اخبار داغ

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

پیوستن ۲۰۰۳ نفر در اصفهان به کمپین اطلاع‎رسانی/ ثبت فشارخون ۲۸۳ هزار اصفهانی در سامانه سیب

پیوستن ۲۰۰۳ نفر در اصفهان به کمپین اطلاع‎رسانی/ ثبت فشارخون ۲۸۳ هزار اصفهانی در سامانه سیب
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: ۲۰۰۳ نفر در اصفهان تاکنون به کمپین اطلاع رسانی کنترل فشارخون بالا پیوستند که بتوانیم ضمن آموزش از ظرفیت آنها برای اندازه‎گیری فشارخون مردم اصفهان استفاده کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کمال حیدری در گفت‌وگو با صاحب نیوز با ارائه توضیحاتی در خصوص نحوه اجرای کمپین ملی کنترل فشارخون در اصفهان اظهار کرد: از ۲۰ روز گذشته فعالیت این کمپین آغاز شد که تاکنون بالغ بر ۲۰۰۳ نفر به این کمپین پیوستند و اعلام آمادگی برای گرفتن فشارخون مردم استان اصفهان کردند که با آغاز فاز اجرایی آن از روز گذشته هنوز بسیاری از مردم نسبت به این امر مطلع نیستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در فاز اجرایی این طرح اقدام به راه اندازی ۹۸۹ ایستگاه برای اندازه گیری فشارخون مردم در سطح استان اصفهان کردیم که حدود ۳۲۰ ایستگاه اندازه گیری در شهر اصفهان ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه در ۲۰ روز گذشته فشارخون بالغ بر ۲۸۳ هزار نفر از مردم استان اصفهان گرفته شده و در سامانه سیب سلامت ثبت شده است، اعلام کرد: در مرحله اول و اطلاع رسانی و آموزش داوطلبین برای مشارکت در اندازه گیری فشارخون مردم کارکنان علوم پزشکی، کارمندان بهزیستی، سفیران سلامت، بسیج مساجد، خیریه ها، بیمارستان های خصوصی، کلینیک ها و درمانگاه ها، هلال احمر، نیروهای مسلح و شرکت های بیمه و شهرداری ها تاکنون وارد عمل شدند و اعلام آمادگی کردند.

حیدری تصریح کرد: در طرح ملی کنترل فشارخون بالا افراد بالای ۳۰‌ سال سن و زنان باردار و بیماران مزمن کلیوی در اولویت قرار دارند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه