اخبار داغ

حل اسرار قطب جنوب با کمک شیرهای دریایی آنتن دار

حل اسرار قطب جنوب با کمک شیرهای دریایی آنتن دار
تیم تحقیقاتی از شیرهای دریایی که در اعماق پولینیا شنا می کردند برای ارسال اطلاعات به ساحل استفاده کردند. در طول تاریخ، شیرهای دریایی دارایی مهم برای انجمن های علمی - پژوهشی بوده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ اکنون دانشمندان ایده بهتری در مورد علت گودال های عظیم ایجاد شده در یخ های قطب جنوب دارند و برای حل این مسئله از سوی برخی از شرکای منحصر به فرد خود یاری می شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از, تیتریک,

به گفته cnn، در سال های 2016 و 2017، گودالی در یخچال های دریای وِدِل (Weddell Sea) در قطب جنوب موسوم به "پولینیا" (polynya) ایجاد شد و نهایتا وسعت آن به حدود 19000 مایل مربع (50000 کیلومتر مربع)، درست دو برابر اندازه ورمونت (ایالتی در آمریکا) رسید.

, cnn,

اگرچه پولینیاها غیر معمول نیستند، اما این گودال بزرگ فرصت عالی برای دانشمندان به منظور یافتن علت ایجاد آن گودال ها است. یک تیم از دانشگاه واشنگتن با کمک ترکیبی از ربات ها، تجهیزات رادیویی و شیرهای دریایی که روی سر آنها آنتن وصل شده این گودال را کشف کردند. اکتشافات آنها اخیرا در مجله نِیچِر (Nature) منتشر شد.

,

"اِتان کمپبل" عضو این تیم گفت: "ما فکر می کردیم که این گودال بزرگ موسوم به پولینیا درون یخچال، رویدادی نادر است که روند آن خاتمه یافته است. اما وقایع سال های 2016 و 2017 ما را مجبور به ارزیابی مجدد کرد. شواهد نشان می دهد که پولینیاهای اخیر به چند دلیل ایجاد شده اند. یکی از آنها، شرایط غیرعادی اقیانوس و دیگری یکسری از طوفان های بسیار شدید است که به همراه گردبادها در اطراف دریای وِدِل می چرخد."

,

این تیم دریافت که وقوع پولینیا مستلزم عوامل ایجاد یک طوفان کامل است. در منطقه ای که پولینیای عظیم ایجاد شده بود، یک کوه در زیر آب وجود داشت که وقتی با طوفانی بزرگ برخورد کرد، موجب ایجاد حرکت چرخشی در آب دریا و بالا آمدن آب شورتر از بخش های عمیق تر اقیانوس شد. وقتی که آب خنک شود، آب شور دوباره به پایین می رود و یخ دیگری تشکیل نمی شود.

,

این تیم تحقیقاتی از شیرهای دریایی که در اعماق پولینیا شنا می کردند برای ارسال اطلاعات به ساحل استفاده کردند. در طول تاریخ، شیرهای دریایی دارایی مهم برای انجمن های علمی - پژوهشی بوده اند. حرکات آنها درک درستی از محیط یا منطقه ویژه را به محققان می دهد. همچنین شیرهای دریایی با داشتن تجهیزات رادیویی بر روی سر خود اذیت نمی شوند.

,

معصومه میرحسینی

, معصومه میرحسینی,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه