اخبار داغ

تهدید هند از سوی آمریکا برای امتناع از خرید موشک روسی

تهدید هند از سوی آمریکا برای امتناع از خرید موشک روسی
دولت ترامپ به دلیل مجبور ساختن کشورها به ویژه هند و ترکیه از قطع روابط دفاعی با روسیه، درگیر تعرضات جهانی می شود. دهلی نو و آنکارا بارها ضربه دیپلماسی قهرآمیز آمریکا را متحمل شده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ راشاتودی نوشت، آمریکا به هند هشدار داد که در صورت خرید سیستم دفاع موشکی روسی S-400 با پیامدهای جدی مواجه می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, راشاتودی,

یک دیپلمات ارشد آمریکایی هشدار داد که روابط دفاعی آمریکا و هند بر سر خرید سیستم دفاع موشکی روسی S-400 به خطر خواهد افتاد. دهلی نو باید در مورد این انتخاب راهبردی بسیار دقت کند.

,

 

,

, ,

 

,

"آلیس ولز" معاون وزیر خارجه آمریکا در امور جنوب و مرکز آسیا گفت: "در نقطه ای خاص، انتخاب استراتژیک باید در مورد مشارکت ها، سیستم های تسلیحاتی و پلتفرم های پذیرفته شده برای یک کشور باشد."

,

وی با اشاره به نگرانی جدی واشنگتن در مورد توافق 5 میلیارد دلاری روابط دفاعی آمریکا و هند در ماه اکتبر افزود: "خرید S-400 توسط هند، توانایی این کشور برای افزایش قابلیت همکاری با ما را محدود می کند."

,

این دیپلمات ادامه داد که واشنگتن قصد تسخیر بازار سلاح هند را دارد. قراردادهای نظامی جدید که یکی از اولویت های مهم "مایک پمپئو" وزیر خارجه آمریکا است وی را در اواخر ماه جاری به هند کشاند.

,

 

,

, ,

 

,

دولت ترامپ به دلیل مجبور ساختن کشورها به ویژه هند و ترکیه از قطع روابط دفاعی با روسیه، درگیر تعرضات جهانی می شود. دهلی نو و آنکارا بارها ضربه دیپلماسی قهرآمیز آمریکا را متحمل شده اند. واشنگتن حق دیکته کردن شرایط خود را به حاکمیت کشورها ندارد.

,

معصومه میرحسینی

, معصومه میرحسینی,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه