اخبار داغ

فرماندار رفسنجان:

مرکز شتاب مس سرچشمه به ۵۴ شرکت دانش بنیان خدمات ارائه می دهد/ افزایش ظرفیت استخدام افراد بومی در مجتمع مس سرچشمه

مرکز شتاب مس سرچشمه به ۵۴ شرکت دانش بنیان خدمات ارائه می دهد/ افزایش ظرفیت استخدام افراد بومی در مجتمع مس سرچشمه
فرماندار رفسنجان گفت: مرکز شتاب دهنده‌ای که مجتمع مس سرچشمه با همکاری دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان راه اندازی نموده، در حال حاضر به ۵۴ شرکت دانش بنیان خدمات ارائه می کند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ مجید فصیحی هرندی صبح امروز در دیدار با مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران اظهار کرد: در دوره کنونی ارتباط خوبی از سوی مجتمع مس سرچشمه با دانشگاه های شهرستان برقرار شده که موثرتر و اجرایی تر از قبل بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی افزود: در بخشی از طرح های موثر اقتصاد مقاومتی دانشگاه ولی عصر(عج) در کنار مجموعه مس رفسنجان فعالانه در توسعه فرهنگ کسب و کار همکاری می نماید.

,

وی بیان داشت: تقاضا داریم با توجه به کارهایی که منتج به نتایج بسیار خوبی در زمینه اقتصاد مقاومتی شهرستان رفسنجان شده است و رضایتمندی از این کارها در حد بالایی قرار گرفته این اقدامات ادامه یابد.

,

فصیحی هرندی خطاب به مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: از جنابعالی و هیئت مدیره شرکت تقاضا داریم توجه خاصی در زمینه اقدامات و طرحهای اقتصاد مقاومتی در شهرستان داشته باشند که اگر اینگونه اقدامات ادامه یابد، در آینده چشم اندازی بسیار خوبی خواهیم داشت.

,

فرماندار رفسنجان در ادامه خاطرنشان کرد: بخشی از تعهدات مسئولیت های اجتماعی که در کارخانه های بزرگ صنعتی مطرح است توسط شرکت ملی صنایع مس در رفسنجان انجام شده است که جای قدردانی دارد و انتظار مردم این است که به صورت موثرتری تداوم داشته باشد.

,

فصیحی هرندی به بحث آلایندگی مجتمع مس سرچشمه پرداخت و یادآور شد: در بحث راه اندازی کارخانه اسید که بخش زیادی از آلایندگی را کم می کند یک خوشحالی و یک ناراحتی داریم، خوشحالی از این جهت که آلایندگی های زیست محیطی به سمت کاهش قابل توجه خواهد رفت و نگرانی از این جهت که این موضوع بهانه ای برای کاهش توجه ها به شهرستان شود که البته حتماً مجموعه مس نگاه ویژه خود را به شهرستان ادامه خواهد داد.

,

وی ارتباط صنعت مس با دانشگاه و مراکز علمی را خوب و گسترده توصیف کرد و با یادآوری اینکه ارتباط صنعت و دانشگاه اتفاقات خوبی را رقم خواهد زد، گفت: مرکز شتاب دهنده ای که مجتمع مس سرچشمه با همکاری دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان راه اندازی نموده، در حال حاضر به ۵۴ شرکت دانش بنیان خدمات ارائه می کند و همچنین استارت آپ ها نیز راهنمایی و کمک می شوند، دوره های آموزشی که گذاشته می شود به توسعه علمی و فرهنگی شهرستان کمک کننده است.

,

فرماندار شهرستان رفسنجان در ادامه با تأکید بر اینکه شرکت صنایع مس یک ظرفیت برای شهرستان رفسنجان است و به مجموعه مس به عنوان یک ظرفیت نگاه می کنیم، تصریح کرد: نگاه مسئولان شهرستان و انتظار آنها به کار گرفتن این ظرفیت برای توسعه صنعت و اشتغال پایدار از طریق اجرای طرح های بزرگ و حمایت از صنایع جنبی مس و صنایعی که بخشی از نیازمندی های مس را تامین می کند ،است

,

فصیحی هرندی با اشاره به برگزاری نمایشگاه نیازمندی های صنعت مس که سال گذشته در دانشگاه ولی عصر رفسنجان برگزار شد، افزود: در این نمایشگاه که با همت بلند مدیران و پرسنل شرکت مس برگزار شد، علاوه بر اینکه عموم مردم با دستاوردها و توانمندی های مس آشنا شدند چندین صنعتگر نیز برای رفع برخی نیازمندی ها شرکت اعلام آمادگی کردند، به نحوی که با برگزاری این نمایشگاه برخی شرکتها که شاید به خاطر بضاعت اندک جرات ورود به این حوزه را نداشتند تشویق شدند و حرکت نوینی انجام گرفت.

,

وی با اشاره به اینکه در مسائل فرهنگی و اجتماعی نیز مس از دیرباز فعال بوده است، خاطرنشان کرد: مجتمع مس سرچشمه در همه زمینه ها از جمله فرهنگی، مذهبی، اجتماعی، هنری و … در شهرستان حضور دارد و باید گفت نگرش مردم رفسنجان راجع به صنعت مس نسبت به قبل مثبت تر است علیرغم اینکه ممکن است گلایه مندی هایی نیز داشته باشند. بدیهی است انتظار توسعه و کارآمدتر و هدفمندتر شدن این فعالیت ها را داریم .

,

فرماندار رفسنجان به موضوع اشتغال در شهرستان پرداخت و تأکید کرد: در بحث اشتغال اگر قرار است ظرفیتهای واقعی اشتغال از سوی مجتمع مس سرچشمه ایجاد شود انتظار داریم با توجه به انتظار به حق مردم رفسنجان در بومی گزینی توجه ویژه ای به شهرستان شده و راهکار خاص خود دیده شود.

,

فصیحی هرندی در همین زمینه افزود: مردم برای برگزاری آزمون استخدام شرکت مس از این شرکت انتظار دارند و آقای مهندس محمدی انارکی نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس نیز در سخنرانی های خود چندین مرتبه این وعده را داده اند اما به هر دلیلی این وعده ها جابجا می شود لذا مردم انتظار دارند این موضوع اتفاق بیفتد.

,

فرماندار رفسنجان خواستار افزایش ظرفیت استخدام افراد بومی رفسنجان در مجتمع مس سرچشمه شد و گفت: در خصوص شرکتهای پیمانکار و کارآفرین این اتفاق در حال رقم خوردن است، ضمن اینکه قبلاً در خصوص استخدام فرزندان شهید و ایثارگر نیز مدیرعامل سابق شرکت مس موافقت کردند ولی هنوز در چرخه مسائل اداری بوده و اجرایی نشده است.

,

فصیحی هرندی به موضوع ورزش پرداخت و اظهار کرد: توقع داریم که شرکت صنایع مس غیر از فوتبال به ورزشهای دیگر از جمله ورزشهای همگانی که مورد توجه مردم است، حمایت بیشتری کند و همچنین ادامه احداث زمین های چمن مصنوعی در نقاط مختلف شهرستان و تکمیل استادیوم را با جدیت دنبال کند .

,

فرماندار رفسنجان ادامه داد: با توجه به اینکه در حال حاضر از ۵۰ هزار دانش آموز در شهرستان رفسنجان امکان فعالیت در فضاهای مربوط به گذران اوقات فراغت تنها برای ۶ درصد میسر است و این امکانات جوابگوی نیاز این جمعیت دانش آموزی نیست، پیشنهاد داد شرکت مس در این مکان ها زمین چمن مصنوعی ایجاد کند تا در فصل تابستان و روزهای تعطیل برای مردم و دانش آموزان قابل استفاده شود.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه