اخبار داغ

یک دولت و 2 ادعا/ اختلاف در نقل قول ترامپ و جان بولتون درباره کره شمالی

یک دولت و 2 ادعا/ اختلاف در نقل قول ترامپ و جان بولتون درباره کره شمالی
ترامپ اعلام کرد که رهبر کره شمالی به تعهدات خود در مورد آزمایش های هسته ای و موشکی عمل می کند، اما "جان بولتون" مشاور امنیت ملی کاخ سفید ساعاتی بعد اظهارات ترامپ را رد کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ cnn با تأکید بر تناقض های حاکم بر دولت ترامپ نوشت، ترامپ اعلام کرد که "کیم جونگ اون" رهبر کره شمالی به تعهدات خود در مورد آزمایش های هسته ای و موشکی عمل می کند، اما "جان بولتون" مشاور امنیت ملی کاخ سفید ساعاتی پس از اظهارات ترامپ گفت که اینطور نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از , تیتریک,

ترامپ طی مصاحبه ای با خبرنگاران کاخ سفید با بیان اینکه آمریکا رابطه خوبی با کره شمالی دارد، گفت که پیش از آخرین آزمایش موشک بالستیک کوتاه برد توسط کره شمالی، نامه صمیمی از سوی کیم دریافت کرده بود.

,

وی افزود: "او به تعهدات خود پایبند است. هیچ آزمایش هسته ای و موشک های دوربردی وجود ندارد. کاری که او انجام داد تنها یک کار کوچک بود. یک آزمایش کوتاه بود. این معامله کاملا متفاوت است، اما وی به تعهدات خود پایبند است. این بسیار مهم است."

,

 

,

, ,

 

,

ساعاتی پس از ادعاهای ترامپ، جان بولتون به وال استریت ژورنال گفت که کره شمالی در طول نخستین نشست کیم با ترامپ طی سال گذشته در سنگاپور به هیچ عنوان مطابق با شرایط مورد توافق عمل نکرده است.

,

وی ادامه داد: "آنها اعلام کردند که قصد آزمایش موشک های بالستیک، موشک های بین قاره ای یا آزمایش های هسته ای را ندارند. آنها اقدامات بسیاری انجام داده اند که نشان می دهد هنوز تصمیم استراتژیک در مورد رها کردن این کارها را ندارند."

,

بولتون در ماه مه گفت که تردیدی نیست که آزمایشات کره شمالی نقض صریح قطعنامه سازمان ملل متحد است. اما این نتیجه گیری کاملا با ادعاهای ترامپ مبنی بر تأیید تعهد کیم به توافق، مخالف است.

,

معصومه میرحسینی

, معصومه میرحسینی,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه