اخبار داغ

مدیر میراث فرهنگی رودان هرمزگان:

99 درصد صنایع‌دستی رودان توسط بانوان تولید می شود/ وجود بیش از 6000 صنعتگر فعال در این شهرستان

99 درصد صنایع‌دستی رودان توسط بانوان تولید می شود/ وجود بیش از 6000 صنعتگر فعال در این شهرستان
مدیر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان رودان با بیان اینکه بیش از شش هزار صنعتگر فعال در این شهرستان وجود دارد، گفت: بالغ بر ۹۹درصد از تولید کنندگان صنایع دستی رودان از بانوان می باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رحیم سالاری، مدیر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان رودان در گفتگو اختصاصی با خبرنگار هرمز با بیان اینکه بیش از شش هزار صنعتگر فعال در این شهرستان وجود دارد، اظهار کرد: بالغ بر ۹۹درصد از تولید کنندگان صنایع دستی رودان از بانوان زحمت کش می باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

مدیر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان رودان تصریح کرد: تعداد زیادی از زنان روستایی و شهری و زنان سرپرست خانوار با استفاده از صنایع دستی تولیدی در شهرستان امرار و معاش می‎کنند و  مخارج زندگی خود را از طریق صنایع دستی بومی و محلی تامین می‎کنند.

,

 

,

, ,

سالاری با اشاره به کیفیت صنایع دستی رودان عنوان کرد: با توجه به مرغوبیت و تنوع صنایع دستی تولید شده در شهرستان رودان بخش عمده‎ای از صنایع تولید شده در قالب سوغاتی به شهرستان‎های همجوار و فروش به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می‎شود.

,

وی با اشاره به افتتاح سه طرح صنایع دستی روز گذشته توسط مشاور امور بانوان رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور در شهرستان رودان گفت: ایجاد خانه های صنایع دستی در روستاها و بخش های مختلف شهرستان می تواند در آموزش، تولی، اشتغال، عرضه و ساماندهی محصولات صنایع دستی موثر باشد.

,

, ,

 

,

مدیر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری رودان با بیان اینکه با افتتاح این طرح ها، اشتغال پایدار و بازار فروش ثابت داخلی و خارجی محصولات در مناطق مختلف ایجاد می شود، خاطر نشان کرد: با آموزش تولید محصولات مختلف صنایع دستی گام موثری در ساماندهی محصولات صنایع دستی شهرستان برداشته خواهد شد.

,

گفتنی است به مناسبت هفته صنایع دستی  روز گذشته با حضور مشاور امور بانوان سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان و جمعی از مسئولان شهرستان، مرکز آموزش، تولید و اشتغال صنایع دستی دهستان برنطین و کارگاه تولیدی صنایع دستی روستای خراجی افتتاح و دوره های مختلف آموزش صنایع دستی در خانه هنر دستان زرین رودان آغاز به کار کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه