اخبار داغ

بررسی ابعاد مختلف سفر نخست وزیر ژاپن به تهران؛

میانجی‌گری یا عملیات فریب/ کلید کاهش تنش‌ها در واشنگتن است نه تهران

میانجی‌گری یا عملیات فریب/ کلید کاهش تنش‌ها در واشنگتن است نه تهران
سفر نخست وزیر ژاپن به تهران در حالی انجام می‌شود که ترامپ و رسانه های آمریکایی و لندنی در یک عملیات روانی و فریب تلاش می کنند تا ضمن انحراف افکار عمومی جامعه و تغییر در محاسبات مسوولان کشور، با ژست مذاکره به باج خواهی ها و فشار علیه ایران ادامه دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، هنگامی که موضوع روابط دوجانبه تهران و توکیو مطرح می‌شود همواره این سؤال عنوان می‌شود که عملکرد دولت ژاپن در همراهی با تحریم‌های جدید آمریکا و همچنین تحریم‌های قبلی چگونه بوده است؟

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  , صبح توس,

 

,

اگر ژاپنی‌ها به دنبال روابط مستحکم و پایدار با ایران هستند چرا همواره در صف اول همراهی با تحریم‌های آمریکا قرار دارند.

,

 

,

مقامات ژاپنی اعلام کردند که این میزان نفتی که قبلاً از ایران خریداری می‌کردند می‌توانند از کشورهای دیگر تأمین کنند، اقدامی که باعث شد شرکت‌های عمده واردکننده نفت در ژاپن از ماه اکتبر واردات نفت از ایران را متوقف کنند.

,

 

,

سفر نخست‌وزیر ژاپن به ایران درست بعد از سفر چند روز پیش ترامپ به توکیو معنی خاصی پیداکرده، آیا ژاپنی‌ها نگران منافع اقتصادی خود در منطقه هستند؟ آیا این سفر بخشی از طراحی عملیات روانی آمریکاست و یا اینکه ژاپن می‌خواهد در منطقه نقش ایفا کند؟

,

 

,

آنچه رسانه‌های غربی و بخصوص شبکه‌های فارسی‌زبان لندنی و سعودی در روزهای اخیر بر آن متمرکز شدند تصویر یک میانجی گر از سوی ژاپن به تهران است، آن‌هم با چراغ سبز آمریکا و هدف آن را کاهش تنش میان ایران و ایالات‌متحده اعلام کردند!

,

 

,

به نظر می‌رسد ترامپ و رسانه‌های آمریکایی و لندنی در یک عملیات روانی و فریب تلاش دارند تا به ذهن افکار عمومی جامعه القا کنند که آمریکا به دنبال مذاکره با ایران است و حتی واسطه هم می‌فرستد و اما این ایران است که زیر بار مذاکره نمی‌رود.

,

 

,

راهبرد اصلی آمریکایی‌ها برای تغییر محاسبات مسئولان و همچنین افکار عمومی جامعه فشار حداکثری اقتصادی است که تلاش می‌شود در کنار ژست مذاکره به‌عنوان مکمل، طرف ایرانی را پای میز مذاکره بکشاند و از طریق افکار عمومی بیشترین باج و امتیاز را بگیرند.

,

 

,

کلید کاهش تنش‌ها در واشنگتن است نه تهران

, کلید کاهش تنش‌ها در واشنگتن است نه تهران,

حسین محمدی، کارشناس مسائل سیاسی در خصوص سفر نخست‌وزیر ژاپن به تهران گفت: شینزو آبه چند روز پیش در کنفرانس خبری با ترامپ اعلام کرده نسبت به شرایط منطقه و تنش‌ها نگران است و برای صلح و ثبات در خاورمیانه هر آنچه در توان دارد انجام می‌دهد.

,

 

,

حسین محمدی افزود: اگر نخست‌وزیر ژاپن نگران تنش‌ها در منطقه است باید به سراغ عامل اصلی این تنش‌ها برود و بداند که کلید اصلی آن در واشنگتن است نه تهران! زیرا عامل بی‌ثباتی منطقه اقدامات آمریکا و دولت‌های همراه است.

,

 

,

وی بیان کرد: نخست‌وزیر ژاپن باید بداند آن‌کسی که بدعهدی کرده و از برجام خارج‌شده و به تعهدات خود عمل‌نکرده آمریکاست و در مقابل ایران به تمام تعهدات خود پایبند بوده است.

,

 

,

این تحلیلگر مسائل سیاسی اظهار کرد: شینزو آبه باید بداند در تهران به دنبال چیست و هرگونه مذاکره خارج از برجام یعنی ورود به منطقه ممنوعه که برای او و کشورهای اروپایی محسوب می‌شود.

,

 

,

وی تأکید کرد: اگر نخست‌وزیر ژاپن در تهران به دنبال تکمیل پازل آمریکایی‌هاست باید از پیش بداند که این سفر رهاوردی برای او و آمریکا نخواهد داشت، اما اگر آبه به‌طرف آمریکایی موضع پایان تحریم‌ها و تعهدات انجام‌نشده برجامی را تأکید کند شاید بتوان در این سفر نقطه امیدی را پیدا کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه