اخبار داغ

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی:

پذیرش مذاکره با ترامپ غیرقابل‌اعتماد ذلت است/ نتیجه مذاکره قبلی چه بود که دوباره مذاکره کنیم؟

پذیرش مذاکره با ترامپ غیرقابل‌اعتماد ذلت است/ نتیجه مذاکره قبلی چه بود که دوباره مذاکره کنیم؟
نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی ضمن تأکید بر اشاره رهبری به تجربه تاریخی مذاکره قبلی گفت: آمریکایی‌ها صداقت ندارند، آمریکایی‌ها در مذاکرات قبلی پایبند به هیچ مبنایی نبودند پس حالا چگونه می‌توان به آن‌ها دل بست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دیار آفتاب؛ در خصوص دیدار نخست‌وزیر ژاپن با رهبرمعظم‌انقلاب ضمن بیان اینکه سخنان رهبر معظم انقلاب بسیار زیرکانه، دقیق، منطقی، حکیمانه و مملو از استدلال بود گفت: ایشان از صداقت به‌عنوان محور مذاکره نام بردند و فرمودند آمریکایی‌ها صداقت ندارند و نمونه‌اش اینکه از طرفی دم از مذاکره می‌زنند و دست به دامن ژاپن برای وساطت می‌شوند اما بعد از برگشتشان از ژاپن تحریم‌های پتروشیمی را کلید می‌زنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

آمریکایی‌ها در مذاکرات قبلی پایبند به هیچ مبنایی نبودند

, آمریکایی‌ها در مذاکرات قبلی پایبند به هیچ مبنایی نبودند, آمریکایی‌ها در مذاکرات قبلی پایبند به هیچ مبنایی نبودند,

سلیمی ضمن تأکید بر اشاره رهبری به تجربه تاریخی مذاکره قبلی عنوان کرد: آمریکایی‌ها در مذاکرات قبلی پایبند به هیچ مبنایی نبودند پس حالا چگونه می‌توان به آن‌ها دل بست. رهبری فرمودند چگونه می‌شود پاسخ سخن فرد غیرقابل‌اعتمادی مانند آقای ترامپ را داد. پذیرش حرف ترامپ، ذلت است زیرا که ترامپ از ما درخواست کرده که زیر بار زور و ذلت برویم که این پاسخ ندارد یعنی اینکه از یک ملت بزرگ درخواست شود که شما ذلت را بپذیرید آیا این پاسخ دارد؟ به این دلیل بود که رهبری فرمودند که سخن و پیام آقای ترامپ قابل پاسخ نیست.

,

وی با اشاره به اینکه آقای اوباما هم پیام آوردند و گفتند مذاکره کنیم و ما مذاکره کردیم ولی خود اوباما پیمان شکنی کرد ادامه داد: ابتدا باید عهد و پیمان قبلی را احیا کنند بعد برای مذاکره در آینده باید تصمیم گرفت. در حال حاضر بر سر چه چیز مذاکره کنیم؟ این مهم است. بر سر برد موشک های آمریکا و یا بر سر برد موشک های ایران؟ بر سر چه چیز باید مذاکره کرد؟

,

این نماینده مجلس افزود:  اگر منظور آنها این است که برد موشک های ایران کاهش پیدا کند، یعنی ما مؤلفه اقتدار خود را بدهیم و خودمان را سیبل انواع و اقسام سلاح‌هایی که آمریکایی‌ها به منطقه گسیل کردند قرار دهیم. کدام فرد عاقلی چنین چیزی را می‌پذیرد ما بنا به فرموده رهبری با تکیه‌بر توانایی‌های خودمان به مسیر پیشرفت ادامه خواهیم داد و این مسیر را با اقتدار طی خواهیم کرد.

,

بخشی از مؤلفه‌های اقتدار خود را در مذاکره قبل از دست دادیم

, بخشی از مؤلفه‌های اقتدار خود را در مذاکره قبل از دست دادیم, بخشی از مؤلفه‌های اقتدار خود را در مذاکره قبل از دست دادیم,

وی افرادی که در حال تلاش برای زمینه‌سازی مذاکره هستند را خائن و ترسو برشمرد و بیان کرد: نتیجه مذاکره قبلی برای ملت ما چه بوده است؟ خود آقای ظریف فرمودند که ما بازای برجام هیچ بوده. این اعتراف خود آش پز است. آقای عراقچی فرمودند دستاورد هیچ بوده آقای روحانی نیز همچنین. ما همه تعهدات خود را در برجام انجام دادیم اما هیچ نفعی برای ما نداشت که این گفته خود آقایان است. وقتی آنها می گویند مذاکره قبلی هیچ نفعی برای ما نداشته باید پرسید برای مذاکره بعدی چه تضمینی وجود دارد که منفعتی برای ما داشته باشد.

,

سلیمی با تاکید بر اینکه بخشی از مؤلفه‌های اقتدار خود را در مذاکره قبل از دست دادیم اظهار کرد:  ژاپن هم اگر راست می‌گوید صادقانه با ما رفتار می‌کرد. چرا ژاپن از ما نفت نخرید؟ چرا در مقابل این یکه‌تازی آمریکایی‌ها نه ایستاد؟ اگر کشورهای دنیا می‌ایستادند آمریکایی‌ها این‌طور دنیا را به سمت یکه‌تازی پیش نمی‌بردند.

,

وی ضمن بیان اینکه نتیجه مذاکره مانند مذاکره قبل است گفت: ما مذاکره می‌کنیم، آمریکایی‌ها یک سری وعده می‌دهند و از ما درخواست عمل به وعده‌ها را دارند و بعد هم به وعده‌هایشان عمل نمی‌کنند.  

,

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آقای آبه و وزیر امور خارجه آلمان بند ۳۶ برجام را یک بار بخوانند. اقداماتی که ما در حال انجام آن هستیم در چارچوب برجام است و هنوز در چارچوب آن خیلی اقدامات دیگر باید انجام دهیم. بازگشت به نقطه نخست حق قانونی و حقوقی ماست. بنابراین ما هنوز از آنها طلب داریم و آنها باید بدهی خود را بدهند.

,

وی افزود: اینها می گویند مطالبات شمارا پرداخت نمی‌کنیم و بعد به دنبال این هستند که بخش دیگری از اموال و دارایی‌های ما را ببرند. چه فرد عاقلی چنین چیزی را می‌پذیرد. در مذاکره قبل دقیقاً بخش زیادی از اموال و دارایی‌های ما را بردند. می‌بایست در قبال این پرداخت کنند که نکردند.

,

سلیمی خاطرنشان کرد: به جای اینکه آقای آبه و وزیر امور خارجه آلمان به ایران بیایند، البته از این که به ایران بیایند حرفی نداریم، ایرانی ها مهمان نوازند، اما ای کاش به جای این سفر ها به آمریکا فشار می آوردند که به تعهدات خود عمل کنند. وزیر امور خارجه آلمان چرا یادشان رفته است که کشورهای اروپایی حتی اینستکس را راه نینداختند. حتی موادغذایی و دارو که هیچ کشوری از آن در هیچ مقطع تاریخی محروم نبوده را به ما ندادند و این ها را فراموش کردند. انسان از نحوه اقدام و رفتار اروپایی ها و بعضی از کشورهای دیگر تعجب می کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه