اخبار داغ

کارشناس مسائل استراتژیک مطرح کرد:

مقاومت تنها راه مقابله با آمریکایی هاست/ انفجار نفتکش ها همان تکمیل پازل اجماع بین المللی علیه ایران است

مقاومت تنها راه مقابله با آمریکایی هاست/ انفجار نفتکش ها همان تکمیل پازل اجماع بین المللی علیه ایران است
احمد خورشیدی آزاد:آمریکا با انفجار نفتکش هادر دریای عمان این هدف رادردستور کار قرارداد تا به مخاطبان خاص خود یعنی عمان و پاکستان و اروپایی ها حالی کند که می بینید ایران دنبال ایجاد تنش است تااز این طریق پازل " اجماع بین المللی "علیه ایران را کامل کند .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛احمد خورشیدی آزاد ،کارشناس مسائل استراتژیک در گفت و گوی اختصاصی با آفتاب جنوب، در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه به چه دلایلی مقام معظم‌رهبری دردیدار نخست وزیر ژاپن با ایشان با اتخاذ مواضع صریح ، ترامپ را شایسته پیام ندانستند و مذاکره باآمریکا را نفی کردند، گفت:تجربه ۴۰ ساله مذاکره ایران باآمریکا‌ نشان می دهد هر وقت مذاکره ای صورت پذیرفته به دنبال آن تحریم ها و قطعنامه ها نیز علیه ما بوجود آمده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آفتاب جنوب,

واقعیت های تلخ مذاکره با آمریکایی ها ؟

, واقعیت های تلخ مذاکره با آمریکایی ها ؟,

وی در ادامه با اشاره به چند واقعیت تلخ تاریخی مذاکره با آمریکایی ها افزود:دراوایل انقلاب مرحوم بازرگان‌ نخست وزیر ایران درالجزایر با "برژینسکی"‌مشاور امنیت ملی آمریکا ملاقات و مذاکره کرد اما بلافاصله آمریکا‌، ایران را تحریم تسلیحاتی و دارایی های ما در آن کشور را بلوکه کرد.

,

خورشیدی آزاد تصریح کرد:دوباره "بهزاد نبوی" معاون "میرحسین موسوی" درسال ۶۲در الجزایر با آمریکایی ها مذاکره کرد و گروگان های آنهارا در تهران آزاد و قرار بود آنها پول های مارا نیز آزاد کنند اما زیر میز زدند.

,

تصویب قانون "داماتو" علیه ایران

, تصویب قانون "داماتو" علیه ایران,

وی اظهارکرد:مرحوم  "هاشمی " با آمریکا بر سر آزادی گروگان های آمریکایی در لبنان مذاکره و در نتیجه آن گروگان ها را آزاد کرد ،اما آمریکایی ها قانون " داماتو" را علیه ما تصویب و اجرا کرده که هیچ شرکت خارجی حق معامله نفتی بیش از ۲۰ میلیون دلار باایران را نداشت واین یعنی تحریم نفتی ودیدیم فروش نفت مان به شدت کاهش یافت ودولت هاشمی برای جبران درآمد نفتی دلار را از ۷۰ تومان به ۴۰۰ تومان افزایش و بزرگترین تورم کشور یعنی ۴۹/۷ درصدی ایجاد و به دنبال آن اغتشاشات اجتماعی در چندین شهر اتفاق افتاد.

,

این کارشناس مسائل استراتژیک درادامه افزود: "محمد خاتمی" و "حسن روحانی" از سال ۸۲ تا ۸۴ با ۳ کشور اروپایی یعنی انگلیس ، آلمان و فرانسه مذاکره کردند که ما هسته ای مان را تعطیل و پروتکل الحاقی را نیز اجرا کردیم و قرار شد اروپایی ها اولا نگذارند پرونده هسته ای ایران به شورای امنیت ارجاع گردد و ثانیا گشایش های اقتصادی برای ماایجاد گردد و نتیجه این مذاکره رامشاهده کردیم که ۶ قطعنامه‌علیه ما و تحریم های شکننده نفتی و مالی شد که صادرات نفت مااز ۳/۲ میلیون بشکه درروز به ۷۵۰ هزار بشکه کاهش یافت و کاهش درآمد باعث شد دلاراز ۱۲۰۰ تومان به ۳۲۰۰ تومان افزایش یابد و تورم ۴۰ درصدی ایجاد گردید.

,

نتیجه برجام و اعمال فشار بیشتر بر ایران

, نتیجه برجام و اعمال فشار بیشتر بر ایران,

خورشیدی آزاد تصریح کرد:حسن روحانی نیز با سیاست تلطیف رابطه و اینکه تنهاراه نجات اقتصاد ایران رابطه باآمریکاست بر سر کار آمد و ۴ سال با آمریکا و اروپا مذاکره کرد و نتیجه اش برجام شد و اما ترامپ آمد و یک این توافق بین المللی را پاره کرد وتحریم ها برگشتند و فشارهای اقتصادی برایران نیز تحمیل شد و صادرات نفت از ۳/۵ میلیون بشکه به ۷۰۰ هزار بشکه کاهش یافت و دلار از ۳۲۰۰ تومان تا کانال ۱۴۰۰۰ تومان افزایش یافت.

,

این کارشناس مسائل استراتژیگ گفت:در حقیقت این وقایع تاریخی تلخ ،نمونه های واضح و روشنی از مذاکره ایران با آمریکاست ، آیا نباید به  مقام معظم رهبری حق داد که به چنین افرادی اعتماد نکنند؟!.

,

سیاست اول مذاکره بعد تحریم

, سیاست اول مذاکره بعد تحریم,

وی در ادامه با اشاره به این موضوع که  مقام معظم رهبری در این دیدار فرمودند که اوباما هم‌پیام فرستاد اما بعدش هم تحریم کرد،گفت:اوباما نیز همان سیاست " اول مذاکره بعد تحریم " را دنبال کرد واز سال ۸۴ تا ۸۷ باایران مذاکره کردند و به اینجا رسیدند که ایران اورانیوم ۲۰ درصد خودرا به خارج بفرستد و آمریکا هم همه تحریم ها رابردارد.

,

خورشدی آزاد افزود:درآن زمان نیز آژانس چندین بار اعلام کرد که " ایران دنبال بمب هسته ای نیست و باما همکاری خوبی دارد" ،وزیردفاع  انگلیس گفت " مادرصدد براندازی حکومت ایران نیستیم " و وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که " دشمن دائمی وجودندارد " و اوباما چندین بار هم گفت که " ایران می تواند با‌ما کار بکند " و حتی ۲ نامه توسط عمانی ها برای رهبری فرستاد و درآن نامه ها نوشت که " مسائل منطقه و بلکه جهان بدون ایران حل نخواهد شد ".

,

کمک 55میلیون دلاری آمریکا به فتنه88

, کمک 55میلیون دلاری آمریکا به فتنه88,

این کارشناس مسائل استراتژیک تصریح کرد:درادامه نیز مقام معظم رهبری نیز جواب دادند که نامه دومش ۲روز قبل از فتنه ۸۸ بود اما بلافاصله بعداز وقوع فتنه در تهران ، همه آنها‌ از نظرات خود برگشتند و اوباما گفت: " میرحسین الهام بخش تمایل به آمریکاست " و دولت آمریکا ۵۵ میلیون دلار به فتنه گران ایران برای فعالیت در فضای مجازی کمک کرد ودر نهایت تحریم های نفتی و بانکی سال های ۹۰ و ۹۱ رابرما تحمیل کرد واین هم نمونه ای از  سابقه پیغام‌فرستادن های سران آمریکا که مثل آب خوردن زیرش زده اند.

,

 ترفندهای جدیدآمریکایی ها برای کشاندن ایران به مذاکره

,  ترفندهای جدیدآمریکایی ها برای کشاندن ایران به مذاکره,

وی درادامه با اشاره  به اینکه پس از ملاقات نخست وزیر ژاپن با رهبرانقلاب ، ۲ سوپر نفتکش حامل نفت عربستان و قطر در دریای عمان منفجر و آتش گرفت ،که در پاسخ گفت:هدف آمریکا‌ از ۲ ماه تهدید و فشارهای خارجی و داخلی به ایران صرفا این است که‌مارا پای میز مذاکره بکشانند تا با کمک برخی دوستانش درداخل که هم اینک دردولت و مجلس نیز مسئولیت دارند برجام های موشکی و منطقه ای و داخلی را محقق کنند که باید گفت که بعداز آن عملا ایران به فروپاشی خواهد رسید.

, .,

خورشیدی آزاد اظهارکرد: به اعتقاد بنده فرستادن نخست وزیر ژاپن و انفجار نفتکش ها ۲ هدف را پیگیری می کند،اول اینکه آمریکا‌دست به تحرکات و تهدیدهای نظامی زد وقتی مشاهده کرد با تهدید نمی تواند ایران را تسلیم‌کند رفت سراغ  رایزنی ،دیپلماسی وپیغام فرستادن ؛ پادشاه عمان ، امیر قطر ،امپراطور حبشه و دیگران را انداخت به دنبال ایران تا مارا وادار به مذاکره کند ودست آخر نخست وزیر ژاپن و وزیر خارجه آلمان را به ایران گسیل کرد تا به مردم ایران بقبولاند که ما خواهان‌مذاکره ایم اما سران ایران همراه نیستند تا درادامه مردم به جان نظام بیافتند برای قبول مذاکره.

,

انفجار نفتکش ها تکمیل پازل اجماع بین المللی علیه ایران 

, انفجار نفتکش ها تکمیل پازل اجماع بین المللی علیه ایران ,

این کارشناس مسائل استراتژیک افزود:دوم اینکه با انفجار نفتکش هادر عمان این هدف رادردستور کار قرارداد تا به مخاطبان خاص خود یعنی عمان و پاکستان و اروپایی ها حالی بکند که می بینید ایران دنبال ایجاد تنش است تااز این طریق  پازل " اجماع بین المللی "علیه ایران  را کامل کند .

,

مقاومت تنها راه مقابله با آمریکایی ها

, مقاومت تنها راه مقابله با آمریکایی ها,

خورشیدی آزاد در ادامه آینده این تنش ها را اینگونه  ارزیابی کرد و گفت:اگر مقاومت نکنیم که بایست برویم پشت میز مذاکره وبا این دولت و مجلسی که داریم موشک ها را بدهیم بروند و ظرفیت های منطقه ای خودرا که از عوامل اصلی بازدارندگی تهاجم به ماست را از بین ببریم ودرنهایت با برجام حقوق بشر آمریکا را بادست خود بر مسائل داخلی مان حاکم کنیم تااو برای مان مشخص کند چه کسانی بایستی آزاد بشوند و چه افرادی زندانی شوند و تا با اجرای سندهای غربی از جمله 2030 مدارس مان ودانشگاه های مان را به سرباز پروری برای دشمن  تبدیل کنیم.

, .,

وی افزود: اگر هم مثل الان مقاومت کنیم درست است که آسیب هایی هم خواهیم دید اما زیانش از زیان تسلیم شدن بسیار کمتر خواهد بودواما راه ما همانا تقویت تولید و اقتصادداخلی است.

,

انتهای پیام

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه