اخبار داغ

رئیس شورای ملی زیتون:

گلخانه‌داران از عملکرد نظام مهندسی کشاورزی ناراضی هستند/ زیتون‎کاران مشکلی از واردات روغن زیتون با ارز آزاد ندارد

گلخانه‌داران از عملکرد نظام مهندسی کشاورزی ناراضی هستند/ زیتون‎کاران مشکلی از واردات روغن زیتون با ارز آزاد ندارد
رئیس شورای ملی زیتون با اشاره به عملکرد نظام مهندسی کشاورزی و حمایت از گلخانه‌داران گفت: گلخانه‌داران از عملکرد نظام مهندسی کشاورزی استان زنجان ناراضی هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه در حال حاضر 6 نهالستان مجاز زیتون در شهرستان طارم فعالیت می‌کنند اظهار کرد: هیچ کدام از این واحدها نتوانستند تسهیلات دریافت کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با اشاره به اینکه در 10 سال اخیر روند ارائه تسهیلات به قدری مشکل شده هیچ گلخانه‌ای نتوانسته تسهیلات دریافت کند افزود: سطح تسهیلات نیز به طرح‌ها بستگی دارد ولی کسی موفق به دریافت تسهیلات نشده است.

,

رئیس شورای ملی زیتون در مورد واردات روغن زیتون خاطر نشان کرد: تولید داخلی با ارز آزاد انجام می‌شود ولی واردات روغن زیتون با ارز دولتی انجام می‌شد که ما مشکلی در واردات نداشتیم و از دولت خواستار این بودیم که واردات روغن زیتون انجام شود ولی با ارز آزاد اتفاق بیفتد.

,

وی بیان کرد: نمی‌خواهیم صنعت زیتون نیز همانند صنعت خودرو انحصاری شود و رقابت وجود داشته باشد ولی باید منصفانه باشد.

,

عباسی در مورد عدم حمایت نظام مهندسی کشاورزی از تولید کنندگان در حوزه گلخانه‌ای خاطر نشان کرد: نظام مهندسی به غیر از ایجاد مشکلی برای تولید کننده کار دیگری ندارد.

,

وی افزود: نظام مهندسی یک دهم اطلاعات تولید کننده را ندارد و توانایی در حوزه تولید ندارند ولی متاسفانه هیچ حمایتی از تولیدکنندگان نمی‌کنند.

,

رئیس شورای ملی زیتون در خصوص مشکل اخذ مجوز فعالیت گلخانه‌ای از نظام مهندسی کشاورزی افزود: در اخذ مجوز بروکراسی ادارای سختی را بر سر راه تولید کننده قرار می‌دهند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه