سیر و گیاهان دارویی به عنوان محصولات کم نیاز به آب و با مزیت اقتصادی و صادراتی توسط کشاورزان در استان کرمان در حال اجرا است.

,

سعیدی با اشاره به اینکه حفاظت از آب و خاک به عنوان منابع پایه اولویت سازمان جهاد کشاورزی است، اذعان داشت: اکنون به ازای هر هکتار اجرای طرح آبیاری تحت فشار ۱۳ میلیون تومان بلاعوض به کشاورز پرداخت می‌شود.

,

رئیس جهاد کشاورزی استان کرمان از گلخانه ها به عنوان چاه نفت یاد کرد و گفت: امسال یکصد هکتار برنامه کشت گلخانه‌ای در استان کرمان داریم و سال گذشته این رقم ۴۵ هکتار بود.

,

وی ایجاد گلخانه‌ها را فرصتی برای سرمایه گذاری عنوان و تصریح کرد: بازگشت سرمایه در این طرح‌ها ظرف ۲ تا سه سال است و اکنون زمینه صادرات محصولات گلخانه‌ای اکنون فراهم است.

,

سعیدی با اشاره به انجام اقدامات کارشناسی روی نژادهای نوترکیب مانند بز سانن در این استان ، اذعان داشت: تغذیه این بز متکی بر مرتع نیست و پرورش آن صرفه اقتصادی زیادی دارد.

,

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان تصریح کرد: طی ۲ سال گذشته یکی از آفات کلیدی استان کرمان کرم خراط بود که با تلاش کارشناسان جهاد کشاورزی این آفت در مناطق مختلف تحت کنترل در آمد به طوری که منطقه بیدخان بردسیر کانون آلودگی کرم خراط بود و با تلاش کنترل شد.

,

پایش یک میلیون هکتار زمین از وجود ملخ ها

, پایش یک میلیون هکتار زمین از وجود ملخ ها ,

وی بیان کرد: مبارزه با ملخ‌های صحرایی در ۹ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی شمال استان کرمان انجام شده و یک میلیون هکتار نیز از نظر وجود ملخ‌ها مورد پایش قرار گرفته است.

,

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان با بیان اینکه ملخ‌های صحرایی از بهمن ماه وارد کشور شدند، ادامه داد: کرمان یکی از هفت استان درگیر کشور است به طوری که استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان به ترتیب بیشترین درگیری با این آفت را دارند.

,

سعیدی افزود:  گزارش‌های جهانی حاکی از هجوم ملخ‌های صحرایی تا تیرماه از صحرای عربستان به استان‌های مختلف کشور است این در حالی است که این آفت تاکنون خسارات جدی به مزارع و باغت استان کرمان وارد نکرده است.

,

وی خاطرنشان کرد: ملخ‌های مهاجر قبلاً بدو ورود، به مراتع وارد می‌شدند ولی اکنون این آفت بعد از ورود به مناطق، مستقیم وارد مزارع و باغات می‌شود.

,

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان اذعان داشت: ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار استانی و ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار ملی برای مبارزه با ملخ‌ها در استان کرمان هزینه شده است.

,

سعیدی از استاندار کرمان، فرمانداران، سازمان مدیریت برنامه ریزی، سپاه و بسیج به دلیل برگزاری سریع ستاد بحران و کمک در زمینه مبارزه با ملخ‌های صحرایی تقدیر کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه