اخبار داغ

مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان خراسان رضوی:

فرهنگ کتاب‌خوانی باید از خانواده‌ها شروع شود/ حذف کاغذبازی در صدور مجوز کتاب

فرهنگ کتاب‌خوانی باید از خانواده‌ها شروع شود/ حذف کاغذبازی در صدور مجوز کتاب
مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان خراسان رضوی گفت: با راه‌اندازی سامانه جامع صدور مجوز الکترونیکی کتاب بوروکراسی کاغذی حذف شده و با فضای الکترونیکی ظرف مدت 10 روز پاسخ مؤلف و ناشر داده می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مشهدپیام؛ جعفر مروارید مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان خراسان رضوی ظهر امروز در نشست خبری که با موضوع رونمایی از سامانه جامع صدور مجوز الکترونیکی کتاب برگزار شد گفت: به طور سنتی وقتی کتاب ارزیابی می‌شد پروسه یک ماهه زمان می برد و التبه در این مسیر گاهی نسخه‌های مختلف چاپ و برخی نسخه ها مفقود می‌شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مشهدپیام,

وی افزود: با راه‌اندازی این سامانه بوروکراسی کاغذی حذف شده و با فضای الکترونیکی ظرف مدت 10 روز پاسخ مؤلف و ناشر داده می‌شود البته ممکن است ارزیابی های مختلفی در مورد سطوح کتاب وجود داشته باشد.

,

مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان خراسان رضوی با بیان اینکه با استفاده از این سامانه زمان به یک سوم کاهش پیدا می‌کند اظهار کرد: در سال گذشته دامنه ارزیابان توسعه داده شد و از جهت تعداد و نوع با رایزنی‌های فشرده گسترش صورت گرفته است.

,

وی افزود: امیدواریم در بخش نرم افزاری و با حضور ارزیابان دغدغه‌مند فرهنگ استان و با کمک بخش سخت‌افزاری در مدت ده روز جریان نشر به نتیجه مطلوب برسد.

,

مروارید تصریح کرد: دامنه علاقه‌مندی ناشران و مخاطبان در حوزه ادبیات و روان‌شناسی بیشتر است و در خراسان نیز کتب دینی هم از استقبال خوبی برخوردار است.

,

وی افزود: امیدواریم در موضوع شفافیت و سرعت که دو شاخص مهم در جریان ارزیابی نشر است این سامانه به اهداف خودش دست پیدا کند.

,

مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: باتوجه به پیشتازی استان خراسان در فضای نشر کشور و تعداد ناشر، مؤلف و نقاد، این سامانه بعد از تهران در خراسان رضوی رونمایی شد.

,

وی افزود: هدف غایی این است که سنت مطالعه در کشور و استان را توسعه دهیم و نیازمند آن هستیم در فضاهای عمومی شهرها مشاهده کنیم مردم در حال مطالعه هستند.

,

مروارید گفت: تمام تلاش های فکری و حاصل شده در حوزه کتاب برای این هدف است که بتوانیم جامعه‌ای پویا، متفکر و نقاد داشته باشیم و جوانان از نسل پیش تجارب را گرفته و راجع به آینده خود تصمیم‌گیری کنند.

,

وی افزود: کتاب این تجارب گذشته را به ما منتقل می‌کند و تعهد و نقادی را در جامعه توسعه می‌دهد که در این راستا اداره ارشاد و ناشران یک بخش کار هست و بخش اصلی دیگر فرهنگ خانواده‌ها است.

,

مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه بایستی فرهنگ کتابخوانی از خانواده‌ها شروع شود اظهار کرد: خانواده ها همانطور که برای برآورده شدن نیازهای مادی و نیاز های روزمره زمان می‌گذارند برای کتاب، خرید و خواندن کتاب، کتاب‌گردی خانواده نیز زمان بگذارند.

,

وی با بیان اینکه هدف اصلی تمدن و پیشرفت ایران اسلامی منوط به خواندن، مطالعه و نقادی است و افزود: در جلسات خانوادگی کتابخوانی فراموش شده و لذا باید این فرهنگ در خانواده ها احیا شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه