اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی :

رهبری مواضع انقلابی را در پاسخ به امریکا بیان کردند/ ترامپ برای پیروزی در انتخابات به دنبال برگ برنده است

رهبری مواضع انقلابی را در پاسخ به امریکا بیان کردند/ ترامپ برای پیروزی در انتخابات به دنبال برگ برنده است
کارشناس مسائل سیاسی گفت: تمام تلاش امریکا در مقطع کنونی با توجه به همه اتفاقات و تحریم‌ها و فشارها این است که برای انتخابات آینده برگ برنده‌ای را کسب کند و برای رسیدن به این هدف از هیچ اقدامی دریغ نمی‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مرتضی امیری نژاد در گفت‌وگو با شاخص، با اشاره به صراحت مقام معظم رهبری در برابر تکرار مواضع ترامپ از سوی نخست وزیر ژاپن اظهار کرد: دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی در بحث سیاست خارجه، یک دیدگاه شخصی نیست بلکه دیدگاه نظام و انقلاب است که بیان می‌کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص،,

وی افزود: نگاه و بیان رهبر معظم انقلاب نیز برگرفته از اندیشه و افکار امام خمینی(ره) است که امام راحل هم با همین صراحت رهبری در آن زمان می‌گفتند که امریکایی‌ها جرات حضور در منطقه را ندارند و به وسیله ایادی و دست نشانده‌های خود در داخل کشور می‌خواهند اقداماتی را انجام دهند.

,

این استاد دانشگاه با اشاره به دیدار نخست وزیر ژاپن و مذاکراتی که داشت، ابراز کرد: ترامپ برای انتخابات آینده نیاز به یک برگ برنده دارد و این برگ برنده را می‌خواهد در خلیج فارس و یا در غرب آسیا به دست آورد و معامله قرن نمونه‌ای از این حرکت است.

,

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: باید گفت؛ معامله قرن درواقع توطئه غرب بود، یعنی هدف از این نقشه نیز خلع سلاح کردن جبهه مقاومت در بیخ گوش اسرائیل بود که نخست وزیری نتانیاهو هم با حمایت و تقویت امریکا صورت گرفت و امریکا می‌خواهند هم در بحث چانه زنی از بالا و هم مذاکره و سازش نیر همه برگه‌ها را رو کند.

,

امیری نژاد عنوان کرد: امریکا می‌خواهد هم از طریق تهدید و تطمیع اقداماتی را انجام دهد و هم از یک طرف واسطه‌ها را به ایران می‌فرستد که نخست وزیر ژاپن هم با همین هدف به ایران سفر کرده بود و مقام معظم رهبری هم در پاسخ به این مواضع نیز با صراحت تمام، مواضع انقلابی را بیان کردند.

,

وی بیان کرد: تمام تلاش امریکا در مقطع کنونی با توجه به همه اتفاقات و تحریم‌ها و فشارها این است که برای انتخابات آینده برگ برنده‌ای را کسب کند و برای رسیدن به این هدف از هیچ اقدامی دریغ نمی‌کند؛ اعتقاد به مذاکره با دشمن نیز سازگاری با تفکر و اندیشه ناب انقلاب اسلامی ندارد.

,

امریکا ظاهر زیبا اما باطن چودنی و فریبکارانه دارد

, امریکا ظاهر زیبا اما باطن چودنی و فریبکارانه دارد,

این استاد دانشگاه ادامه داد: با توجه به شرایط کنون مذاکره یک کار عقلانی نیست چراکه وقتی با امریکا دست می‌دهی باید بعد از آن تعداد انگشتان دست را بشماری؛ یعنی آن‌ها هیچ صداقتی ندارند و اگر صداقت داشتند در طول این ۴۰سال حداقل یک مورد از این صداقت را نشان می‌دادند و ما حتی یک نمونه را ندیدیم.

,

کارشناس مسائل سیاسی اضافه کرد: امریکایی‌ها می‌خواهد با دستکش مخملی و دست چودنی به ما دست دهند؛ در ظاهر زیبا و فریبنده است اما در باطن چیز دیگری است و اگر ما با سیلی چودنی آن‌ها مواجه شویم نیز آسیبی که در طول این ۴۰سال ندیدیم را ممکن است ببینیم.

,

امیری نژاد با بیان اینکه باید نگاه به داخل داشته باشیم، تصریح کرد: اینکه بعضی‌ها در داخل می‌گویند که اگر ما مذاکره کنیم تمام مشکلاتمان حل می‌شود، نگاهی غلط و احمقانه است؛ همانطور که ما در طول این چهل سال روی پای خود ایستادیم اگر همین ایستادگی را ادامه دهیم به بسیاری از پیشرفت‌ها می‌رسیم.

,

وی ادامه داد: در طول این چهل سال اگر به جای اینکه برخی غرب‌گرایان و لیبرال‌ها نگاه به بیرون داشته باشند نیز به توان داخلی تکیه می‌کردند و مقاومت در برابر دشمن را عملیاتی می‌کردند به نتایج بهتری می‌رسیدیم و امرزو هم این مذاکره، مذاکره‌ای نیست که ما سود ببریم چراکه باید تمامی داشته‌های خود را در برابر بدعهدی‌ها دشمن از دست بدهیم.

,

امریکا برای هیچ کشوری فرش قرمز پهن نخواهد کرد

, امریکا برای هیچ کشوری فرش قرمز پهن نخواهد کرد,

این استاد دانشگاه افزود: نگاه دولتمردان ما بیشتر بر این است که اگر ما با غرب مذاکره کنیم تمام مشکلاتمان حل خواهد شد در حالی که این برجام که هیچ فرجام و نتیجه‌ای نداشت باید یک درس عبرت برای افرادی باشد که نگاه به بیرون دارند و باید بدانیم که امریکا برای هیچ کشوری فرش قرمز پهن نخواهد کرد.

,

امیری نژاد اظهار کرد: ما شاهد بودیم که امریکا تمام تجهیزات هسته‌ای قذافی را گرفت و حتی یک کیلو کیک زرده به آن‌ها نداد و ما هم در بحث هسته‌ای دیدیم که خیلی از مراکز هسته‌ای ما پلمپ شد و در قلب راکتور اراک سیمان ریختیم و امریکایی‌ها به اعتماد و راستی‌آزمایی ما با لحن فریبکارانه جواب دادند.

,

وی در پایان تاکید کرد: تنها راه در برابر عملیات‌های فریبکارانه و نقشه‌های امریکا، مقاومت و استفاده مناسب از توان داخلی است چراکه اگر یک قدم از مواضع خود کوتاه بیاییم، دشمن صد قدم جلو خواهد آمد اما اگر مقاومت کنیم بدون شک هیچ کاری نمی‌تواند انجام دهد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه