اخبار داغ

رئیس کل دادگستری لرستان:

استخدام‌های رابطه‌ای؛ دیوار بلند مقابل جذب نخبگان/300 نیروی مازاد در شهرداری بروجرد به‌کارگیری شد

استخدام‌های رابطه‌ای؛ دیوار بلند مقابل جذب نخبگان/300 نیروی مازاد در شهرداری بروجرد به‌کارگیری شد
رئیس کل دادگستری لرستان با بیان اینکه گاهی برای استخدام‌ها از رابطه‌ها استفاده می‌شود و افراد بدون تخصص جذب می‌شوند گفت: در شهرداری بروجرد 300 نیروی مازاد استخدام شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از  سفیر افلاک، جعفر بدری ظهر امروز در جلسه شورای حفاظت از اراضی ملی که در فرمانداری بروجرد برگزار شد اظهار داشت: امکانات لازم برای برخورد با اراضی که تصرف‌شده اندک هستند اما نباید به دلیل کمبود امکانات اجازه داد که سوءاستفاده کنندگان و در اراضی تصرف داشته باشند، متأسفانه کوتاهی برخی از دستگاه‌ها سبب می‌شود تا یک تخلف بزرگ‌تر و برخورد با آن سخت‌تر شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک،,

 

,

وی افزود: دستگاه‌ها باید در راستای حفاظت از اراضی ملی، جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز و تغییر کاربری به جد اقدام کنند  چراکه اگر در راستای مبارزه با سودجویان کوتاهی و تعلل صورت گیرد برخورد با آن سخت است.

,

 

,

رئیس‌کل دادگستری لرستان تبعیض را یکی از علت‌های سلب اعتماد عمومی برشمرد و عنوان کرد: یکی از مواردی که سبب سلب اعتماد در بین مردم می‌شود، تبعیض و عدم برخورد با سودجویان و متخلفان است.

,

 

,

وی تصریح کرد: مبارزه با فساد تنها در موارد مالی نیست بلکه سلامت اداری هم باید در همه زمینه‌ها انجام شود که یکی از این موارد استخدام در ادارات است که متأسفانه در برخی از موارد استخدام‌ها بر اساس رابطه صورت می‌گیرد که در شهرداری بروجرد 300 نیروی مازاد استخدام شدند.

,

 

,

بدری خاطرنشان کرد: گاهی برای استخدام‌ها از رابطه‌ها استفاده می‌شود و افراد بدون تخصص جذب می‌شوند و این در حالیست که برای ورود نخبگان یک دیوار بلند در نظر گرفته‌شده و نخبگان جوان پشت درمانده‌اند و شفافیت در استخدام‌ها نیست.

,

 

,

وی واگذاری خدمات به ساخت‌وسازهای غیرمجاز را ممنوع اعلام کرد و گفت: دستگاه‌های خدماتی موظف هستند قبل از ارائه هرگونه خدمات به منازل تازه‌ساخت حتماً استعلام بگیرند و در صورت دارا بودن مجوز و مدارک لازم، اقدام به ارائه خدمات کنند.

,

 

,

رئیس‌کل دادگستری لرستان با اشاره به پرونده‌های تعاونی بروجرد افزود: در بروجرد چندین پرونده تخلف تعاونی‌ها مانند تاکسیرانی وجود دارد که این تعاونی‌ها مشکلاتی را ایجاد کرده‌اند که تخلف یا از سوی شهرداری و یا دستگاه‌های دیگر بوده است.

,

 

,

وی با اشاره به واگذاری زمین از سوی شهرداری و تبدیل آن به تالار بیان کرد: طبق قانون خریدوفروش زمین‌های اراضی برای ساخت‌وساز ممنوع است که در بروجرد چند سال پیش 20 هزار متر از طرف شهرداری برای بحث گردشگری واگذارشده که متأسفانه تبدیل به تالار شده است.

,

 

,

بدری تصریح کرد: گاهی قراردادهایی که منعقد می‌شود دست‌های پشت پرده‌ای دارند و نشان می‌دهد که سوءاستفاده کنندگان با جاها و افراد نفوذی در ارتباط هستند اما باید به جد با متخلفان و سودجویان برخورد شود و اجازه نداد عده‌ای سودجو برای منافع خود به اراضی دست‌درازی کنند.

,

 

,

سعید رازانی دادستان خرم‌آباد نیز در این جلسه اظهار داشت: اهمیت حفاظت از اراضی در سیل امسال بیشتر مشخص شد چراکه ساخت‌وسازهای غیرمجاز مشکلاتی را در سیل ایجاد کردند اظهار داشت: برخی از اراضی برای اجرای پروژه‌هایی واگذارشده اما سال‌هاست پروژه‌ای اجرانشده و این زمین‌ها بلاتکلیف مانده است که باید تعیین تکلیف شود.

,

 

,

وی با اشاره به کمبود امکانات افزود: نباید کمبود امکانات سبب شود تا حکم اجرا نشود و بهتر است که قبل از تغییر کاربری، تصرف و ساخت‌وساز غیرمجاز، پیشگیری لازم صورت گیرد چراکه تخریب هزینه زیادی دارد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه