اخبار داغ

امام جمعه شهرستان سرخه:

رجال سیاسی منطق مقاومت را در جامعه تقویت کنند/ لزوم تقویت جریان مقاومت در جهان اسلام

رجال سیاسی منطق مقاومت را در جامعه تقویت کنند/ لزوم تقویت جریان مقاومت در جهان اسلام
امام جمعه شهرستان سرخه با اشاره به اینکه جریان مقاومت باید در جهان اسلام پرورش داده شود، گفت: رجال سیاسی مبحث مقاومت را به عنوان یک ایده و نظریه جدید انقلاب در جامعه تقویت کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین مصطفی فاطمی بصیر امام جمعه شهرستان سرخه، در گفتگو با خبرنگار مرآت، در خصوص ضرورت مقاومت در مثقابل دشمنان، گفت: مقاومت و جریان آن یک پدیده مبارکی است که دارای مبانی روایی و قرآنی می باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

امام جمعه سرخه با اشاره به اینکه در قرآن کریم به آیاتی درباره مقاومت اشاره شده است، افزود: خداوند متعال به پیامیر اسلام و مسلمانان دستور داده که در راه پیمودن مسیر حق و حقیقت اهل صبوری و مقاومت باشید.

,

فاطمی بصیر در ادامه عنوان کرد: مبانی قرآنی همچون "وجاهدهم به جهادا کبیرا" از دیگر آیاتی است که خداوند درباره جهاد که جهاد اکبر، اصغر و کبیر از انواع آن هستند، مطرح کرد: جهادکبیر به تعبیری معادل مقاومت می باشد که در مقابل دشمنان به هیچ عنوان نباید سازشی انجام داد.

, ,

وی با توجه به اینکه خداوند بر پافشاری مواضع خود در قرآن کریم تاکید کردند، عنوان کرد: در سوره کافرون اشاره شده است که در مقابل نظام سلطه به هیچ عنوان نباید نسبت به دشمن باج و امتیاز داده شود.

,

امام جمعه سرخه با بیان اینکه به تعبیر مفاهمه سیاسی امروز اگر بنا شد که با دشمن از راه مذاکره و مصالحه وارد شویم باید سیاست برد را انتخاب کنیم، افزود: توجه به این موضوع می تواند محور مقاومت را به عنوان گفتمان جدید انقلاب برای مسلمانان برجسته کند.

,

فاطمی بصیر با توجه به اینکه از لحاظ نرم افزاری باید جریان مقاومت در جهان گسترش داده شود، مطرح کرد: جنبه نرم افزاری بدین معنا است که بتوانیم جریان مقاومت را تمامی نقاط و در عرصه های مختلف پرورش دهیم.

,

وی در ادامه با اشاره به اینکه گفتمان، ایده و نظریه مقاومت، به لحاظ مبانی معرفتی باید در جامعه تقویت شود، اظهار کرد: شخصیت های فرهنگی و رجال سیاسی مبحث مقاومت را به عنوان یک ایده و نظریه جدید انقلاب در اذهان و افکار مردم به خصوص جوانان روشن کنند.

, ,

امام جمعه سرخه با بیان اینکه وظیفه ائمه و تریبون های جمعه این است که مبانی معرفتی را تقویت کنند، گفت: در بعد سخت افزاری هم بحث بنیه دفاعی در مقابل دشمن که مورد توجه مقام معظم رهبری است یکی دیگر از محور های مقاومت می باشد باید مورد تقویت قرار گیرد.

,

فاطمی بصیر اذعان کرد: مبحث گفتمان اقتصاد مقاومتی مولفه مهمی در بعد سخت افزاری است که می تواند مورد توجه مسئولین و مردم قرار بگیرد تا  گفتمان مقاومت در جامعه منقح شود.

, ,

وی با اشاره به اینکه اگر در مواجه با دشمن از گفتمان و جریان مقاومت استفاده می کردیم قطعا دشمن گستاخ نمی شد، مطرح کرد: بر اساس اصول آرمانی و انقلابی کشور اگر این گفتمان سرلوحه کار ما بود دشمن جرئت هرکاری را نداشت به طوری که  اگر ما جریان مقاومت را در مذاکرات پیش می گرفتیم نتیجه آن بهتر از حال حاضر بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه