اخبار داغ

آیت‌الله مجتهد شبستری مطرح کرد:

رهبرانقلاب، برنامه‌های انتخاباتی ترامپ را بهم زد/ مذاکره با ردصلاحیت شدگان، نهایت بی‌خردی است

رهبرانقلاب، برنامه‌های انتخاباتی ترامپ را بهم زد/ مذاکره با ردصلاحیت شدگان، نهایت بی‌خردی است
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نباید در مقابل دشمنی که موذیانه عمل می کند ساکت نشست و تسلیم شد. ظلم و انظلام، هردو در دین اسلام قبیح شمرده شده است، بنابراین رهبری بر اساس مبانی دینی جواب قاطعی به حامل پیام رئیس جمهور آمریکا دادند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، آیت‎الله مجتهد شبستری نماینده مردم تبریز در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سفر نخست وزیر ژاپن به کشورمان و قاطعیت رهبر انقلاب در مواجهه با پیام ترامپ به خبرنگار آناج گفت: همانطور که رهبرانقلاب فرمودند، باید در مقابل تکبّر دشمن، متکبر بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی گفت: نباید در مقابل دشمنی که موذیانه عمل می کند ساکت نشست و تسلیم شد. ظلم و انظلام، هردو در دین اسلام قبیح شمرده شده است، بنابراین رهبری بر اساس مبانی دینی، جواب قاطعی به حامل پیام رئیس جمهور آمریکا دادند.

,

عضو مجمع تشخیص مصلحت تصریح کرد: آمریکا کسی نیست که بتواند مسالمت‌آمیز رفتار کند. تصور آن‌ها از مذاکره، ایجاد فشار سیاسی و رسانه ای برای حضور ایران در میز مذاکره است. مذاکره با آمریکا بی‌فایده و بی معناست چراکه این کشور از تمامی تعهدات بین المللی شانه خالی میکند، برجامی که چند سال برای به ثمر نشستن آن زحمت کشیده شد در یک اقدام بی خردانه از طرف آمریکا، برباد رفت.

,

نماینده سابق ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی بیان داشت: ترامپ بعد از مسافرت به ژاپن صنایع پتروشیمی ایران را تحریم کرد، این نشان‌دهنده عدم صداقت آنان برای مذاکره است، بنابراین وقتی صداقت و درستیِ طرف مقابل احراز نمی شود نباید تن به مذاکره داد.

,

آیت‌الله مجتهدشبستری افزود: روش رهبر انقلاب در برخورد با پیام نخست وزیر ژاپن هم عقلایی بود و هم بین المللی. به طور جد این اقدام مقام معظم رهبری قابل تقدیر و سپاس‌گذاری است.

,

وی هدف ترامپ از ارسال پیام به ایران را نمایشی عنوان کرد و یادآورشد: آمریکا انتخابات ریاست جمهوری را در پیش رو دارد، در نتیجه ترامپ میخواهد با این اقدامات سطحی، به مردم آمریکا اینگونه تلقین کند که ما خواهان مذاکره و حل مشکلات با جمهوری اسلامی ایران هستیم، دولت آمریکا در تلاش بود در آستانه انتخابات از ایران امتیازی بگیرد که موفق نشد.

,

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اقدامات اروپا درقبال برجام افزود: ضرب العجل 60روزه ای که به اتحادیه اروپا داده شده آن ها را برای انجام یک اقدام اساسی متقاعد نکرد، این مدت در حال پایان است ولی اروپاییان همچنان سخنان تکراری خود را تکرار می کنند. وزیرامورخارجه آلمان در سفر به تهران از ایجاد سازوکار مالی سخن میگوید ولی هم خود او و هم ما می دانیم که روش فروش نفت در مقابل غذا و دارو در ایران اجرایی نخواهد شد.

,

وی اضافه کرد: اینکه همیشه گفته شود«سعی و تلاش می کنیم» فایده ای ندارد، اروپا همواره تحت فشار آمریکا قرار دارد. بنده به این سازوکار هم دلخوش نیستم، تا زمانی که همه تحریم ‌ها برداشته نشود بعید می دانم اروپا بتواند کاری انجام دهد.

,

عضو مجلس خبرگان رهبری ابرازداشت: دولت وظیفه سنگینی بر عهده دارد و باید عملا اقدامی انجام دهد. گام اول برداشته شده و قدم های بعدی باید به تدریج برداشته شود و صنعت هسته‌ای دوباره به جریان بیافتد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه