اخبار داغ

معاون اداره کل منابع طبیعی استان زنجان:

استفاده از تصاویر ماهواره‌ای برای پایش فعالیت‌های معدنی در استان زنجان/ منابع طبیعی نیروی کافی برای بازدید میدانی از همه معادن ندارد

استفاده از تصاویر ماهواره‌ای برای پایش فعالیت‌های معدنی در استان زنجان/ منابع طبیعی نیروی کافی برای بازدید میدانی از همه معادن ندارد
معاون اداره کل منابع طبیعی استان زنجان با اشاره به نظارت منابع طبیعی برفعالیت‌های معدنی در استان زنجان گفت: منابع طبیعی نیروی کافی برای بازدید میدانی از همه معادن ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پیمان فقیه در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به احیا و بازسازی معادن در استان زنجان اظهار کرد: منابع طبیعی معادنی را که فعالیت در آن تمام شده و از طرف سازمان صنعت٬ معدن و تجارت آزادسازی شود را احیا می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی تصریح کرد: انتخاب معادن به صورت مشترک با همکاری سازمان صمت و منابع طبیعی خواهد بود و حتما باید عملیات اتمام فعالیت در معدنی اعلام شود تا برای احیا آن اقدام شود.

,

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی استان زنجان مشکلات مالی را نیز از دغدغه‌های این سازمان در حوزه احیا اعلام کرد و گفت: موضوع اصلی این است که معادنی که فعالیت‌ در آنها اتمام شده برای منابع طبیعی اعلام شود.

,

وی بیان کرد: بعد از اتمام فعالیت از شرکت مورد نظر تعهدنامه محضری به منظور جلوگیری از فعالیت دوباره اخذ می‌شود و بعد از این اقدام نسبت به احیای معدن مورد نظر اقدام می‌شود.

,

فقیه عنوان کرد: 12 درصد از حقوق دولتی که از معدنکاران اخذ می‌شود به خزانه دولتی بنام سازمان جنگل‌ها و مراتع که از این اعتبارات برای احیای معادن به منابع طبیعی استان عودت می‌دهند.

,

وی افزود: درصدی از اعتبارات برای احیای معادن به منابع طبیعی استان برای کار احیای معادن اختصاص داده می‌شود و این اعتبارات براساس برنامه‌ سالانه سازمان اختصاص داده می‌شود.

,

صرف هزینه 17 میلیون تومان برای احیای معادن در سال 97

, صرف هزینه 17 میلیون تومان برای احیای معادن در سال 97, صرف هزینه 17 میلیون تومان برای احیای معادن در سال 97,

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی استان زنجان عنوان کرد: سال گذشته برای احیای معادن 97 میلیون تومان مصوب شده بود ولی در 17 میلیون تومان تخصیص داده شد.

,

وی با اشاره به نظارتهای منابع طبیعی به فعالیت‌های معدنی در استان زنجان و جلوگیری از اضافه برداشت‌ها براساس مجوز داده شده ابراز کرد: منابع طبیعی نیز براساس وظایفی که دارد در این حوزه نظارتهای لازم را دارد.

,

برخورد با تخلفات معدنی در زنجان

, برخورد با تخلفات معدنی در زنجان, برخورد با تخلفات معدنی در زنجان,

فقیه افزود: براساس ظرفیت‌های نیرو این سازمان پایش معادن را در دستور کار خود قرار داده است و خیلی از معادن در استان زنجان به دلیل تخلف به مراجع قضایی معرفی شدند.

,

وی در خصوص اعلام آمار تعداد معادنی که با آنها به دلیل تخلف برخورد شده است بیان کرد: شاید پسنده نباشد اینکه اسم معادن را بگوییم که در حوزه برداشت تخلف کردند و در هفته گذشته چند مورد برخورد را داشتیم.

,

منابع طبیعی از نظر نیروی انسانی دچار چالش است

, منابع طبیعی از نظر نیروی انسانی دچار چالش است, منابع طبیعی از نظر نیروی انسانی دچار چالش است,

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی استان زنجان عنوان کرد: در بحث آمار در حال حاضر جمع بندی کاملی نداریم و واحد حقوقی اداره کل منابع طبیعی و واحد یگان حفاظت که مسقیما مسئولیت برخورد مستمر با تخلفات معادن را دارند شاید آمار متخلفان معادنی که با آنها برخورد شده را داشته باشند.

,

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر برنامه‌ریزی برای نظارت بر فعالیت معادن با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای هستیم افزود: منابع طبیعی یک مقدار از نظر نیرو دچار چالش است و شاید نیرو کافی برای بازدید میدانی از معادن وجود نداشته باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه