اخبار داغ

حاشیه‌نگاری اروم‌نیوز از دومین روز لیگ ملت‌های والیبال؛

تلخی کام تماشاگران با مشکلات بلیت‌فروشی/ داوری که خودش را هم باور نداشت/ فدراسیون والیبال لهستان جور بازیکن خاطی را کشید

تلخی کام تماشاگران با مشکلات بلیت‌فروشی/ داوری که خودش را هم باور نداشت/ فدراسیون والیبال لهستان جور بازیکن خاطی را کشید
دومین روز از سومین هفته لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۹ با رقابت تیم‌های شرکت کننده برگزار شد اما وجود رخدادهای تلخ و اسف‌بار باعث ایجاد حاشیه در این روز نیز شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم‌نیوز، سومین هفته از لیگ ملت‌های والیبال جهان در سال ۲۰۱۹ در حالی دومین روز خود را پشت سر گذاشت که تیم ملی والیبال کشورمان با نتیجه ۳ بر ۲ تیم لهستان را شکت داد و تیم روسیه نیز موفق شد با نتیجه ۳ بر صفر تیم کانادا را از پیش روی بردارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم‌نیوز,

اما حواشی موجود در این بازی‌ها همچنان ادامه داشت و حتی بیش از روز گذشته به چشم می‌خورد. این حواشی هم در نحوه مدیریت مسئولین و هم در وضعیت حضور تماشاگران در سالن محل برگزاری به وضوح دیده می‌شد.

,

* نگرانی‌ها از وضعیت تیم ملی با وجود ۳ مصدوم

, * نگرانی‌ها از وضعیت تیم ملی با وجود ۳ مصدوم,

اخباری که شب گذشته و هنگام ورود تیم ملی به محل اقامت خود در رسانه‌های مجازی منتشر شد تا ظهر امروز نیز ادامه داشت و بر همین اساس هواداران و مسئولان والیبال نگران ناتوانی ۳ تن از بازیکنان اثرگذار در بازی امروز مقابل لهستان بودند که اصلی‌ترین آن‌ها سعید معروف به عنوان پاسور تیم بود.

,

اما پس از انتشار خبری در خصوص وضعیت جسمانی مطلوب این بازیکنان، آرامش به اردوی تیم ملی و هواداران برگشت تا به این ترتیب امیدها برای داشتن بردی شیرین در برابر قهرمان جهان افزایش یابد.

,

در این میان آنچه بیش از هرچیزی اهمیت داشت، دلیل مصدومیت بازیکنان تیم ملی بود که ناشی از سوءمدیریت مسئولین مربوطه و عدم توانایی در مدیریت تماشاگران به هنگام ورود بازیکنان به هتل بود.

,

هرچند این اتفاق با خوشی به پایان رسید، اما مسئولان فدراسیون والیبال کشور و نیز مدیران استانی در آذربایجان‌غربی باید چنین نکاتی را مدنظر قرار دهند که هر اتفاقی برای بازیکنان موجب خدشه‌دار شدن عملکرد تیم ملی خواهد بود.

,

 

,

, ,

* بازی نخست بدون تماشاگر و سالنی بی روح

, * بازی نخست بدون تماشاگر و سالنی بی روح,

اندک اندک با نزدیک شدن به ساعت ۱۵:۳،  زمان آغاز بازی اول روز دوم میان تیم‌های روسیه و کانادا فرا رسیده و به این ترتیب شرایط برای برگزاری این بازی هموار شد.

,

هرچند ابتدای بازی با سالنی کاملا بی روح و با حضور تعداد اندکی تماشاگر همراه بود، اما در پایان و با نزدیک شدن به زمان برگزاری مسابقه تیم ملی کشورمان حضور پرشور تماشاگران موجب گرمای سالن می‌شد.

,

حضور تماشاگران با پرچم‌های ملی کشورمان و نیز پرچم‌های سرخ رنگ منقش به نام «ارومیه» زیبایی سالن را دوچندان کرده بود، تا جایی که اعضای فدراسیون والیبال نیز به این امر اذعان داشتند که لقب پایتخت والیبال شایسته این شهر و دیار است.

,

 

,

, ,

* آغاز ماراتنی تنگاتنگ و نفس‌گیر

, * آغاز ماراتنی تنگاتنگ و نفس‌گیر,

آغاز بازی ایران و لهستان با حضور تقریبا ۶ هزار تماشاگر بود. این بازی در ست نخست با سختی چندانی همراه نبود اما از ابتدای ست دوم و حضور تماشاگران و هواداران در سالن گرمای بازی نیز افزایش یافته و بازیکنان ۲ تیم به رقابت تنکاتنگ پرداختند.

,

* بی تدبیری مسئولان و سردرگمی هواداران

, * بی تدبیری مسئولان و سردرگمی هواداران,

حضور بیش از ۱۰ هزار تماشاگر در داخل سالن غدیر ارومیه با ظرفیت اسمی ۶ هزار نفر پذیرای عاشقان والیبال است، باعث شد تا بازیکنان تیم ملی با علاقه و شوق زائدالوصفی به بازی پرداخته و در برابر حریف خود بازی زیبا و حرفه‌ای را به نمایش گذارند.

,

علاوه بر حضور این جمعیت در داخل سالن، بیش از ۲ هزار نفر نیز به دلیل مدیریت نادرست مسئولان در فروش بلیت‌ها قادر به ورود به سالن نبودند و بالاجبار در خارج از سالن و از طریق تلویزیون شهری به مشاهده بازی پرداختند.

,

 

,

, ,

هرچند مسئولان مربوطه در خصوص فروش بلیت‌ها همچنان مصر به اجرای قانون بودند اما چنین حضوری آن‌هم در شرایطی که هر بلیت تنها با یک کدملی حق ورود به سالن را داشت این سوال را در ذهن ایجاد می‌کرد که چرا باید برای سالنی با ظرفیت ۶ هزار نفر تا این میزان بلیت فروخته شود و مجموع نفرات حاضر در داخل و خارج سالن چیزی نزدیک به ۱۵ هزار نفر باشد!

,

* سیل عاشقان والیبال در معابر عمومی و پارک‌ها

, * سیل عاشقان والیبال در معابر عمومی و پارک‌ها,

البته این نکته را نیز باید یادآور شد که حضور بیش از ۲ هزار نفر در پارک ائللرباغی و تماشای بازی از طریق تلویزیون شهری در کنار هزاران هوادار تیم ملی در پارک‌ها، معابر و سینماهای سطح شهر ارومیه و نیز سالن‌ها و ایستگاه‌های مردمی می‌تواند نشان دهنده اوج علاقه مردم این شهر به والیبال به‌عنوان ورزش نخست دیار آذربایجان‌غربی باشد.

,

اگر آمار پارک‌ها و معابر سطح شهر ارومیه را نیز به ارقام گفته شده اضافه کنیم، رقمی بالغ بر ۲۰ هزار نفر در سراسر این شهر مشغول نظاره بازی از طریق تلویزیون‌های شهری، سینماها و نیز سالن غدیر بودند.

,

* داوری که خود را هم باور نداشت!

, * داوری که خود را هم باور نداشت!,

اما آنچه در جریان برگزاری بازی ایران و لهستان باعث ناراحتی و عصبانیت کادر فنی تیم لهستان، اعضای کادر فنی و بازیکنان تیم ملی کشورمان و نیز تماشاگران بازی در سراسر شهر بود، عدم تمرکز داور در بازی و تصمیم‌های اشتباه وی بود که باعث شد تا سرمربی لهستان چندین بار درخواست ویدئو چک کرده و در بیشتر این موارد نیز داور را مجبور به برگرداندن نظرش کند.

,

 

,

, ,

در این زمینه مسئولان فدراسیون جهانی والیبال باید پاسخگوی هر ۲ تیم و هوادارانی باشند که در خلال بازی بارها و بارها به دلیل کوتاهی و اشتباه داور دچار سردی و گرمی شدند!

,

* حاشیه‌ای پررنگ برای یک بازی

, * حاشیه‌ای پررنگ برای یک بازی,

اما شاید مهم‌ترین حاشیه در جریان بازی ایران و لهستان، مربوط به ابتدای این بازی بود که در ان بر اساس اعلام فدراسیون جهانی والیبال قرار بود که بازیکن خاطی لهستان با قرائت نامه‌ای نسبت به آن‌چه در روزهای گذشته علیه مردم ایران ابراز داشته بود عذرخواهی کند.

,

 

,

, ,

نکته جالب اینجا بود که کوبیاک به جای قرائت نامه عذرخواهی خود، به قرائت نامه و به تعبیر بهتر بیانیه فدراسیون والیبال کشورش بسنده کرده و از انجام دستور فدراسیون جهانی والیبال سرباز زد. اتفاقی که با اعتراض تماشاگران همراه بود اما هیچ کسی از فدراسیون ایران و جهانی به آن واکنشی نشان نداد!

,

* پایان بازی و آغاز رسمی شادی تماشاگران

, * پایان بازی و آغاز رسمی شادی تماشاگران,

با پایان بازی و برد شیرین تیم ملی کشورمان در برابر لهستان، نوبت به شادی رسمی تماشاگران رسید که در داخل و خارج از سالن برگزاری مسابقه به جشن و پایکوبی بپردازند.

,

پس از این بازی، تمام خیابان‌های اصلی شهر ارومیه مملو از خودرو و مردمی شد که برای پیروزی تیم ملی به شادی پرداختند.

,

 

,

, ,

با توجه به اتفاقات روز گذشته که ناشی از کم‌توجهی مسئولان به تدابیر امنیتی بود، امروز مسیر ورودی هتل محل اقامت تیم ملی توسط نیروهای انتظامی مسدود شده بود و مردم تنها تا ابتدای راه توانستند همراه اتوبوس و اعضای تیم ملی باشند.

,

به هر ترتیب باید دید که تیم ملی والیبال کشورمان در جریان هفته سوم از لیگ ملت‌های جهان خواهد توانست تیم روسیه را نیز از پیش رو بردارد؟

,

هواداران و مردم ارومیه به عنوان پایتخت والیبال ایران و آسیا در این بازی‌ها تمام توان خود را گذاشتند و بازیکنان تیم ملی نیز با ارائه بازی مطلوب و زیبا پاسخ این شور و اشتیاق مردم را دادند و امیدوار برای سومین پیروزی خود عازم محل اقامت شدند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه