اخبار داغ

یادداشت؛

جوان گرایی نیاز امروز مدیریت شهری کلانشهرها

جوان گرایی نیاز امروز مدیریت شهری کلانشهرها
حضورو انتخاب جوانان با تجربه، کارآمد، صادق و تحصیلکرده درعرصه مدیریت شهری بطور قطع به نفع شهر و شهروندان است از این رو باید انتخاب مدیریت شهرداری ها باید براساس شایستگی، تخصص، کارآمدی و پاکدستی همراه صورت پذیرد تا بتوان به افق های ترسیم شده و اهداف از پیش تعیین شده نائل آمد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امروز و در شرایطی که رهبر معظم انقلاب اسلامی براستفاده از مدیران جوان برای تحول گرایی در ساختار اجرایی کشور و حرکت شتابان به سمت توسعه و پویایی در بیانیه گام دوم انقلاب تاکید دارند که معمولاً نسل های مختلف حاملان اصلی برنامه های توسعه هستند. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
امروز جوانان باید درجایی که شایستگی آن را دارند جذب و به کار گرفته شوند. نباید ورود جوانان به ویژه در عرصه های مدیریتی و جایگزینی آنها با نسل قبلی مدیران به یکباره اتفاق بیافتد.
,
ازسویی جوانان باید در فرایندی تدریجی و طی رده های مختلف مدیریتی و کسب تجربه های لازم وارد عرصه های مدیریتی به ویژه در رده های بالا شوند.
,
 
,
با عنایت به اینکه دولت تدبیر و امید توجه و اهتمام ویژه ای به جوانان و به کاری و مشارکت آنها در پست های مدیریتی و حضور در تصمیم گیریها و تصمی سازی ها دارد لذا وظیفه دولت فراهم کردن بسترهای لازم برای حضور جوانان در همه عرصه ها و صحنه هاست. از یک طرف باید بتوانند در کمال آرامش و آسایش در موضوعات مورد علاقه خود آموزش های لازم را ببینند. 
,
 
,
اگردولت بتواند وظیفه خود را به درستی انجام دهد می توان انتظار ظهور کارآفرینانی را در میان جوانان داشت. کارآفرینانی که بخش قابل توجهی از بار سنگین توسعه جامعه به ویزه جامعه شهری را بر دوش بکشند.
,
مدیران جوان، کارگزاران جوان، اندیشمندان جوان، فعالان جوان، در همه میدان های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و بین المللی و نیز در عرصه های دین و اخلاق و معنویت و عدالت، باید شانه های خود را زیر بار مسئولیت دهند، از تجربه ها و عبرت های گذشته بهره گیرند، نگاه انقلابی و روحیه انقلابی و عمل جهادی را به کار بندند و ایران عزیز را الگوی کامل نظام پیشرفته ی اسلامی بسازند.
,
 
,
در این راستا و ادامه این نوع سیاستگذاری انتخاب چهره جوان و البته با تجربه ای مانند «موسی شاعری» بر سکان مدیریت کلان شهری مانند اهواز این امیدواری را نزد شهروندان این خطه از هر طیف و قوم و زبان حتی مدیران اجرایی استان خوزستان به وجود آورده که با رویکردها و راهکارهای جدید این کلانشهرکه از چالش ها و مشکلات فراوان رنج می برد بر موانع و معضلات غلبه کند.
,
 
,
چالش هایی مانند حاشیه نشینی و سکونتگاه های غیرمجاز، ریزگردها، دفع آبهای سطحی و روان آبها، مبلمان شهری و فضای سبز و کمبود امکانات زیرساختی از جمله موانع جدی اهوازاست که کاهش و رفع آنها به فکر و ایده جدید، خلاقیت و نوآوری، پشتکار وانرژی تمام وقت نیازدارد، با توجه به نیروی جوانی و البته تجربه اجرایی و دانش علمی شهردار جدید جای این امیدواری وجود دارد که با تکیه براین عناصر بسیاری از مشکلات این کلانشهر که سال های متمادی تجربه درک و تحمل سختی ها را در پرونده خود ثبت کرده وبا چالش های مختلف دست به گریبان بوده و هست، رفع شود.
,
 
,
همان گونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانه گام دوم انقلاب فرمودند: راه طی شده در گام اول انقلاب فقط قطعه ای از مسیر افتخارآمیز به سوی آرمان های بلند نظام جمهوری اسلامی است دنباله ی این مسیر که به گمان زیاد به دشواریِ گذشته ها نیست، باید با همت و هشیاری و سرعت عمل و ابتکار جوانان طی شود.
,
کبری علمی استاد دانشگاه
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه