اخبار داغ

شهردار جویبار اعلام کرد؛

سازو کار جدید شهرداری جویبار در اجرای طرح دریا/ عدم همکاری برخی ادارات در ساماندهی جمعه‌بازار

سازو کار جدید شهرداری جویبار در اجرای طرح دریا/ عدم همکاری برخی ادارات در ساماندهی جمعه‌بازار
شهردار جویبار گفت: چند روز دیگر موعد قرارداد پیمانکار طرح دریا چپکرود به پایان می‌رسد و قرار است امسال طرح دریا را خود شهرداری جویبار برعهده بگیرد تا مشکل سند آن حل شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، جلسه شورای شهر جویبار صبح امروز با محوریت بررسی مشکلات طرح دریا و ساماندهی جمعه بازار با حضور محمد فقیه، سیدحسین میری و همت بخشیان سه عضو از پنج عضو شورای شهر و شهردار جویبار برگزار شد.

در این جلسه اعضای شورای اسلامی شهر جویبار به مشکلات طرح دریا با وجود فرارسیدن تعطیلات تابستانی و ورود مسافران به این طرح اشاره کردند، علی یاری شهرداری شهر جویبار در پاسخ به این موضوع با بیان اینکه طرح دریا در وضعیت مطلوبی قرار دارد گفت: یکی از بزرگ‌ترین مشکلات این طرح دریا نداشتن سند است، از سال 76 که این طرح آغاز شد تاکنون سندی از امور اراضی و منابع طبیعی نداریم.

وی بدهکاری شهرداری به امور اراضی بابت اجاره این طرح را 2 میلیارد و 600 میلیون تومان عنوان کرد و افزود: به دلیل نداشتن سند نمی‌توانیم سرمایگذاری را وارد این طرح کنیم البته هیچ یک از شهرستان‌های استان مازندران این سند را ندارند که به چالشی برای شهرداری‌ها تبدیل شده است.

شهردار جویبار با بیان اینکه بزودی موعد قرارداد پیمانکار این طرح به پایان می‌رسد و اجرای طرح را خودمان برعهده می‌گیریم اظهار کرد: چند روز دیگر موعد قرارداد پیمانکار طرح دریا چپکرود به پایان می‌رسد و قرار است امسال طرح دریا را خود شهرداری جویبار برعهده بگیرد تا مشکل سند آن حل شود.

یاری با اشاره به اینکه پیمانکار طرح نتوانست به تعهدات مالی خود عمل کند گفت: سال گذشته طرح سالم‌سازی دریا 420 میلیون تومان به پیمانکار واگذار شد ولی از این مقدار فقط 170 میلیون تومان را پرداخت کرده؛ که با پیگیری حقوقی و برگشت چک به دنبال دریافت مابقی رقم قرارداد هستیم.

وی از تشکیل واحد امور قراردادها در شهرداری جویبار خبر داد و بیان کرد: در شهرداری جویبار برای ضمانت اجرایی قوی در قراردادها یک واحد جدید به نام واحد امور قراردادها تشکیل شد تا مشکلاتی را که امروز با پیمانکاران داریم تکرار نشود.

سؤال دیگر اعضای شورای شهر از شهرداری جویبار وضعیت نابه‌سامان جمعه بازار و عدم ساماندهی فروشندگان و افزایش ترافیک در روزهای جمعه بود که شهردار جویبار در پاسخ به این سؤال گفت: راه حل مشکل ترافیک جمعه بازار انتقال فروشندگان حاشیه جاده به داخل محوطه بازار است که البته پیش از این هم پل هوایی عابر پیاده برای کاهش این معظل نصب شده است.

یاری تصریح کرد: برای کاهش ترافیک و معضلات اجتماعی با پلیس انتظامی و راهنمایی و رانندگی نیز همکاری داریم.

وی با بیان اینکه همه فروشندگان دارای کارت شناسایی هستند اظهار کرد: پیمانکار جمعه بازار به تعهدات خود خوب عمل کرده است و همه فروشندگان دارای کارت شناسایی و ثبت در سامانه ثنا شده‌اند.

شهردار جویبار بر عدم همکاری لازم برخی ادارات در ساماندهی جمعه بازار تأکید کرد و گفت: برای دامپزشکی و بهداشت کانکسی تعبیه شده است ولی هیچ کدام از این نهادها برای نظارت در آن حضور ندارند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه