اخبار داغ

عوارض کشنده بی‌خوابی

عوارض کشنده بی‌خوابی
متخصصان علوم پزشکی در آمریکا اعلام کردند که کم‌خوابی یا بی‌خوابی منجر به عوارض جدی و خطرناک در انسان‌ها می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بر اساس مطالعه‌ای از سوی متخصصان "انستیتو ملی سالمندی" در آمریکا، اختلال در خواب منجر به بیماری های قلبی - عروقی، افسردگی، زوال عقل و عوارض جدی دیگری برای بدن می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
پزشکان تاکید دارند که پیامد بی‌خوابی مزمن تنها کسالت و خستگی نیست بلکه این عارضه با افزایش خطر ابتلا به فشار خون، دیابت نوع دو، حمله قلبی، افسردگی، اضطراب و حتی افزایش خطر مرگ زودرس مرتبط است.
,
 
,
پس از مطالعه روی وضعیت سلامتی و برنامه خواب ۹۰۰۰ نفر در آمریکا که سن آنها بالای ۶۵ سال بوده آشکار شد که حدود ۵۰ درصد از این افراد با مشکلات بی‌خوابی روبرو بوده‌اند.
,
 
,
این افراد حتی در صورت خوابیدن در زمان معین و استراحت کافی، همچنان پس از بیدار شدن، بیشتر اوقات احساس خستگی و کسالت می‌کردند. به گفته پزشکان علاو بر برنامه منظم، کیفیت خواب نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.
,
 
,
متخصصان تاکید دارند یکی از دلایل اختلال خواب، استرس است که باعث تحریک تولید کورتیزول می‌گردد که این امر به نوبه خود منجر به کم خوابی یا بی خوابی می‌شود.
,
 
,
این در حالی است که نتایج آزمایش‌ها نشان می‌دهد که به دلیل بی‌خوابی، خطر ابتلا به زوال عقل در بیشتر این افراد افزایش داشته است. 
,
 
,
به گفته متخصصان، در عین حال خواب بیش از حد نیز منجر به اختلال در فعالیت قلب می‌شود. 
,
 
,
به گزارش اسپوتنیک، همچنین پیش از این گزارش شده بود که خواب کمتر از پنج ساعت در شبانه روز خطر ۳۰ درصدی افزایش وزن را به همراه دارد.
,
 
,
انتهای پیام
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه