اخبار داغ

مدارس دولتی حق دریافت شهریه اجباری ندارند

مدارس دولتی حق دریافت شهریه اجباری ندارند
رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان قدس گفت: مدارس دولتی حق دریافت شهریه برای ثبت نام را ندارند، اولیاء می توانند به اختیار خود کمک به مدرسه داشته باشند و در مدارس غیر دولتی اولیاء بر اساس قرارداد مطالبه گری کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ صادق محمدی، رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان قدس در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار گروه اجتماعی قدس خبر در ارتباط با ثبت نام دانش آموزان در سال تحصیلی ۹۸_۹۹ در مدارس، اظهار داشت: ثبت نام در مدارس شهرستان قدس بر اساس محدوده‌های تعیین شده و ابلاغیه ارائه شده به مدارس صورت می پذیرد و چنانچه مدرسه ای از این امر تخطی کند اولیاء می توانند به اداره گزارش دهند تا بررسی ها صورت پذیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قدس خبر, قدس خبر,

وی در ارتباط با دریافت هزینه ثبت نامی افزود: مدارس دولتی، حق دریافت هیچگونه هزینه ای را از اولیاء ندارند و تنها می توانند با اختیار خود کمک هایی را به مدرسه ارائه دهند. مدارس غیر دولتی نیز با توجه به ابلاغیه ای که از طرف وزارت آموزش و پرورش به سامانه ثبت نامی آنها ارائه شده می توانند شهریه های خود را دریافت کنند، لازم به ذکر است که مدارس غیر دولتی می بایست شهریه های ابلاغی خود را بر روی برد مدرسه قرار دهند تا در معرض دید اولیاء و دانش آموزان باشد.
محمدی با اشاره به فوق برنامه های مدارس غیر دولتی گفت: مدارس باید فوق برنامه های اعلامی خود را طبق قراردادی که داشته اند انجام دهند و در این زمینه اولیاء نیز باید مطالبه گری داشته باشند.
رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان قدس تصریح کرد: کمبود معلم در مقطع ابتدایی حدود ۳۴۰ نفر است، که بخشی از آن در سال گذشته تأمین شده  و بخش دیگر را با توجه به مصوبه مجلس و اجازه ای که داده شد، می توانیم از معلم های حق التدریس که سابقه تدریس در نهضت سواد آموزی و مربیگری پیش دبستانی در مدارس دولتی را دارند استفاده کنیم و ۵۰ درصد دیگر را از طریق اضافه خدمت به معلمان رسمی جبران خواهیم کرد.

,
,
,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه