اخبار داغ

علاءالدین بروجردی درگفت و گو با دانا:

کاهش تعهدات برجامی طبیعی‌ترین اقدام جمهوری اسلامی ایران است/ اقدام متقابل ایران باید برای اروپا یک درس جدی باشد/ از ابتدا قرار بود جاده برجام دو طرفه باشد

کاهش تعهدات برجامی طبیعی‌ترین اقدام جمهوری اسلامی ایران است/ اقدام متقابل ایران باید برای اروپا یک درس جدی باشد/ از ابتدا قرار بود جاده برجام دو طرفه باشد
علاءالدین بروجردی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره اقدامات متقابل ایران در برجام در کاهش عمل به تعهدات خود گفت: این طبیعی‌ترین اقدام جمهوری اسلامی ایران نسبت به نقض تعهدات برجامی طرف مقابل است.
[

علاءالدین بروجردی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت و گو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا درباره اقدامات متقابل ایران در برجام در کاهش عمل به تعهدات خود گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری بعد از تایید مشروط برجام و مصوبه مجلس که بر اساس این رهنمودها و احتمالات آینده مصوب شد این طبیعی‌ترین اقدام جمهوری اسلامی ایران نسبت به نقض تعهدات برجامی طرف مقابل است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

بروجردی با توجه به عهدشکنی آمریکایی‌ها که رسماً اعلام کردند از برجام خارج شدند افزود: اروپایی ها هم که به طور مستمر اعلام می‌کنند که ما همچنان متعهدیم باید به تعهدات خودش عمل کنند؛ هرچند در عمل اتفاق خاصی نیفتاده است.

,

وی با اشاره به اقدام متقابل ایران در برجام گفت: ما سر سوزنی از منافع ملی خود کوتاه نخواهیم آمد و این تصمیمات با مصوبات شورای عالی امنیت ملی که طبیعتاً تایید مقام معظم رهبری را به دنبال خواهد داشت استمرار خواهد داشت.

,

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس  در پیش بینی اقدام طرف غربی در برجام پس از پایان اولتیماتوم ایران گفت: اروپا راه دیگری ندارد باید شاهد این باشد که یا ما کلیه تعهدات خودمان را کنار بگذاریم یا آنها به تعهدات خود بطور کامل عمل کنند.

,

بروجردی این اقدام ایران یک واکنش منطقی در برابر وقت کشی غربی ها دانست و گفت: از ابتدا قرار بر این بود که جاده برجام دو طرفه باشد، یک طرف که ما باشیم به تعهدات خود به طور کامل عمل کردیم و گزارشات آژانس موید این است؛ اما طرف اروپایی در اجرا و عمل به تعهدات خود پایبند نماند.

,

وی درباره پیام روشن این اقدام ایران به طرف های مقابل در برجام گفت: با توجه به رویه طرف مقابل و صبر استراتژیک جمهوری اسلامی گزینه کاهش عمل به تعهدات به اجرا در آمد و این باید برای اروپا یک درس جدی باشد که بدانند جمهوری اسلامی در این زمینه بسیار جدی است.

,

شورای عالی امنیت ملی ایران با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد این کشور اجرای برخی اقدامات در چارچوب برجام را متوقف می‌کند. این تصمیم با نامه مستقیم حسن روحانی به اطلاع رهبران بریتانیا، فرانسه، آلمان، چین و روسیه رسیده و به آن‌ها ۶۰ روز فرصت داده شده تا تعهدات خود در قبال توافق هسته‌ای را اجرا کنند و در غیر این صورت، ایران محدودیت‌های مربوط به سطح غنی سازی اورانیوم و اقدامات مربوط به مدرن سازی رآکتور آب سنگین اراک را نیز متوقف خواهد کرد.»

,

بیانیه شورای عالی امنیت ملی ایران یک سال پس از خروج یک‌جانبه ایالات متحده آمریکا از برجام صادر شده است. در این بیانیه آمده است: «شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران در راستای صیانت از امنیت و منافع ملی مردم ایران، و در اِعمالِ حقوق جمهوری اسلامی ایران مندرج در بندهای ۲۶ و ۳۶ برجام، امروز ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ دستور توقف برخی اقدامات ایران در توافق برجام را صادر نمود.»

,

انتهای پیام/صابر سخندان

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه