اخبار داغ

انفجار نفتکش‌ها؛ چند سئوال و یک سناریو!

انفجار نفتکش‌ها؛ چند سئوال و یک سناریو!
در حالی پنجشنبه گذشته دو فروند نفتکش در دریای عمان دچار سانحه شدند که چند علامت سئوال بزرگ در باره سناریوسازی هالیوودی در خصوص مقصر جلوه دادن ایران در این ماجرا وجود دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ روز پنجشنبه ۲۳ خرداد ماه حوادثی پشت سر هم برای دو نفتکش حامل اتانول و نفتا در دریای عمان روی داد. شناور اول ساعت ۸:۵۰ دقیقه و نفتکش دوم یک ساعت بعد یعنی ۹:۵۰ دقیقه دچار حریق شدند. از همان ابتدا رسانه‌های غربی انگشت اتهام این اتفاق که اتفاقاً با دیدار رهبر معظم انقلاب و نخست وزیر ژاپن همزمان شده بود را به سمت ایران نشانه رفتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
در این زمینه نیز از بنگاه شایعه پراکنی بی بی سی تا سایر رسانه‌های غربی تلاش کردند با اتهامات واهی کشورمان را مسئول بروز این سوانح معرفی کنند. فارغ از اینکه ادعاهای مطرح شده در خصوص برخورد اژدر به نفتکش‌ها با مستندات توسط همان غربی‌ها تکذیب شد، انفجار نفتکش FRONT ALTAIR و KOKUKA COURAGEOUS و ربط آن به ایران حاوی نکاتی است که به طور مختصر به آنها می‌پردازیم؛
,
 
,
۱- دو فروند نفتکش دو روز پیش در آب‌های ایران دچار سانحه شدند. به فرض این‌که اگر قرار بود ایران چنین کاری را انجام دهد به طور قطع برای اجرای آن از آب‌های سرزمینی استفاده نمی‌کرد. چند هفته قبل در فاصله حدود ۴۰ مایلی بندر فجیره ۴ فروند نفتکش متعلق به امارات، عربستان و نروژ دچار سانحه شدند. اگر کشورهای غربی و در راس آنها آمریکا بگوید هر دو اتفاق کار ایران بوده و اگر ایران در صدد انجام این کار بوده چرا در نزدیکی ساحل کشورمان دو نفتکش FRONT ALTAIR و KOKUKA COURAGEOUS منفجر شدند؟
,
 
,
۲- نکته بسیار مهم در حادثه صبح روز پنجشنبه این است که پس از آن‌که نفتکش‌ها دچار آسیب می‌شوند به سمت ایران حرکت می‌کنند و خدمه آنها را نیز ایران نجات می‌دهد.
,
 
,
۳- باید این موضوع را نیز مدنظر قرار داد که بروز چنین حوادثی تبعات منفی اقتصادی و زیست‌محیطی زیادی به همراه دارد. در صورت غرق شدن یکی از این شناورها آلودگی زیست محیطی آن در آب‌های ایران فاجعه‌بار و حجم خسارت‌ها به ایران غیرقابل تصور بود.
,
 
,
۴- اگر به لحاظ فنی، غیرفنی، سیاسی، اقتصادی، زیست محیطی و … به حادثه نفتکش‌ها نگاه شود منطقی نیست ایران عمداً به منافع دریایی خودش آسیب برساند.
,
 
,
۵- مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از خروج نفتکش‌های آسیب‌دیده از آب‌های سرزمینی ایران و پرواز خدمه نفتکش‌ها به سمت دبی خبر داد. خدمه‌ای که در مقابل دوربین‌ها از کمک‌رسانی به موقع ایرانی‌ها قدردانی و تاکید کردند هیچ مشکلی ندارند و همه چیز خوب است. در این بین رسانه‌های غربی عمداً کمک‌رسانی ایران در بروز این حوادث را پوشش نداند تا بتوانند سناریوی هالیوودی خود را مبنی بر مقصر جلوه دادن ایران پیاده کنند. داستانی که قطعاً پس از بررسی‌های فنی کذب بودن آن مشخض خواهد شد.
,
 
,
منبع: تسنیم
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه