اخبار داغ

مسئول نمایندگی اداره گردشگری فریدونکنار خبر داد؛

اجرای طرح اکوکمپ گردشگری تا یک ماه آینده/ظرفیت آب‌بندان‌های فریدونکنار مغفول ماند

اجرای طرح اکوکمپ گردشگری تا یک ماه آینده/ظرفیت آب‌بندان‌های فریدونکنار مغفول ماند
مسئول نمایندگی اداره گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی فریدونکنار گفت: طرح اکوکمپ گردشگری در مراحل آخر اداری قرار دارد و کمتر از یک ماه آینده پس از طی مراحل اداری تحویل سرمایه‌گذار برای اجرا قرار داده می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد شیاری در گفت وگو با خبرنگار بلاغ، اظهار کرد: درحال حاضر باتوجه به اینکه از نظر چارت سازمانی اداره گردشگری فریدونکنار به صورت نمایندگی مدیریت می‌شود با کمبودها و مشکلاتی رو به رو است که البته با پیگیری‌های نماینده مجلس وعده‌هایی مناسبی برای ارتقای نمایندگی به اداره داده شد.
 
وی با اشاره به جذب سرمایه‌گذار برای تقویت ظرفیت‌های گردشگری در فریدونکنار، خاطرنشان کرد: چندین طرح برای سرمایه‌گذاری و تقویت ظرفیت‌های گردشگری وجود دارد که یکی از آن‌ها احداث اکوکمپ گردشگری در جنگل اوجاکله است که اگر این طرح به سرانجام برسد نخستین اکوکمپ گردشگری در استان مازندران است.
 
مسئول نمایندگی اداره گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی فریدونکنار تصریح کرد: طرح اکوکمپ گردشگری در مراحل آخر اداری قرار دارد و کمتر از یک ماه آینده پس از طی مراحل اداری تحویل سرمایه‌گذار برای اجرا قرار داده می‌شود.
 
شیاری با بیان اینکه ظرفیت آب‌بندان‌های فریدونکنار برای جذب گردشگر مغفول مانده است، یادآور شد: با وجود آب بندان‌هایی زیادی که در فریدونکنار وجود دارد نیاز است تا برای آن‌ها برنامه ای صورت گیرد اما تاکنون سرمایه‌گذاری برای اجرای برنامه در این آب بندان‌ها مراجعه نکرده است.
 
وی ادامه داد: طرحی از استانداری برای آب‌بندان‌های روستاهای شیرا (حسین آباد)، بنه کنار، ازباران، کلاگرسرا، جزین و سوته در حال نگارش است و اگر این طرح آماده شود برای سرمایه‌گذاری در اختیار سرمایه‌گذاران قرار خواهد گرفت که اتفاق خوبی است.
 
مسئول نمایندگی اداره گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی فریدونکنار افزود: اقتصادمقاومتی و اشتغال از جمله مهمترین موضوعاتی است که ما به دنبال آن هستیم و معتقدیم با استفاده از ظرفیت‌های گردشگری فریدونکنار به ویژه در روستاها این امر محقق می‌شود.
 
شیاری با اشاره به جاذبه‌های گردشگری فریدونکنار گفت: جاذبه‌های گردشگری فریدونکنار را می‌توان در چندبخش سقانفارها، جنگل و آب‌بندان، اماکن تفریحی و زیارتی و همچنین بازارها و فروشگاه‌های بزرگ تجاری تقسیم کرد.
 
وی اظهار کرد: سقانفارهای روستاهای جزین، نوایی‌محله، اسپی‌کلا و ولیکرودپشت که از سقانفارهای دوره قاجاریه و دارای شماره ثبت هستند به عنوان جاذبه گردشگری فریدونکنار محسوب می‌شوند.
 
مسئول نمایندگی اداره گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی فریدونکنار خاطرنشان کرد: حمام، تپه قلاع‌کتی، آب‌بندان و جنگل اوجاکله روستای سوته ، تپه روستای زاهدکلا، آب‌بندان روستای ازباران، سواحل ماسه‌ای، باغ پرندگان، پارک لاله، پل فلزی مرکز شهر، زیستگاه پرندگان و جنگل روستای جزین از دیگر جاذبه‌های گردشگری فریدونکنار است.
 
شیاری تصریح کرد: آستانه مبارکه امامزاده قاسم(ع) روستای کاردگرمحله، مسجد جامع بهرامی، بازار بزرگ ماهی فروشان، بازارچه هفتگی شنبه بازار و مراکز بزرگ خرید پوشاک و تفریحات کودکان را می‌توان از دیگر جاذبه‌های گردشگری فریدونکنار نام برد.
 
وی با بیان اینکه استقبال گردشگران و مسافران از فریدونکنار بسیار مناسب است، یادآور شد: برای مثال در ایام تعطیلات عیدفطر تمامی واحدهای گردشگری، خانه‌های مسافر و همچنین ویلاهای غیرمجاز به صورت صددرصدی در فریدونکنار تکمیل شده بود که نشان از علاقه‌مندی مسافران برای حضور در این شهرستان دارد.
 
مسئول نمایندگی اداره گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی فریدونکنار گفت: در این شهرستان ۱۱ واحد اقامتی مجاز اعم از هتل، هتل آپارتمان و متل و ۶ واحد پذیرایی مجاز وجود دارد و به دنبال افزایش واحدهای پذیرایی مجاز هستیم.
 
شیاری تاکید کرد: باتوجه به اینکه یکی از دغدغه‌های مهم در زمینه صنایع دستی عدم ارائه محصولات در بازار مشخص است، بازارچه صنایع دستی برای نخستین بار در مازندران با تلاش شهرداری و شورای اسلامی شهر در فریدونکنار ایجاد شد و درحال حاضر لازم است مسئولان و شهروندان نسبت به هنرمندان و صنایع دستی شهر خود اهمیت قائل شوند.
 
وی با بیان اینکه در حال حاضر فقط از ۳۰ درصد ظرفیت فریدونکنار در زمینه گردشگری استفاده شده است خاطرنشان کرد: فریدونکنار دارای ظرفیت‌های زیاد گردشگری است که همچنان جا برای کار کردن دارد تا تقویتی برای این امر صورت گیرد.
 
این مسئول اظهار کرد: با وجود بندر و سواحل بکری که در فریدونکنار وجود دارد امیدواریم در آینده اتفاقات خوبی برای جذب گردشگر در این زمینه رخ دهد.
 
شیاری تصریح کرد: به ثمر رسیدن مرمت حمام تاریخی روستای سوته از مهمترین دغدغه‌های گردشگری فریدونکنار است که از سال ۹۷ پیگیری این امر انجام گرفت و تاکنون کنده‌کاری های اطراف، رطوبت زدایی، آجر فرش کف تا حدودی و بازسازی سقف با همکاری مردم و مسئولان محلی این روستا به سرانجام رسید و با پیش‌بینی صورت گرفته بودجه بسیار مناسبی برای این پروژه درنظر گرفته شده که اگر این بودجه تحقق پیدا کند کار حمام روستای سوته در سال ۹۸ به اتمام می‌رسد.
 
وی ادامه داد: در حال حاضر کلاس‌های آموزش رایگان جاجیم بافی در دو روستای ازباران و کاردگرمحله برگزار می‌شود و در ادامه به دنبال کلاس های لاک‌تراشی هستیم؛ باتوجه به اینکه فریدونکنار به عنوان شهر کمترتوسعه یافته معرفی شده است بودجه‌ای برای آموزش رایگان صنایع دستی به این شهرستان اختصاص پیدا کرد.
 
مسئول نمایندگی اداره گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی فریدونکنار با بیان اینکه مردم بهترین قضاوت کننده نسبت به مسئولان هستند ادامه داد: هر یک از شهروندان که بتوانند ایده و انتقادی نسبت به من داشته باشند با گرمی از آن استقبال می‌کنم و منتظر خبرهای خوبی از گردشگری فریدونکنار باشند.
 
شیاری گفت: سرمایه‌گذاران باید توجه داشته باشند که نگاه مسئولان فریدونکنار نسبت به سرمایه‌گذار بسیار مثبت است که امیدواریم آنها هم نگاه ویژه‌ای به این شهر داشته باشند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه