اخبار داغ

کارشناس روابط بین الملل:

انفعال وزارت امور خارجه و غارت روباه پیر از جیب مردم!/ انتشار اسامی عوامل تحمیل حقارت بر ملت، مطالبه عموم است/ وقتی خیانت انگلیس در برجام با جشن تولدی استعماری فراموش شد

انفعال وزارت امور خارجه و غارت روباه پیر از جیب مردم!/ انتشار اسامی عوامل تحمیل حقارت بر ملت، مطالبه عموم است/ وقتی خیانت انگلیس در برجام با جشن تولدی استعماری فراموش شد
علی پورکیا گفت: عده ای چگونه حاضرند با پرداخت هزینه در مراسم جشن تولید ملکه ای شرکت کنند که سفیر آن و مسئولین بنام این برنامه صراحتاً به مردم ایران توهین کرده و انها را تحقیر می کنند و حتی حاضر نیستند هزینه تشریفات ساده ترین مراسم سالیانه خود را از جیب دولت انگلیس پرداخت کنند؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کارشناس روابط بین الملل در تحلیل رویداد سالیانه سفارت انگلستان در باغ قلهک موسوم به جشن تولد ملکه بریتانیا، به خبرنگار تیتریک، گفت: طی سالهای اخیر، انگلستان بر اساس آن چیزی که ما آن را برجام تلقی می کنیم متعهد به انجام اموری برای گشایش مسائل اقتصادی و روابط تجاری در ایران بود تا تعهدات خود را در متن قراردادی که با ایران امضا کرده اند عملیاتی کنند. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
علی پورکیا افزود:  علی رغم تعهدات بین ‌المللی قطعنامه سازمان ملل، انگلیس با تأثیر و با الگو گرفتن از امریکا نه تنها تعهدات خودش را انجام نداد بلکه پا را فراتر گذاشت و وارد فاز تحریم مجدد و خروج شرکت‌ های تجاری و اقتصادی خود از ایران کرد.
,
 
,
وی اظهار داشت: طی دو سال اخیر شاهد این مسئله هستیم که تعداد قابل توجهی از شرکت های انگلستان به دلیل تحریم امریکا از کشور خارج شدند و انگلستان سطح روابط اقتصادی خودش را با ایران به شدت کاهش داد به گونه ای که این موضوع منجر به برخی محدودیت‌ ها و ضررهای مالی برای شهروندان ایران شد.
,
 
,
علی پورکیا تصریح کرد: به دنبال روند مذکور، نقل و انتقال پول و دارایی ها بین دو کشور عملاً تعطیل شده و مبادله جدی صورت نمی گیرد بر همین اساس مسئولین سفارت انگلستان اعلام کردند که هزینه برگزاری مراسم تولد ملکه بریتانیا را از کشور خود به ایران آورده و برای تامین چنین هزینه ‌ای از برند و شرکت‌ های داخلی ایران که تمایل به تبلیغات در این مراسم دارند دعوت کردند تا با پرداخت هزینه هایی در این مراسم شرکت کند.
,
 
,
وی گفت: نکته بسیار مهم و اساسی که برای ایران مطرح خواهد بود این است که سفیر بریتانیا اعلام کرد که نمی تواند هزینه و پول مالیات دهندگان انگلیسی را در ایران هزینه کند در حالی که این مسئله در روابط دیپلماتیک و سیاسی به شدت توهین آمیز است و مسئولین سیاست خارجی کشور و مسئولین وزارت خارجه باید نسبت به آن عکس العمل لازم را داشته باشند و اعتراض خود را به این رفتار بریتانیا اعلام کنند.
,
 
,
پورکیا افزود: متاسفانه شاهد این موضوع هستیم که کماکان فشارهای دولت انگلستان، خیانت عطر و خباثت هایی که در طول تاریخ بر ملت و کشور ایران روا داشتند ادامه دارد و سابقه تاریخی این کشور نشان می ‌دهد که هیچ زمانی به فکر منافع مردم ایران نبودند.
,
 
,
وی اظهار داشت: دولت انگلستان همواره در مقاطع مختلف تلاش کرد تا فشارهایی را به کشور و ملت وارد کنند، ذخایر ملی ایران را غارت کنند و در بررسی مسائل نفتی، جواهرآلات، باستانی، روابط تجاری، اقتصادی و هر زمان دیگری مشاهده می کنید که آنها به دنبال غارت ثروت های ملی ایران و کشورهای مختلف جهان بودند.
,
 
,
پورکیا تصریح کرد: امروز شاهدیم حتی در مورد جشن تولد بزرگترین و عالی‌ رتبه ترین مقام سلطنت انگلیس که برند این کشور بوده و در راستای تقویت آن خواهد بود هم حاضر نیستند هزینه‌ های جاری، هزینه‌ های خورد و خوراک و تشریفات این مراسم را از کشور خودشان تامین کنند و می گویند مردم و کشور ایران باید هزینه‌ های چنین مراسمی را پرداخت کنند.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه مسئله مذکور نشان دهنده همان خوی استعماری و استکباری و ظالمانه انگلیس است که در طول تاریخ هیچ زمانی تغییر نکرده و کماکان ادامه دارد، گفت: از طرفی باید گفت افرادی که در قالب مردم و شهروندان ایران در این مراسم شرکت می ‌کنند واقعاً با چه توجیهی و با چه منطقی این تحقیر را به مردم و  ملت ما تحمیل می ‌کنند؟
,
 
,
پورکیا افزود: عده ای چگونه حاضرند با پرداخت هزینه در مراسم جشن تولید ملکه ای شرکت کنند که سفیر آن و مسئولین بنام این برنامه صراحتاً به مردم ایران توهین کرده و انها را تحقیر می کنند و حتی حاضر نیستند هزینه تشریفات ساده ترین مراسم سالیانه خود را از جیب دولت انگلیس پرداخت کنند؟ 
,
 
,
وی اظهار داشت: شرکت کنندگان جشن تولد ملکه انگلیس باید به مردم ایران پاسخ دهند که چرا و با چه توجیهی در چنین مراسمی شرکت می‌کنند؟ بد نیست حتما لیست و مشخصات این افراد منتشر شود تا مردم اطلاع پیدا کنند از کسانی که با حضور در مراسمات این چنینی حاضرند این تحقیر را بر خود و مردم کشور ایران تحمیل کنند؟ 
,
 
,
پورکیا با اشاره به لزوم انتشار افراد شرکت کننده در مراسم جشن تولد انگلیس و مطالبه کارشناسان و مردم برای پیگیری آن در اسرع وقت، تصریح کرد: متاسفانه رفتار چند سال اخیر وزارت خارجه نشان می دهد که در برابر چنین اتفاقات و تحولاتی، منفعلانه رفتار میکند. 
,
 
,
وی با تاکید بر اینکه مسئولین وزارت امور خارجه باید به سرعت و قاطعانه در برابر چنین وقایعی موضع گیری قاطع و طولانی داشته باشند، گفت: در وضعیتی که طی سال ‌های اخیر انگلستان، بریتانیا و مجموعه کشورهای مرتبط با این کشور هیچگونه حسن نیتی از خود در روابط فی مابین نشان نداده و در قالب فشار، تحریم و تحقیر با ایران داشتند وزارت خارجه قاطعانه باید در برابر آنها موضع‌گیری کند.
,
 
,

کارشناس روابط بین الملل در خاتمه خاطر نشان داشت: وزارت امور خارجه باید تمام تلاش خود را برای اعاده حیثیت ملت، شهروندان ایرانی و حیثیت کسانی که از ثروت و هزینه آنها برای انگلیس خرج می شود انجام داده و موظف است با پیگیری قاطعانه و سریع این موضوع موجب شود بیش از این شاهد تحقیر و توهین کشورهای خارجی و مسئولین دیگر کشورها نباشیم.  
 
 
 
 
انتهای پیام/

,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه