اخبار داغ

امام‌جمعه موقت اراک:

مقاومت تنها راهکار ایستادگی کشورها مقابل آمریکاست/ مذاکره و سازش با آمریکا کارگشا نیست

مقاومت تنها راهکار ایستادگی کشورها مقابل آمریکاست/ مذاکره و سازش با آمریکا کارگشا نیست
امام‌جمعه موقت اراک گفت: در مقابل کشوری مانند آمریکا که نشان داده هیچ‌گاه پای عهد و پیمان نمی‌ایستد، مقاومت تنها راهکار است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین کاظم سپاسی آشتیانی امام جمعه موقت اراک در گفتگو با دیار آفتاب؛ در خصوص راهبرد منطق مقاومت که توسط مقام معظم رهبری بیان شد با اشاره به اینکه مقاومت مبنای قرآنی، روایی و تاریخی دارد، گفت: اما از آن‌طرف مباحث مطرح‌شده پیرامون مذاکره که نام آن را می‌توان سازش گذاشت، هیچ‌گاه کارگشا نبوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

مقاومت تنها راهکار کشورها مقابل آمریکاست

, مقاومت تنها راهکار کشورها مقابل آمریکاست, مقاومت تنها راهکار کشورها مقابل آمریکاست,

وی با بیان اینکه اگر مذاکره به معنای واقعی کلمه مذاکره باشد و طرف مقابل هم اهل گفتگو باشد، آنجا می‌توان انتظار نتیجه داشت، اظهار کرد: اگر طرف دیگر مذاکره به دنبال امتیاز گرفتن نباشد و برای رفع خصومت به میز مذاکره آمده باشد می‌توان امیدوار به کسب نتیجه بود ولی در مقابل کشوری مانند آمریکا که نشان داده هیچ‌گاه پای عهد و پیمان نمی‌ایستد، مقاومت تنها راهکار دیگر کشورها ازجمله ایران است.

,

سپاسی آشتیانی با اشاره به اینکه آمریکا دنبال شکستن مقاومت است، افزود: دولتمردان آمریکا به دنبال تضعیف و تسلیم شدن جمهوری اسلامی در مقابل استکبار جهانی‌اند تا جایی که در سخنان خود به این موضوع صراحتاً اشاره‌کرده‌اند.

,

وی ادامه داد: طرف‌های غربی و به‌ویژه آمریکا در زمان مذاکرات برجامی و زمانی که برخی مسئولین داخلی در رفتار خود ضعف نشان دادند، به‌راحتی در سخنان خود از واژه تغییر رژیم ایران استفاده می‌کردند ولی زمانی که موضع باصلابت و مستحکم مقام معظم رهبری را دیدند، از مواضع خود عقب‌نشینی کرده تا جایی که رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی اخیر خود اعلام کرد آمریکا با سران حکومت فعلی ایران نیز می‌تواند کنار بیاید.

,

مقاومت ایران قطعاً به ضرر طرف‌های غربی است

, مقاومت ایران قطعاً به ضرر طرف‌های غربی است, مقاومت ایران قطعاً به ضرر طرف‌های غربی است,

امام‌جمعه موقت اراک بابیان اینکه مقاومت ایران قطعاً به ضرر طرف‌های غربی تمام می‌شود، تصریح کرد: به همین علت اروپا و آمریکا شدیداً به دنبال این موضوع هستند تا مسئولین ایرانی را سر میز مذاکره بنشانند تا بتوانند کشور را از رشد و پیشرفت عقب نگه‌دارند.

,

وی با انتقاد نسبت به وضعیت اقتصادی کشور، تشریح کرد: متأسفانه اقتصاد ایران کاملاً سیاسی شده تا جایی که با اظهارنظر سیاستمداران آمریکایی، با سفر مقامات اروپایی و ... قیمت دلار در کشور تغییر می‌کند و این میزان از وابستگی اقتصاد کشور به مسائل سیاسی اصلاً خوب نیست.

,

مقاومت راهکار بیرون آمدن از وضعیت فعلی کشور

, مقاومت راهکار بیرون آمدن از وضعیت فعلی کشور, مقاومت راهکار بیرون آمدن از وضعیت فعلی کشور,

سپاسی آشتیانی راهکار بیرون آمدن از این وضعیت را مقاومت در مقابل استکبار جهانی دانست و تأکید کرد: مقاومت در تمامی عرصه‌ها ازجمله اقتصاد مقاومتی، دفاع مقاومتی، سازندگی مقاومتی و ... منجر به ثبات می‌شود تا جایی که کشور روی ریل بیفتد و مثلاً در عرصه اقتصاد واردکننده، صادرکننده و تولیدکننده تکلیف خود را بداند. در حالی که امروزه با انجام مذاکرات برجامی کار به جایی رسیده که فعالین اقتصادی بلاتکلیف مانده اند چرا که سیاست به مسائل غیرسیاسی گره خورده است و به آن ضربه می زند.

,

وی راهکار مطرح شده توسط رهبر انقلاب را همراه با موفقیت دانست و گفت: ایشان در بیانات خود راه دیگر را نیز بیان کردند و گفتند راه غیر از مقاومت، سازش در برابر دشمن است که هزینه آن به مراتب از هزینه مقاومت بیشتر بوده و این در حالی است که نتایج به دست آمده از مقاومت قابل مقایسه با نتایج سازش نیست.

,

سپاسی آشتیانی اشاره ای به جنگ اقتصادی میان چین و آمریکا کرد و گفت: همانطور که می بینیم در این جنگ اقتصادی هیچکدام از دو طرف کوتاه نیامده و دست از مقاومت نمی کشند و با طرف مقابل خود سازش نمی کنند چرا که می دانند در این صورت نابود می شوند.

,

امام جمعه موقت اراک خاطرنشان کرد: پس اگر مقاومت به عنوان تنها راه مقابله با دشمن مطرح می شود به این علت است که این راه ریشه قرآنی و تاریخی دارد و آینده کشور را به دست نیروهای داخلی رقم می زند و از وابسته شدن مسائل کشور به سخن و عمل دشمنان جلوگیری می کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه