اخبار داغ

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان:

کلیه پزشکان مکلف به ارائه دستگاه POS در مطب هستند/ خریداران سکه مشمول پرداخت مالیات می شوند

کلیه پزشکان مکلف به ارائه دستگاه POS در مطب هستند/ خریداران سکه مشمول پرداخت مالیات می شوند
مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان گفت : پزشکان مکلف به استفاده از صندوق مکانیزه فروشگاهی شده اند که همه کارکردها را به ما ارائه می دهد و در روزهای اخیر طی جلسه ای که با دادستان داشتیم، مقرر شد که پزشکان دستگاه کارتخوان داشته باشند و در غیر این صورت اداره کل مالیاتی به عنوان ضابط اقدام خواهد کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ محمد سلمانی مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کسانی که درآمدی کسب می کنند چه در زمینه درآمدهای مستقیم یا ارزش افزوده پایان هر فصل باید اظهار نامه ارائه کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی با بیان اینکه خرداد ماه فصل ارائه اظهارنامه مالیاتی است، گفت: کلیه مودیان باید تا پایان خرداد ماه سال جاری اظهارنامه مالیاتی 98 خود را از طریق درگاه دسترسی سازمان مالیاتی کشور ارائه و پرداخت نمایند.

,

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان افزود: مالکین خودرو نیز می توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان تا پایان خرداد ماه اقدام به پرداخت عوارض مالیات نمایند.

,

سلمانی ادامه داد: کلیه اشخاص حقوقی و صاحبان واحدهای تجاری و استیجاری تا پایان تیر ماه باید اظهار نامه مالیاتی خود را به صورت اینترنتی پرداخت نمایند.

,

وی عنوان کرد: امسال سازمان مالیاتی خوداظهاری در اجرای تبصره ماده 100 مالیاتها تدابیری اندیشیده که مانند سنوات قبل تا مبلغ 25 میلیون ریال بدون افزایش درآمد اظهارنامه را در 4 قسط تنظیم و پرداخت کنند.

,

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان خاطرنشان کرد: تا سقف 50 میلیون ریال درآمد 5 درصد، از 50 تا 100 میلیون ریال، 9 درصد ، از 100 میلیون ریال به بالا 15 درصد افزایش مالیات خواهند داشت.

,

سلمانی با اشاره به اینکه معافیت مشاغل سال 97، 216 میلیون ریال به طور سالانه بوده است، اذعان داشت: خریداران سکه تا 20 عدد مشمول پرداخت مالیات نیستند، اما نسبت به مازاد هر سکه یعنی از 20 تا 60 سکه به ازای هر سکه 150 هزار تومان باید پرداخت نمایند ، خرید 60 تا 100 سکه به ازای هر سکه 200 هزار تومان و از 100 تا 200 سکه 250 هزار تومان باید پرداخت شود و برای خرید بیش از 200 سکه پرونده مالیاتی تنظیم خواهد شد که باید تا پایان خرداد ماه امسال پرداخت شود.

,

وی در خصوص ارزش افزوده مودیان مالیاتی گفت: در سایت مالیات کشور اظهارنامه مربوط به فصل بهار تا 15 تیر ماه ارائه شده است.

,

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان با بیان اینکه مبلغ 17 میلیارد تومان به حساب شهرداری کرمان واریز شده است، عنوان کرد: واریزی در دو ماه سال جاری 63 میلیارد تومان بوده که به حساب شهرداری ها و دهیاری ها واریز شده است.

,

سلمانی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه مردم باید به ما اعتماد کنند، تصریح کرد: سامانه 1526 پاسخگوی مودیان مالیاتی است و تلاش بر این است اطلاع رسانی در خصوص مالیات به نحو مطلوب انجام شود.

,

سلمانی به مودیان فرار از مالیات اشاره کرد و بیان داشت: با اجرای ماده 162 کلیه مودیان مکلفند که گزارش فروش و خدمات خود را در سامانه ثبت نمایند و افرادی که اقدام به چنین کاری نکنند مشمول 3 درصد جریمه خواهند شد و جریمه آنان تا زمان ارائه ثبت نام در سامانه بخشیده نخواهد شد.

,

وی تاکید کرد: با توجه به طرح های جامع مالیاتی امید در سال های آینده به عنوان فرار مالیاتی نداشته باشیم و اگر باشد بسیار کم باشند.

,

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان همچنین به مطب های پزشکانی که فاقد دستگاه POS هستند اشاره کرد و گفت: پزشکان مکلف به استفاده از صندوق مکانیزه فروشگاهی شده اند که همه کارکردها را به ما ارائه می دهد و در روزهای اخیر طی جلسه ای که با دادستان داشتیم، مقرر شد که پزشکان دستگاه کارتخوان داشته باشند و در غیر این صورت اداره کل مالیاتی به عنوان ضابط اقدام خواهد کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه