اخبار داغ

تشریح شد؛

ماجرای قتل در اتوبوس شهری شهرضا چه بود/ آخرین وضعیت قاتل+ فیلم

ماجرای قتل در اتوبوس شهری شهرضا چه بود/ آخرین وضعیت قاتل+ فیلم
فیلمی از فردی همراه با سلاح سرد منتسب به یکی از محلات شهرضا روزهای گذشته در شبکه‎های اجتماعی منتشر شد که گفته می‎شود، این فرد اقدام به قتل همسر خود در اتوبوس شهری کرده است؛ اما اصل ماجرا چه بود؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از صاحب نیوز؛ کلیپی در طول روزهای گذشته در شبکه‎های اجتماعی منتشرشده مبنی بر اینکه در شهرستان شهرضا فردی به دلیل اختلافات خانوادگی و مجادله، همسر خود را در اتوبوس شهری با ضربات چاقو به قتل می‌رساند.

این فیلم با بازتاب های متفاوتی در سطح شبکه های اجتماعی همراه بوده است، اما اصل ماجرا چیست و چرا شاهد اینگونه ماجراها در سطح جامعه هستیم.

در فیلم زیر فرد پس از انجام قتل توضیحاتی ارائه می کند:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,
,
,
,
, در فیلم زیر فرد پس از انجام قتل توضیحاتی ارائه می کند:,

فرماندار شهرضا در این زمینه در گفت‌وگو با صاحب نیوز در این باره اظهار کرد: این اختلافات مدت‌دار پس مجادله و عصبانیت زیاد مرد، منجر به قتل یک خانم شد.

علی‌اصغر رفیعی نژاد گفت: فرد با تصمیم آنی و نادرست در حین بحث‎های خانوادگی همسر خود را مورد اصابت چاقو قرار داد.

وی افزود: قاتل بافاصله در صحنه بازداشت شد و هم‌اکنون در زندان به سر می‌برد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرضا هم در این زمینه گفت: روز گذشته در پی وصول گزارشی مبنی بر وقوع یک فقره قتل در یکی از محله‌های شهرضا بلافاصله بازپرس ویژه قتل در محل حاضر و با انجام بررسی‌های اولیه مشخص شد خانمی به دلیل اختلافات شخصی و خانوادگی توسط همسرش به قتل رسیده است.

تشکیل پرونده و صدور دستور قضایی برای قاتل

محمد محسنی اژیه اضافه کرد: با تشکیل پرونده و صدور دستور قضایی قاتل در همان ساعات اولیه دستگیر و به قتل همسرش اعتراف کرده است و با صدور قرار بازداشت موقت هم‌اکنون در زندان به سر می‌برد.

محسنی اژیه ضمن تکذیب خبر منتشر شده در برخی شبکه‌های اجتماعی مبنی بر وقوع این قتل جلوی ساختمان دادگستری شهرضا، افزود: تحقیقات و رسیدگی ویژه قضایی در خصوص این پرونده ادامه دارد.

رفتارهای تکانشی و تصمیمات لحظه ای در ماه های گذشته با اتفاقات و حوادث ناگواری همراه بوده است که در برخی هم منجر به قتل شده است.از ماجرای نجفی، شهردار سابق تهران تا ماجرای خیابان نیکبخت اصفهان همه و همه از نبود آموزش های صحیح در مواجهه با خشم و رفتارهای زناشویی حکایت دارد؛ رفتارهایی که با کنترل ناصحیح خشم، کاهش سطح تاب آوری و در نهایت رفتارهای تکانشی و ضداجتماع همراه شده است.

خشم کنترل نشده و عدم آموزش مهارت موجب این حادثه

محمدحسن طالبیان در این رابطه در گفت‌وگو با صاحب نیوز اظهار کرد: بر اساس علم روانشناسی، اگر خشم به پرخاش‎گری و خصومت مهار نشده تبدیل شود در پی آن شاهد قتل، جرم و جنایت خواهیم بود.

این روانشناس گفت: این اتفاقی که روز گذشته در شهرضا رخ‌داد به دلیل کنترل نشدن خشم بود؛ طبق شنیده‌ها همسر قاتل مهریه خود را به اجراء گذاشته و قصد جدایی و طلاق داشته است، بار سنگین مهریه از یک‌طرف و فروپاشی خانواده و خشم کنترل نشده از طرف دیگر، باعث به قتل رسیدن این زن شد.

وی افزود: افراد جامعه را از لحاظ روانشناسی آموزش نداده‌ایم تا زمانی که خشم بر فرد چیره می‌شود چگونه با خشم مواجه شوند و آن را رها کنند، از بین بردن و ریشه‌کنی خشم امکان ندارد، اما مدیریت و مهار آن شدنی است.

طالبیان با بیان اینکه جامعه ما یک جامعه دارای یک خشم پنهانی ناشی از تورم گرانی و بحران‌هاست، تصریح کرد: اختلافات خانوادگی به همراه این خشم پنهانی، قاتل را از خشم سرشار کرده و مانند یک بشکه باروت که با جرقه‌ای غلیان می‎کند، رفتار کرد.

وی تأکید کرد: باید مهارت‌های زندگی اجتماعی را به افراد جامعه آموزش دهیم که اگر خشمگین شدیم چه اقداماتی باید انجام دهیم.

این روانشناس با توضیح اینکه حضرت علی(ع) می فرمایند فرد هنگام خشم نباید اقدام به تصمیم، دستور و تنبیه کند، بیان کرد: اگر این فرد در هنگام خشم تصمیمی نمی‌گرفت و قصد تنبه نداشت و دستوری نمی‌داد، ما شاهد  این حادثه نبودیم.

اگرچه دستگاه های متولی زیادی برای آموزش های روانشناختی و پیش از ازدواج در سطح جامعه وجود دارد و بودجه های عریض و طویلی را به خود اختصاص داده اند، اما چرا شاهد افزایش رفتارهای لحظه ای در سطح جامعه هستیم؛ شاید سازمان های بیمه ای و وزارت بهداشت باید تجدید نظری در هزینه های درمان های روانشناسی در جامعه کنند تا پیش از این که اختلافات و خشم ها به حالت انفجار برسد، افراد در زمینه مدیریت آن ها توانمند شوند.

انتهای پیام/

, صاحب نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
, تشکیل پرونده و صدور دستور قضایی برای قاتل,
,
,
,
,
,
,
,
, خشم کنترل نشده و عدم آموزش مهارت موجب این حادثه,
,
, صاحب نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه