اخبار داغ

«روحانی» وارد پایتخت تاجیکستان شد

«روحانی» وارد پایتخت تاجیکستان شد
رئیس جمهور ایران دقایقی پیش به منظور شرکت در پنجمین اجلاس تعامل و اعتماد سازی آسیا وارد «دوشنبه» پایتخت تاجیکستان شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «حسن روحانی» رئیس جمهور ایران دقایقی پیش به منظور شرکت در پنجمین اجلاس تعامل و اعتماد سازی آسیا  وارد «دوشنبه» پایتخت تاجیکستان شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
بر اساس برنامه اعلام شده، پس از ساعتی روحانی با «امامعلی رحمان» رئیس جمهور تاجیکستان در محل کاخ ریاست جمهوری موسوم به «کاخ ملت» دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.
,
 
,
انتظار می‌رود که در این دیدار مهم ترین مسائل مربوط به توسعه و گسترش روابط میان تاجیکستان و ایران مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
,
 
,
قرار است در کنار حضور و سخنرانی در پنجمین اجلاس تعامل و اعتمادسازی آسیا (سیکا) که فردا 15 ژوئن آغاز به کار خواهد کرد، رئیس جمهور ایران همچنین با «عبدالله عبدالله» رئیس اجرایی دولت افغانستان، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه و برخی مقامات عالی کشورهای شرکت کننده دیدار کند.
,
 
,
سازمان سیکا 22 عضو دارد و در برگیرنده 12 عضو ناظر مشتمل بر سازمان‌های بین المللی همچون سازمان ملل متحد، سازمان امنیت و همکاری در اروپا، اتحادیه عرب و تعدادی از کشورها از جمله مالزی، اندونزی، ویتنام، ژاپن، اوکراین و آمریکا می‌باشد.
,
 
,
ایران، قزاقستان، افغانستان، پاکستان، کره جنوبی، چین، روسیه، هند، فلسطین، مغولستان، قرقیزستان، ازبکستان، تاجیکستان، جمهوری آذربایجان و تایلند از اعضای سازمان سیکا هستند.
,
 
,
روحانی پس از شرکت در اجلاس و دیدارهای دوجانبه، عصر فردا دوشنبه را به مقصد «تهران» ترک خواهد گفت.
,
 
,
منبع: فارس
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه