اخبار داغ

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین :

کانون‌های حرکات اصلاحی در قزوین راه‌اندازی شده است

کانون‌های حرکات اصلاحی در قزوین راه‌اندازی شده است
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: کانون‌های حرکات اصلاحی در استان راه اندازی شده و در سال جاری نیز کار غربالگری و شناسایی دانش آموزان پایه ششم ابتدایی انجام شده که با توجه به نتایج به دست آمده از این پژوهش و با ارجاع دانش آموزان نیازمند در استفاده از این کانون‌ها برنامه ریزی لازم انجام شده‌است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ خیرالله رحمانی در گفت‌وگو با  صبح قزوین؛ درباره‌ی وضعیت جسمی دانش‌آموزان دختر استان قزوین اظهار کرد: تندرستی و سلامتی یکی از مهمترین سرمایه‌های انسان است، این سرمایه مهم دارای ابعاد مختلف اجتماعی، روحی، عاطفی، ذهنی و جسمانی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

وی افزود: وضعیت جسمانی مطلوب دانش آموزان نقش مهمی در ایجاد زندگی سالم و بانشاط ایفا می‌کند که استفاده از لفظ مشکلات جسمی و حرکتی درست نیست.

,

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اذعان کرد: منظور از جامعه ماشینی امروز فقر حرکتی به همراه عادات حرکتی نادرست در کودکان و نوجوانان است که تهدید اساسی برای تندرستی زمان حال و آینده این گروه سنی است و جامعه را مستعد انواع گوناگون ضعف‌های عضلانی و ناهنجاری‌های قامتی در طی دهه‌های آینده می‌کند.

,

وی بیان کرد: عادت به کم تحرکی و زندگی نشسته و اتخاذ شیوه‌های نادرست در نشستن و ایستادن در سنین پایین شکل می‌گیرد، ضرورت دارد قبل از تثبیت و شکل گیری این عادات اقدامات لازم و اساسی و آموزش‌های صحیح به اجرا گذاشته شود.

,

باید مانع بروز ناهنجاری‌های قامتی شویم

, باید مانع بروز ناهنجاری‌های قامتی شویم,

وی در ادامه گفت: عدم پیشگیری مناسب و به موقع از عادات نادرست روزمره از یک سو و فقر حرکتی از سوی دیگر باعث بروز ضعف و ناهنجاری‌های قامتی خواهد شد.

,

این مسئول ابراز کرد: طبق راهکار سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش اقدامات لازم به منظور شناسایی به موقع تغییرات قامتی و ارائه حرکات اصلاحی به دانش آموزان در دستور کار معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان قرار دارد که به لطف خداوند متعال هیچگونه جای نگرانی وجود ندارد.

,

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین عنوان کرد: کانون‌های حرکات اصلاحی در استان راه اندازی شده و در سال جاری نیز کار غربالگری و شناسایی دانش آموزان پایه ششم ابتدایی انجام شده که با توجه به نتایج به دست آمده از این پژوهش و با ارجاع دانش آموزان نیازمند در استفاده از این کانون‌ها برنامه ریزی لازم انجام شده‌است.

,

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی آموزش و پرورش به منظور اصلاح وضعیت بدنی دانش آموزان و فرهنگ سازی عادات حرکتی صحیح شامل طریقه نشستن، ایستادن، راه رفتن، و حمل کوله پشتی برای دانش‌آموزان است که امید است بتوانیم گام‌های مثبت و موثری برای پیشگیری از ناهنجاری‌ها برداریم.

,

این مسئول در پایان گفت: تلاش آموزش و پرورش این است که با فرهنگ سازی مناسب در بحث حل مشکلات جسمانی و حرکتی در راه تحقق حیات طیبه و زندگی سالم برای آینده سازان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران قدم‌های اساسی برداشته شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه