اخبار داغ

ذوالنور :

مقاومت، قدرت آفرین است/ مشکلات اقتصادی نتیجه بی‌عرضگی مسئولان است نه مقاومت

مقاومت، قدرت آفرین است/ مشکلات اقتصادی نتیجه بی‌عرضگی مسئولان است نه مقاومت
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: گاهی اوقات قدرت وجود ندارد اما بااین‌حال مقاومت انجام می‌شود اینجاست که مقاومت قدرت آفرین است، این مسئله را از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون به بهترین وجه تجربه کرده‌ایم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام مجتبی ذوالنور در گفتگو با خبرنگار قم فردا، با اشاره به بیانات اخیر رهبری در خصوص منطق مقاومت، اظهار داشت: مقاومت، قدرت و دفاع با هم در ارتباط هستند، گاهی اوقات قدرت وجود ندارد اما با این حال مقاومت انجام می شود اینجاست که مقاومت قدرت آفرین است، این مسئله را از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون به بهترین وجه تجربه کرده ایم ، مردم با دست خالی انقلاب کردند  و با دست خالی مقابل جریان های ضدانقلاب و گروهک ها ایستادگی کردند و مردم با دست خالی در 8 سال دفاع مقدس دفاع کردند و پیروز شدند.
وی تصریح کرد: امروز اگر صاحب یک اقتدار و یک توانمندی و یک قدرت بازدارندگی در منطقه و دنیا هستیم ثمره عمل به آیه (فَاستَقِم کَمآ اُمِرتَ وَ مَن تابَ مَعَک) و تأسی به سنت پیامبر است با به کار بستن آموزه های دینی الحمدالله به توانمندی بالایی دست پیدا کردم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به این که گاهی شبهه به وجود می آورند اگر بخواهیم گزینه مقاومت را در پیش بگیریم آیا توان و امکانات مقاومت را داریم یا نه؟  گفت: با همان منطقی که تا امروز مقاومت کردیم بازهم توان مقاومت را داریم زیرا اگر توان و برتری نظامی وجود داشته باشد مقاومت معنا پیدا نمی کند مقاومت جایی معنا پیدا می کند که فشار طرف مقابل از شما بالاتر است اینجاست که مقاومت معنا پیدا می کند.

نماینده مردم قم تأکید کرد: در گذشته که توان نظامی خیلی پایینی داشتیم مقاومت کردیم و پیروز شدیم اما این روزها که توانمندی و قدرت ایران افزایش پیداکرده است بهتر و بیشتر می توانیم مقاومت کنیم.

ذوالنور خاطرنشان کرد: در گذشته که برابری قدرت نداشتیم و در نقطه ضعف از نظر تجهیزات و امکانات قرار داشتیم میوه مقاومت را برداشت کردیم اکنون شرایط ایران بسیار بهتر از  گذشته است و به سطوحی از بازدارندگی نظامی دست پیدا کردیم که به گفته رهبر انقلاب زمان بزن درو تمام شده است، دشمن در گذشته می زد و فرار می کرد و ما توان نظامی پاسخ دادن را نداشتیم اما اکنون وقتی رهبر انقلاب بیان می کنند زمان بزن درو تمام شده است  یعنی ما تجهیزات کافی داریم و در مقابل هر نوع حمله پاسخ کوبنده خواهیم داد و دشمنان بدانند نمی توانید مانند گذشته فرار کنند.

مشکلات اقتصادی نتیجه بی‌عرضگی مسئولان است نه مقاومت

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان داشت: در بعد اقتصادی زمینه های لازم رشد وجود دارد اگرچه در اثر بی‌عرضگی و کم کاری، سستی و ضعف و سوء مدیریت برخی از مسئولین شاهد شرایط سخت اقتصادی هستیم به این معنی نیست که ایران توان، استعداد و زمینه های رشد و شکوفایی و بهبود وضعیت اقتصادی را ندارد، بلکه همه این مشکلات به خاطر سوء مدیریت است.

وی گفت: استعدادهای خیلی خوبی را برای رشد داریم، جوانان ما در زمینه علمی مرزهای علم و دانش را شکستند و امروز در دنیا  و در منطقه در بسیاری از عرصه ها صاحب حرف هستیم پس آن چه که باید عوامل مقاومت باشد در کشور فراهم است، مقاومت در یک عرصه نیست ما سنگرها، میدان هان و پایگاه های مختلف مقاومت را در منطقه داریم.

نماینده مردم قم افزود: نفوذ منطقه ای جمهوری اسلامی ایران زمینه اجرائی منطق مقاومت را  فراهم کرده است وقتی این مسائل را در نظر می گیرم متوجه می شویم زمینه اجرائی شدن منطق مقاومت وجود دارد، در مقابل منطق  مقاومت، منطق سازش مطرح است در این چند سال شاهد بودیم هرکجا منطق سازش وارد میدان شد ایران و مردم ایران متضرر شدند و در این سازش مجبور شدند از ارزش ها و منافع ملت عقب نشینی کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت:  یک نمونه از منطق سازش کلاه گشاد مذاکرات هسته ای و برجام بود همه مشاهده کردند که این سازش نتیجه منفی داشت، تقابل منطق سازش و منطق مقاومت در مسئله فلسطین  کاملاً آشکار است جایی که  منطق  سازش وارد میدان شده ضرر و عقب نشینی بوده اما آنجایی که منطق مقاومت وارد عرصه شده  تعالی و ترقی و تحول به وجود آمده است.

ذوالنور اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب با حکمت و تیزبینی الهی که دارند دست روی مسئله حساسی گذاشتند و مهم‌ترین مسئله را متذکر شدند که همین مسئله منطق مقاومت  به عنوان خط انقلاب ادامه پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا, قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, انتهای پیام]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه