اخبار داغ

گزارشی از تبلور فوتبال پایه در استان قزوین ؛

خط قرمزی به نام مدارس فوتبال بدون مجوز!/ حمایتی از باشگاه‌داری بانوان وجود ندارد

خط قرمزی به نام مدارس فوتبال بدون مجوز!/ حمایتی از باشگاه‌داری بانوان وجود ندارد
مهمترین موضوع که در استان وجود ندارد اتحاد است و اگر به این مهم برسیم مطمئن باشید توانمندی در استان وجود دارد، مخالفت و عدم اتحاد باعث کاهش انگیزه و توانمندی‌ها می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین؛فوتبال یکی از پرجاذبه‌ترین رشته‌های ورزشی و صعنتی در دنیاست، رشته فوتبال ورزش اول در دنیا است که علاوه بر اشتغال زایی باعث رشد باشگاه‌های فوتبال می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

در استان قزوین فوتبال و فوتسال بعد از گذشت سال‌ها رشد خوبی داشته و حالا حتی در آوج مسابقات فوتبال و فوتسال برگزار می‌شود و از تمام شهرستان‌ها در لیگ‌های استانی نمایندگان پا به میدان می‌گذارند و به عناوین قابل توجهی دست پیدا می‌کنند.

,

فوتبال قزوین شاید در چند سال اخیر تحت الشعاء نام کاسپین بوده و موفقیت سایر نمایندگان استان در فوتبال و فوتسال کمتر به چشم آمده است. فوتبال دوستان و کارشناسان ورزشی کاسپین را سمبل فوتبال قزوین می‌دانند و شاید تیم‌های شهرستانی که قهرمان مسابقات رده‌های سنی استان و نماینده لیگ‌های کشوری شده اند، آنچنان که باید به چشم نمی‌آیند.

,

اما سال 97 را می توان تبلور تیم‌های باشگاهی فوتبال شهرستانی دانست. نمایندگان استان در رده‌های مختلفی سنی با دو نماینده در مسابقات کشوری شرکت کرده که این نوید روزهای خوش برای فوتبال استان دارد.

,

با پایان رقابت‌های فوتبال رده های سنی استان، در رده نونهالان تیم های "سام" و "پیام" قزوین، در رده زیر15سال، تیم‌های پیام و صدرا قزوین، در رده نوجوانان تیم آراد تاکستان، در رده زیر 17سال تیم‌های اتحاد و کولاک قزوین، در رده‌های سنی جوانان و امید تیم های غفاری تاکستان و اتحاد قزوین نمایندگان فوتبال استان در مسابقات لیگ مناطق کشور شدند.

,

, ,

در پایان مسابقات فوتسال رده‌های سنی استان هم تیم علم و ادب الوند قهرمان نونهالان، تیم باتیس البرز قهرمان نوجوانان، تیم ایثارآبیک قهرمان جوانان و تیم کیان تات اسفرورین قهرمان بزرگسالان استان شدند و جواز حضور در مسابقات فوتسال لیگ مناطق کشور را اخذ کردند.

,

رئیس هیئت فوتبال استان درباره وضعیت فوتبال به خبرنگار صبح قزوین می گوید: در سنوات گذشته در هر رده سنی، یک تیم بعنوان نماینده استان به مسابقات مناطق کشور اعزام می‌شدند، اما امسال هیئت فوتبال استان در هر رده دو نماینده به مرحله نخست مسابقات کشوری معرفی شدند و 5 تیم موفق شدند به دور دوم لیگ کشوری صعود کنند.

,

 

,

حسین باجیوند می افزاید: سال‌های گذشته در فوتبال استان سابقه نداشته 5تیم از استان در رقابت‌های کشوری مرحله دوم حضور داشته باشند، در سال های قبل یک یا دو نماینده موفق ظاهر می‌شدند اما این تعداد در سال 97 برای اولین بار در تاریخ فوتبال استان به 5 تیم رسید.

,

وی اذعان می کند: در رده سنی جوانان با همکاری هیئت فوتبال استان و باشگاه غفاری تاکستان، مسابقات مرحله دوم به میزبانی شهر تاکستان برگزار و تیم غفاری بعنوان قهرمان به مسابقات دسته اول جوانان باشگاه‌های کشور صعود کرد.

,

باجیوند ادامه می داد: 12 تیم نماینده استان در مرحله نخست مسابقات مناطق کشور بودند که 5 تیم به مرحله دوم صعود کردند، اما 7 نماینده دیگر استان در این مسابقات دست و پا بسته نبودند و بعنوان زنگ تفریح حریفان در مسابقات حضور نداشتند و با نتایج خیلی خوب از صعود به مرحله دوم مسابقات باز ماندند و این اتفاق نوید بخش فعالیت رو به رشد باشگاه های فوتبال استان است که براساس قوانین جدید و آشنایی با حریفان پا به میدان گذاشته بودند.

,

فعالیت در شهرستان‌ها 
رئیس هیئت فوتبال استان در باره فعالیت در شهرستان‌ها عنوان می کند: فوتبال در آبیک از پتانیسل خوبی در فوتبال برخوردارست، اما زیرساخت‌های شهرستان دچار مشکل بود که با همت اداره کل ورزش و جوانان استان مجموعه تختی بازسازی و ترمیم شد. در لیگ سه فوتبال کشور هم تیم سفیر فصل گذشته نماینده استان بود و بازی‌های خود را در قشلاق به نحو مطلوب به پایان رساند.

, فعالیت در شهرستان‌ها ,
,

, ,

وی اضافه می کند: تاکستان دارای استعدادهای خوبی است و آوج هم با توجه به موقعیت جغرافیایی و محیطی، فوتبالیست های شهرستان بستر کافی را در اختیار ندارند و بیشتر آوج و آبگرم در فوتسال فعالیت می‌کنند.

,

رئیس هیئت فوتبال استان قزوین بیان می کند: بوئین زهرا با تیم طلایه داران امسال در لیگ سه کشور نماینده استان خواهد بود و این نشان از قدرت فوتبال در این شهرستان دارد. شهرستان البرز هم پتانسیل خوبی در فوتبال و فوتسال دارد و تیم پیریوسفیان بعنوان یک تیمی روستایی نتایج خوبی در فوتبال استان کسب کرده که نشان ازتوجه به این رشته ورزش در دل روستاهای استان دارد.

,

 

,

این مسئول با بیان اینکه فعالیت تیم‌های شهرستانی در لیگ های برتر استان قابل تقدیر است، ابراز می کند: پراکندگی قهرمانی‌ها هم نشان از بی تعصبی هیئت فوتبال استان به یک شهرستان خاص است و هیئت به دنبال یک تیم از شهر خاص نیست و این فعالیت استانی است که در فوتسال اسفرورین و شال نمایندگان استان در مسابقات کشوری می‌شوند.

,

باشگاه‌ها و مدارس فوتبال 
باجیوند تصریح می کند: ساختار صدور مجوزهای باشگاه های ورزشی براساس قوانین فدراسیون فوتبال و ادارات کل ورزش و جوانان در استان‌هاست، با توجه به دستورالعملی که درباره صدور مجوز باشگاه‌های فوتبال وجود دارد، فضا، مدیریت و مجوز کمیسیون ماده 5 برای تاسیس باشگاه‌ها الزامی است.

, باشگاه‌ها و مدارس فوتبال ,
,

وی اذعان می کند: بازرسی یکی از مهمترین فعالیت‌های هیئت فوتبال است که اگر این مهم بانقص همراه باشد، اعتراض خانواده‌ها، آسیب دیدگی فوتبالیست‌های رده‌های سنی را به همراه دارد و مهمترین بازرسی هیئت پیش از صدور مجوز است که صلاحیت مدیر، استاندارد بودن امکانات و دارا بودن مربی توانمند و مجرب را بررسی و با توجه به اعتمادی که وجود دارد به صورت اتفاقی در طول سال از باشگاه‌ها و مدارس فوتبال بازرسی‌ها صورت می‌گیرد.

,

این مسئول عنوان می کند: افراد سودجود و فاقد مجوزی هم هستند که برای کسب درآمد فعالیت می کنند و خانواده‌ها بدون اطلاع و استعلام از هیئت و اداره کل ورزش، فرزندان خود را در این اماکن ثبت نام می‌کنند و بعد از مدتی دچار مشکل می‌شوند و بر اساس وعده‌های دروغین جذب در باشگاه‌های ترکیه و ایتالیا، خانواده ها فرزندان خود را با هدف آینده بهتر در این مراکز ثبت نام و بعد از مدتی دچار ضرر و زیان مادی و معنوی می‌شوند.

,

 

,

رئیس هیئت فوتبال استان می گوید: بازیکن برای جابجایی بین استان‌ها باید شرایط و موافقت‌هایی را از هیئت فوتبال استان کسب کنند و نقل و انتقال بر اساس آئین نامه فدراسیون صورت بگیرد، در این بین هم هستند افراد سودجویی که بعنوان ایجنت فوتبال وارد و از بازیکنان مبالغی را دریافت می‌کنند، اما ایجنت های رسمی هم در کشور بعنوان یک واسطه فنی فعالیت می کنند و طی مراحل قانونی بازیکنان را جابجا می‌کنند اما خانواده ها برای موفقیت بیشتر فرزندان خود نباید هر فردی را بعنوان ایجنت فوتبال قبول کنند.

,

باجیوند اظهار می کند: هیئت فوتبال استان هر ساله بر اساس تبلیغات محیطی در سطح شهر و شبکه‌های مجازی باشگاه‌های داری مجوز را به خانواده معرفی می‌کند و این مهم امسال هم پرقدرت تر رخ خواهد داد.

,

استعدادیابی راه رسیدن به تیم‌های ملی رده‌ها
این مسئول ورزش استان می افزاید: استعدادیابی یکی از مسائلی است که از سوی فدراسیون فوتبال بصورت جدی پیگیری می شود و در هر رده سنی هیئت‌های استان براساس جشنواره‌های سالیانه، استعدادیابی می‌کند و یکی از راه‌های رسیدن به تیم‌های ملی رده‌های سنی است.

, استعدادیابی راه رسیدن به تیم‌های ملی رده‌ها,
,

, ,

ضعف نمایندگان استان در لیگ های فوتبال و فوتسال
رئیس هیئت فوتبال استان بیان می کند: مهمترین موضوع که در استان وجود ندارد اتحاد است و اگر به این مهم برسیم مطمئن باشید توانمندی در استان وجود دارد، مخالفت و عدم اتحاد باعث کاهش انگیزه و توانمندی‌ها می‌شود. هیئت در این راستا تمام توان خود را به کار گرفته و تمام همکاری‌های لازم را برای برگزاری مسابقات با تیم های باشگاهی در فوتبال و فوتسال انجام داده است.

, ضعف نمایندگان استان در لیگ های فوتبال و فوتسال,
,

وی ادامه می دهد: در سال 97 در جهت برگزاری مسابقات تیم کاسپین که متعلق به تمام ورزش دوستان استان است، هیچ مطالبه ای از باشگاه نداشته ایم و اقداماتی که مربوط به هیئت فوتبال استان بود را با توافق، بدون دریافت ریالی هزینه از باشگاه انجام دادیم و برخی امور هم مستقیما از سوی باشگاه برای برگزاری مسابقات هزینه شد.

,

فوتبال و فوتسال بانوان
باجیوند با بیان اینکه وضعیت بانوان را باید در باشگاه‌ها پیگیری کرد، بیان می کند: باشگاه‌داری در بخش بانوان خوب نیست، چراکه حمایتی وجود ندارد و اسپانسرها به دنبال دیده شدن و تبلیغات هستند. در بخش بانوان بازیکنان خوب مثل فاطمه اعتدادی، ندا رحمانی، بهنازطاهرخانی، نگین همتی، ایناز خواجه حق وردی، در سطح ملی فعالیت می‌کنند، که جمع کردن این بازیکنان کنار هم نیاز به یک همت استانی دارد.

, فوتبال و فوتسال بانوان,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه