اخبار داغ

دلیل غیبت ۳ ماهه سرمربی تیم ملی اسپانیا

دلیل غیبت ۳ ماهه سرمربی تیم ملی اسپانیا
اگرچه گروهی از رسانه‌های اسپانیایی اشاره‌های مختصری به دلیل عدم حضور سرمربی تیم ملی این کشور در کنار بازیکنانش داشته‌اند اما دلیل اصلی غیبت او فاش نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ تیم ملی اسپانیا شب گذشته (دوشنبه) یک بار دیگر بدون سرمربی‌اش لوئیس انریکه به میدان رفت و این بازی هم برد. این بار ماتادورها که از نزدیک به سه ماه است سرمربی‌شان را ندیده‌اند، در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو، سوئد را ۳ بر صفر شکست دادند و دور چهارم مرحله انتخابی یورو ۲۰۲۰ را با ثبت چهارمین بردشان پشت سر گذاشتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
برخی رسانه‌ها دلیل عدم حضور انریکه در تمرینات و بازی‌های تیم ملی اسپانیا از ۲۶ مارس (۶ فروردین) را بروز مشکلات خانوادگی برای سرمربی سابق بارسلونا عنوان کرده‌اند. در همین حال موضع مسئولان فدراسیون فوتبال اسپانیا در قبال این موضوع سکوت بود و ملی‌پوشان و رئیس فدراسیون فوتبال این کشور هم بدون اشاره به جزئیات مشکلات انریکه صرفاً حمایت خود را از او اعلام کرده‌اند. در این میان برخی بر لزوم برکناری انریکه اشاره کرده‌اند که لوئیس روبیالس، رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا با رد این موضوع حمایت کامل خود از انریکه تا زمان برطرف شدن مشکل او را اعلام کرده است.
,
 
,
در همین حال سایت اسپانیایی «سیرودیجیتال» مدعی شده است که دلیل ذکر شده برای غیبت انریکه صحت دارد و به طور دقیق‌تر به جزئیات آن اشاره کرده است. این سایت اعلام کرده که مشکلی که خانواده انریکه را تحت تأثیر قرار داده، مربوط به یکی از فرزندان دختر سرمربی تیم ملی اسپانیا است که زندگی او را به خطر انداخته است.
,
 
,
انریکه از روزی که اردوی تیم ملی اسپانیا را در مالت پیش از دومین بازی شاگردانش در مرحله انتخابی یورو ۲۰۲۰ ترک کرد، با مشکلی که زندگی دخترش را تهدید می‌کند دست به گریبان بوده و در این مدت پیام‌های حمایتی متعددی از بازیکنان و مقامات تیم ملی اسپانیا دریافت کرده است. رسانه‌ها نیز در این مدت به حریم شخصی او احترام گذاشته و سعی در تجسس برای یافتن مشکل اصلی انریکه نداشته‌اند.هواداران تیم ملی اسپانیا اما از وخامت مشکل انریکه بی‌اطلاع هستند و به همین دلیل برای آنها غیبت طولانی مدت او تعجب‌برانگیز بوده است. طبق گزارش سیرو دیجیتال، یکی از فرزندان دختر انریکه دچار بیماری صعب‌العلاجی شده که به انریکه اجازه نمی‌دهد او را ترک کند حتی برای سفری چند ساعته به مادرید برای هدایت تیم ملی اسپانیا در خانه.
,
 
,
در این میان برخی منابع خبری اعلام کرده‌اند که مشکل انریکه به قدری حاد است که او استعفای خود را تقدیم روبیالس کرده اما رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا آن را نپذیرفته و گفته که باید به کارش ادامه دهد حتی اگر قرار باشد که از محل سکونت خود در بارسلونا دستورات لازم را به دستیارانش در تیم ملی بدهد. ماه گذشته نیز که شایعاتی درباره احتمالی انتصاب آبلاردو فرناندس به عنوان انریکه مطرح شد، فدراسیون فوتبال اسپانیا بلافاصله با انتشار بیانیه‌ای این خبر را تکذیب کرد.
,
 
,
در حال حاضر غیبت انریکه در اردوی تیم ملی اسپانیا ضربه سنگینی به این تیم نزده است و حتی این تیم توانسته تمامی بازی‌های خود را در غیاب او ببرد اما مشخص نیست که کامیابی‌های ماتادورها بدون حضور انریکه تا چه زمانی ادامه خواهد داشت. در همین حال قانون کار تازه مصوب دولت اسپانیا - قانونی که به کارفرما اجازه می‌دهد کارمند خود را در صورت ابتلا به بیماری‌های روحی و جسمی منجر به غیبت او در ۵۰ درصد از روزهای کاری‌اش در دو ماه متوالی اخراج کند - قطعاً باعث ایجاد مقایسه‌هایی میان وضعیت انریکه و برخی دیگر از کارمندان شاغل در دولت اسپانیا خواهد شد که می‌تواند فدراسیون فوتبال این کشور را برای تعیین تکلیف سرمربی سابق بارسلونا تحت فشار بگذارد.
,
 
,
منبع: تسنیم
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه