اخبار داغ

کام تلخ کشاورزان پلدختری در فصل برداشت محصول؛

بی‌توجهی مسئولان به تنها دارایی سیل‌زدگان/ نبود کمباین داد کشاورزان را درآورد

بی‌توجهی مسئولان به تنها دارایی سیل‌زدگان/ نبود کمباین داد کشاورزان را درآورد
تنها دارایی برخی از مردم پل‌دختر تولیدات کشاورزی است ولی نبود کمباین برای برداشت محصول به دغدغه آن‌ها تبدیل‌شده و همین امر سبب اعتراض و تجمع کشاورزان در پل‌دختر شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیر افلاک، شهرستان پل‌دختر با داشتن دشت‌های حاصلخیز واشیان، بن بازه چم مهر وجایدر با توجه به بارش‌های آبی مناسب در سال زراعی گذشته محصولات کشاورزی قابل‌توجهی داشته و امسال شاهد افزایش تولیدات کشاورزی به‌ویژه گندم و جو در این شهرستان هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

 

,

این در حالی است که سیلاب ویرانگر 12 فروردین‌ماه تمام داشته مردم را با خود بُرد و خسارت سنگینی به بخش کشاورزی پل‌دختر وارد کرد، بااین‌وجود برخی مزارع کشاورزی که از خطر سیلاب در امان ماند تولیدات خوبی به بار آورده و شاید تنها داشته و چشم و امید برخی از مردم پل‌دختر به همین تولیدات کشاورزی است.

,

 

,

خسارت سیلاب به اراضی کشاورزی

, خسارت سیلاب به اراضی کشاورزی, خسارت سیلاب به اراضی کشاورزی,

 

,

حال که فصل برداشت محصولات کشاورزی فرارسیده اما مردم سیل‌زده پل‌دختر با مشکل نبود کمباین مواجه هستند که همین امر سبب اعتراض کشاورزان شده است چرا که به دلیل بی‌تدبیری مسئولان در ساماندهی کمباین‌ها در فصل برداشت فضا برای دلال‌بازی برخی افراد سودجو فراهم‌شده تا با اختلاف‌افکنی در بین مردم زمینه ناراحتی و گلایه‌مندی کشاورزان را در شهرستان به وجود بیاورند.

,

 

,

, ,

 

,

یکی از کشاورزان پل‌دختری در گفت‌وگو با خبرنگار سفیر افلاک اظهار داشت: کشت‌های ما اطرافش درو شده که سبب می‌شود مورد چرای دام و آتش‌سوزی و .. قرار بگیرد و کشت ما از بین برود، برخی متولیان که کمباین را به پل‌دختر آورده‌اند فقط کمباینی که وجود دارد را برای برداشت کشت اقوام خود آورده و سپس می‌برند و همین امر سبب شده کشت‌های ما بر روی زمین بماند.

,

 

,

برداشت تولیدات کشاورزی هم رابطه‌ای می‌شود

, برداشت تولیدات کشاورزی هم رابطه‌ای می‌شود, برداشت تولیدات کشاورزی هم رابطه‌ای می‌شود,

 

,

وی افزود: مسئولان اگر به داد ما کشاورزان نرسند کشت‌های ما از بین می‌رود، امسال باران، تگرگ و سیلاب بیشتر کشت‌ها را از بین برد و کشت‌هایی که باقی‌مانده هم در بی‌توجهی مسئولان در حال از بین رفتن است.

,

 

,

, ,

 

,

یکی دیگر از کشاورزان معترض گفت: 20 هکتار زمین کشاورزی دارم که اطراف آن درو شده و هیچ‌کس اهمیت به ما کشاورزان و کشت‌هایمان نمی‌دهد، خدمات برای هر هکتار یک کیسه کود به کشاورزان می‌دهد درحالی‌که ما برای خرید هر کیسه کود شیمیایی باید 130 هزار تومان بپردازیم، الآن نیز با این وضعیت و نبود کمباین باید چکار کنیم و چه تکلیفی داریم؟

,

 

,

محصولات زراعی تنها دارایی مردم سیل‌زده پلدختر

, محصولات زراعی تنها دارایی مردم سیل‌زده پلدختر, محصولات زراعی تنها دارایی مردم سیل‌زده پلدختر,

 

,

وی عنوان کرد: ما هیچ منبع درآمدی نداریم و با توجه به سیل  اخیر منازلمان خراب شد و فقط چشم و امیدمان به این مزارع بود که آن‌هم درخطر است و هرلحظه ممکن است دچار حریق شود؛ از مسئولان تقاضای کمک داریم، مسئولان مشکل کمبود کمباین را برطرف کنند تا بتوانیم هر چه زودتر محصولات کشاورزی خود را جمع‌آوری کنیم.

,

 

,

مهدی رشنو مسئول تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی پل‌دختر در گفت‌وگو با خبرنگار سفیر افلاک اظهار داشت: با توجه به وضعیت خاص بحرانی که براثر سیلاب در شهرستان به وجود آمده و بیشتر راه‌های ارتباطی تخریب‌شده است شاهد تردد کم کمباین‌ها به منطقه هستیم.

,

 

,

, ,

 

,

کمبود کمباین 

, کمبود کمباین , کمبود کمباین ,

 

,

وی افزود: مشکل کمبود کمباین سراسری است، پل بابازید که تخریب‌شده شهرستان پل‌دختر از نعمت کمباین‌های استان کرمانشاه بهره‌مند نشد و به این شکل با کمبود کمباین مواجه شدیم؛ با توجه به اینکه بیشتر از۸۰ درصد کارشناسان جهاد کشاورزی درگیر مسائل حوزه کشاورزی و تعیین خسارات سیلاب هستند، از طریق مراجع قضایی حکم قضایی اخذشده که تا زمان اتمام برداشت محصولات کشاورزی کمباین‌ها حق خروج از شهرستان را ندارند.

,

 

,

مسئول تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی پل‌دختر تصریح کرد: با توجه به اینکه امر کمباین داری یک مسئله‌ای مرتبط با بخش خصوصی است و زیاد امکان دخالت ما وجود ندارد ولی سعی و تلاش داریم تا حد امکان کار برداشت با همین تعداد معدود کمباین در سطح شهرستان صورت بگیرد.

,

 

,

علاوه بر خسارات سیل به اراضی کشاورزی، باغات شهرستان پل‌دختر نیز زیر گل‌ولای فرورفت و حال باگذشت 72 روز از سیل ویرانگر هنوز انجیرستان بزرگ ایران در گل مدفون است و اگر بی‌توجهی مسئولان همچنان ادامه داشته باشد تا روزهای آینده نابودی انجیرستان پل‌دختر رقم می‌خورد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه