اخبار داغ

در پی بی‌توجهی مسئولان؛

پسا سیلاب به مقصد «مرگ» رسید/ تصادفات خونین جاده‌ای تحفه سیل به لرستان

پسا سیلاب به مقصد «مرگ» رسید/ تصادفات خونین جاده‌ای تحفه سیل به لرستان
وقوع سیلاب در لرستان خسارت جدی به جاده‌های استان وارد کرد و هر روزه تصادفات مرگباری در سطح محورهای استان رقم می‌خورد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیر افلاک، هنگامی که کلمه محرومیت به میان می‌آید خودبه‌خود نام لرستان در ذهن مردم این استان نقش می‌بندد؛ محرومیتی که در یک یا دو زمینه خلاصه نمی‌شود بلکه گستردگی آن به معنای واقعی کلمه «لرستان» است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

از تمام مسائل عقب‌افتاده این استان که بگذریم، نمی‌توان از زیرساخت‌های عمرانی و جاده‌ای نامناسب این استان گذشت، زیرساخت‌هایی که با جان انسان سروکار دارد و تاکنون بسیاری از مردم این استان قربانی نبود جاده ایمن، چهار خطه و مناسب شده‌اند.

,

 

,

جاده‌های لرستان قربانی می‌گیرد

, جاده‌های لرستان قربانی می‌گیرد, جاده‌های لرستان قربانی می‌گیرد,

اما 12 فروردین‌ماه امسال بود که سیل آمد و لرستان را از آنچه بود محروم‌تر کرد، سیلاب ویرانگری که خانه و کاشانه مردم را با خود بُرد، اگر از خسارات مالی و جانی سیل لرستان بگذریم حوادث پسا سیل است که گریبان گیر مردم شده است.

,

 

,

, ,

 

,

جاده‌هایی که براثر وقوع سیلاب تخریب شده و اکنون به قتلگاه مردم تبدیل‌شده است، 74 روز از وقوع سیل دل‌خراش لرستان می‌گذرد ولی تاکنون جاده‌های استان وضعیت مناسبی ندارند و هرروز شاهد تصادفات مرگبار هستیم.

,

 

,

تصادفات دلخراش در محورهای خسارت دیده سیل

, تصادفات دلخراش در محورهای خسارت دیده سیل, تصادفات دلخراش در محورهای خسارت دیده سیل,

علی‌رغم اینکه پس از سیل نیروهای جهادی، بسیجی، ارتش و سپاه وارد کار شده و اقداماتی در راستای رفع مشکل انسداد محورها انجام دادند تا آب، نان، آذوقه و اقلام امدادی به دست مردم سیل‌زده برسد ولی هنوز اقدامات اساسی برای رفع مشکل زیرساختی توسط مسئولان مربوطه صورت نگرفته و سبب شده هنوز هم حوادث سیل گریبان گیر مردم باشد و خانواده‌هایی داغدار شوند.

,

یکی از اهالی شهر پل‌دختر در گفت‌وگو با خبرنگار سفیر افلاک با اشاره به وضعیت جاده خرم‌آباد- پل‌دختر اظهار داشت: جاده خرم‌آباد- پلدختر با گذشت چندین روز پس از سیل هنوز ناایمن است ولی بااین‌وجود بازگشایی‌شده و تردد خودروها صورت می‌گیرد، جاده کاملاً به یک جاده روستایی تشابه دارد و در خیلی از نقاط زیر جاده خالی است و هرلحظه امکان حادثه وجود دارد.

,

 

,

 

,

, ,

 

,

خسارت سیل به جاده‌های لرستان

, خسارت سیل به جاده‌های لرستان, خسارت سیل به جاده‌های لرستان,

وی افزود: وضعیت این جاده افتضاح است، فقط خاک‌ریزی در جاده انجام‌ شده و کاملاً ناایمن است؛ در چند نقطه نیز جاده یک‌طرفه است و باید خودروها بمانند تا ماشین‌های برگشت عبور کنند و همین سبب ترافیک و حجم زیادی از خودروها در سطح این محور می‌شود.

,

این شهروند پل‌دختری عنوان کرد: چون زیر جاده کامل خالی است و فقط خاک‌ریزی شده اکثر اوقات تصادف در این جاده رخ می‌دهد؛ سیلاب پل‌دختر با آن حجم وسیع فقط دو کشته داشت ولی تاکنون 6 الی 7 نفر در این جاده کشته‌شده است که چند برابر کشته‌های سیلاب است.

,

 

,

, ,

 

,

تصادفات مرگبار پسا سیلاب

, تصادفات مرگبار پسا سیلاب, تصادفات مرگبار پسا سیلاب,

وی تصریح کرد: وضعیت جاده به‌گونه‌ای است که هرلحظه امکان واژگونی و پایین رفتن خودروها وجود دارد، از طرفی چون جاده نامناسب است و خودروها باید با سرعت کم عبور کنند اکثر مواقع ترافیک سنگین ایجاد می‌شود.

,

سرهنگ مرتضی چغلوند در گفت‌وگو با خبرنگار سفیر افلاک اظهار داشت: در حال حاضر میزان ترددها در سطح استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو برابر شده است و در حالی به استقبال تعطیلات تابستانی می‌رویم که متأسفانه جاده‌های استان ایمنی لازم را ندارد.

,

 

,

, ,

 

,

جاده‌های لرستان ایمن نیست

, جاده‌های لرستان ایمن نیست, جاده‌های لرستان ایمن نیست,

 

,

وی افزود: محور خرم‌آباد- پل‌دختر بازگشایی‌شده ولی کماکان غیر ایمن است، بازسازی این محور برای امدادرسانی انجام شده ولی مردم به‌ناچار از این محور استفاده می‌کنند.

,

 

,

رئیس پلیس‌راه استان لرستان عنوان کرد: مناطق روستایی و تفرجگاهی نیز با تأثیرپذیری که از سیل داشته ایمن نیست، ترافیک در تمام راه‌های اصلی و فرعی استان گسترش‌یافته و با توجه به این حجم تردد و ترافیک باید مسئولان تمهیدات لازم را در بحث فرهنگ ترافیک، ایمنی جاده‌های تفرجگاهی، خط‌کشی و نصب علائم و همچنین برطرف کردن نواقص جاده و بازسازی محورهایی که در اثر وقوع سیلاب تخریب شده‌اند را مدنظر داشته باشند.

,

 

,

 

,

, ,

 

,

واژگونی‌های پی در پی

, واژگونی‌های پی در پی, واژگونی‌های پی در پی,

وی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون تردد در محورهای استان بیش از 60 درصد افزایش‌یافته است تصریح کرد: در جاده خرم‌آباد- پل‌دختر هرروز تصادف رخ می‌دهد و اکثر تصادفات نیز واژگونی است، جاده خرم‌آباد- بروجرد در بحث روشنایی مشکل دارد و در جاده طالقان(زاغه- خرم‌آباد) رانش زمین راداریم و در جاده کمربندی نیز یک دهنه پل تخریب‌شده است.

,

 

,

چغلوند گفت: جاده پل‌دختر به کوهدشت ناایمن بازشده و بار ترافیک در مرکز استان افتاده است، قبلاً هشت استان غربی کشور از کوهدشت عبور و به پل‌دختر و خوزستان می‌رفتند الآن از مرکز استان عبور کرده و از طریق آزادراه تردد می‌کنند.

,

 

,

, ,

 

,

افزایش تصادفات جاده‌ای

, افزایش تصادفات جاده‌ای, افزایش تصادفات جاده‌ای,

وی افزود: پل بابا زید که تخریب‌شده الآن از نورآباد، الشتر، بروجرد و مرکز استان و از طریق آزادراه و همچنین جاده پرخطر کوهدشت تردد صورت می‌گیرد که زمان سفر را طولانی کرده است، همچنین از جاده اشترینان- بروجرد استفاده می‌شود؛ هر چه ترافیک و مدت‌زمان سفر بیشتر شود حوادث نیز بیشتر است، قبلاً 50 کیلومتر طی می‌شد ولی الآن برای همان مقصد باید 150 کیلومتر مسافت طی شود.

,

 

,

رئیس پلیس‌راه استان لرستان اظهار داشت: تصادفات افزایش‌یافته است، جاده‌ها سیل‌زده استان ناایمن است و اقدامات  ایمنی انجام‌نشده است، استانی که مقصد گردشگری شده است نباید این وضعیت را داشته باشد.

,

 

,

 

,

, ,

 

,

وضعیت نامناسب جاده‌های تفرجگاهی

, وضعیت نامناسب جاده‌های تفرجگاهی, وضعیت نامناسب جاده‌های تفرجگاهی,

وی خاطرنشان کرد: جاده پل‌دختر برای امداد و نجات بازگشایی‌شده است ولی مردم از این جاده ناایمن استفاده می‌کنند که سبب شده روزانه حوادثی در جاده داشته باشیم؛ بیشترین تصادفات در محورهای اصلی و جاده‌های تفرجگاهی ازجمله جاده‌های روستایی، آبشار بیشه، گهر، سپیددشت، جاده امام‌زاده حسن و... است که خط‌کشی و علائم ایمنی ندارند، رانشی هستند و به‌صورت سنتی بازگشایی‌شده‌اند.

,

 

,

سرهنگ علی بیرانوند مسئول بسیج سازندگی استان لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار سفیر افلاک با اشاره به وقوع سیلاب و تخریب برخی از محورهای استان اظهار داشت: جاده‌های چگنی، معمولان و پل‌دختر بیشترین خسارت را دید که با همکاری قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) توانستیم بازگشایی محورهای تخریب‌شده را به‌صورت موقت انجام دهیم.

,

 

,

, ,

 

,

بازسازی جاده‌های تخریبی تسریع شود

, بازسازی جاده‌های تخریبی تسریع شود, بازسازی جاده‌های تخریبی تسریع شود,

 

,

وی افزود: دستگاه‌های متولی در بحث بازسازی جاده‌های تخریب‌شده خوب عمل نکردند، باید کار را پیگیری کنند و به دنبال جذب اعتبار برای ساخت باشند و کار را رها نکنند.

,

مسئول بسیج سازندگی استان لرستان بابیان اینکه جاده‌هایی که مسدود بود به‌صورت موقت بازگشایی کردیم و ادامه کار بر عهده دولت و دستگاه متولی است تصریح کرد: مهندسی نیروی زمینی سپاه جاده خرم‌آباد- پل‌دختر را به‌صورت موقت بازگشایی کرد ولی برای بازگشایی دائم باید دولت اعتباری لحاظ کند تا کار بازسازی تسریع شود و جاده به‌صورت اصولی بازسازی شود؛ سپاه کارهای اولیه را انجام داده است و برای مابقی کار باید دولت اعتبار لحاظ کند تا بازسازی به‌صورت کامل انجام شود.

,

 

,

, ,

 

,

بازسازی جاده‌ها همت مسئولان را می‌طلبد

, بازسازی جاده‌ها همت مسئولان را می‌طلبد, بازسازی جاده‌ها همت مسئولان را می‌طلبد,

جاده‌های استان لرستان از قدیم‌الایام وضعیت مناسبی نداشته و داغ حوادث ناگوار بر دل مردم مانده است، اما وقوع سیلاب تیشه به ریشه جاده‌های لرستان زد و وضعیت نامناسب جاده‌ها به وضعیت قرمز تبدیل شد و هرروز شاهد تصادفات خونین در این استان هستیم.

,

74 روز از وقوع سیلاب دل‌خراش لرستان می‌گذرد ولی هنوز شاهد مرگ انسان‌های بی‌گناهی هستیم که به جرم تردد در جاده‌ها قربانی می‌شوند؛ محورهای لرستان به قتلگاهی تبدیل‌شده و هرروز خبر واژگونی، سقوط در رودخانه و تصادفات شاخ‌به‌شاخ خودروها به دلیل ناایمن بوده جاده‌ها تیتر یک رسانه‌ها می‌شود، امیدواریم مسئولان خود را ذره‌ای از این بی‌توجهی فارغ کنند تا شاید خانواده‌های کمتری از هم‌وطنانمان داغدار شوند.

,

 

,

, ,
 
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه