اخبار داغ

مسئول تحقیقات و برنامه‌ریزی خانه آمریکای لاتین:

آمریکا دیپلماسی «ناوچه توپدار» را در پیش گرفته/ عقب‌نشینی از مقاومت ایران را خلع سلاح می‌کند

آمریکا دیپلماسی «ناوچه توپدار» را در پیش گرفته/ عقب‌نشینی از مقاومت ایران را خلع سلاح می‌کند
مسئول بخش تحقیقات و برنامه‌ریزی خانه آمریکای لاتین گفت: افکار عمومی هم در ایران و هم در صحنه بین‌المللی باید برای خنثی کردن فشارهایی که ناشی از یک جنگ تمام عیار اقتصادی علیه ایران است، بسیج شود و میانجی‌ها هم باید همین پیام را دریافت کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالحمید شهرابی مسئول بخش تحقیقات و برنامه‌ریزی خانه آمریکای لاتین در گفت‌وگو با مشهدپیام، پیرامون اقدامات آمریکا برای سوق دادن مجدد ایران به سمت مذاکرات اظهار کرد: هدف این است که ایران از مواضع خود عقب بنشیند و در ادامه برجام امتیازات بیشتری به آمریکا بدهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مشهدپیام,

وی با بیان اینکه آمریکا برای رسیدن به این هدف از روش‌ها و ابزار مختلف استفاده می‌کند افزود: مهم‌ترین ابزار در این زمینه تحریم است.

,

مسئول بخش تحقیقات و برنامه‌ریزی خانه آمریکای لاتین گفت: آمریکا از یک طرف تحریم‌ها را تشدید می‌کند و از طرف دیگر همزمان با افزایش فشارهای اقتصادی این پیام را به ایران ابلاغ می‌کند که اگر می‌خواهید این فشارها کم شود، باید از مواضع خود کوتاه بیایید، باید برد موشک‌های خودتان را کاهش دهید و برنامه دفاع نظامی را مطابق توصیه‌های واشنگتن تنظیم کنید و درنهایت نیز باید از حمایت از نیروهای مقاومت در فلسطین، لبنان، عراق، سوریه و یمن دست بردارید.

,

دفاع ایران از جبهه مقاومت مهم‌ترین مشکل آمریکا با ایران است

, دفاع ایران از جبهه مقاومت مهم‌ترین مشکل آمریکا با ایران است,

وی افزود: خط مشی ایران در دفاع از جبهه مقاومت مهم‌ترین مشکل آمریکا با ایران است و این مشی، سلطه‌گری آمریکا را با مانع جدی مواجه کرده است.

,

شهرابی تصریح کرد: تحریم، تهدیدات نظامی، هجمه سنگین تبلیغاتی، تلاش برای به جریان انداختن اجتماعات اعتراضی و تحریک جنبش‌های اجتماعی به منظور ایجاد بی‌ثباتی در ایران، اینها همه بخش‌های مختلف یک برنامه واحد است که در ستاد فرماندهی امپریالیسم آمریکا طراحی شده و هدف آن وادار کردن ایران به عقب‌نشینی از مقاومت در مقابل سلطه‌گری آمریکا است.

,

وی افزود: روی خشن این برنامه تحریم و تهدید است و روی به ظاهر نرم و ملایم آن مذاکره است و با این حال هر دو یک منظور را دنبال می‌کنند.

,

راهکار اصلی آمریکا علیه ایران فشار اقتصادی و عملیات روانی است

, راهکار اصلی آمریکا علیه ایران فشار اقتصادی و عملیات روانی است,

مسئول بخش تحقیقات و برنامه‌ریزی خانه آمریکای لاتین با اشاره به اینکه در این مقطع راهکار اصلی آمریکا علیه ایران علاوه بر فشارهای اقتصادی، تمرکز بر عملیات روانی است خاطرنشان کرد: در این عملیات این نظر به افکار عمومی القا می‌شود که آمریکا می‌خواهد فشارها علیه ایران را کاهش دهد و برای این منظور آماده است با ایران مذاکره کند و این ایران است که لجبازی می‌کند و پای میز مذاکره نمی‌آید.

,

وی افزود: به واقعیت در این عملیات روانی اشاره نمی‌شود و واقعیت این است که ایران پای مذاکره آمد و برخی توافقات هم حاصل شد که آمریکا زیر آن زد و نه تنها هیچ نشانه‌ای از کاهش فشارهای آمریکا علیه ایران موجود نیست، بلکه همزمان با پیشنهاد مذاکره، آمریکا تحریم‌های ایران را تشدید کرده است.

,

شهرابی گفت: با این اوصاف، این چه نوع مذاکره ای ست که ایران به آن دعوت می شود؟ آیا چیزی به غیر از آن است که خود آمریکایی ها آن را «دیپلماسی ناوچه توپدار» می‌نامند و سیاست‌مدار نامدارشان یعنی کیسینجر، از آن به عنوان دیپلماسی تفنگ شکاری یاد می‌کند.

,

وی با بیان اینکه باید از موقعیت طرفین در رویارویی آمریکا و ایران ارزیابی واقع‌بینانه داشت افزود: فشارهای آمریکا علیه ایران واقعی و شدید است و برای دفاع از حقانیت ایران لازم نیست که این فشارها را نادیده بگیریم و یا این که آن را ناچیز تلقی کنیم.

,

بسیج افکار عمومی عامل خنثی‌سازی جنگ اقتصادی دشمن

, بسیج افکار عمومی عامل خنثی‌سازی جنگ اقتصادی دشمن,

مسئول بخش تحقیقات و برنامه‌ریزی خانه آمریکای لاتین اظهار کرد: افکار عمومی هم در ایران و هم در صحنه بین‌المللی باید برای خنثی کردن فشارهایی که ناشی از یک جنگ تمام عیار اقتصادی علیه ایران است، بسیج شود و میانجی‌ها هم باید همین پیام را دریافت کنند، همانطور که دانشجویانی که به هنگام ورود نخست وزیر ژاپن به ایران در پوسترهایی که در فرودگاه در دست گرفته بودند به ایشان گفتند، «در کنار ایران مظلوم و در مقابل آمریکای ظالم بایستید!». و یا در دست نوشته ای دیگر از او خواستند: «اگر می خواهید به ما کمک کنید از آقای ترامپ بخواهید که تحریم ها علیه ایران را فورا متوقف کند.».

,

وی افزود: موضوع دیگر در ارزیابی از موقعیت طرفین، قابلیت دفاعی ایران و علاوه بر آن ضرباتی است که آمریکا از ناحیه حمایت ایران از جبهه مقاومت در منطقه متحمل شده است و اگر ایران تا به حال در مقابل تهاجمات بی‌وقفه آمریکا دوام آورده به شکرانه همین توان دفاعی و خط مشی حمایت از نیروهای مقاومت است.

,

عقب‌نشینی از مسیر مقاومت ایران را خلع سلاح خواهد کرد

, عقب‌نشینی از مسیر مقاومت ایران را خلع سلاح خواهد کرد,

شهرابی با اشاره به اینکه عقب‌نشینی از این مسیر ایران را در مقابل آمریکا خلع سلاح خواهد کرد و با اینکار راه برای برقراری سلطه مجدد آمریکا بر ایران و منطقه غرب آسیا هموار خواهد شد تصریح کرد: رسیدگی به اوضاع داخلی کشور بسیار حائز اهمیت است و در این حوزه ما نقطه ضعف داریم و آرایش دفاعی ما در مقابل آمریکا باز است.

,

وی ضمن تأکید بر این مطلب که ما باید برای مقابله مؤثر در مقابل آمریکا خانه‌تکانی کنیم افزود: اول از همه این که باید آحاد ملت در مقابل دشمن سلطه‌گر که با جنگ اقتصادی می‌خواهد ایران را از پای درآورد، متحد و یک‌صدا باشیم و ضرورت این یک‌صدایی ایجاب می‌کند به سیاست‌مداران و دولت‌مردانی که بر خلاف تجربیات به دست آمده هنوز راه کنار آمدن با کدخدا را پیشنهاد می‌کنند دست رد بزنیم، تا آنجا که آمریکا از به سازش کشیدن این ملت قطع امید کند.

,

مسئول بخش تحقیقات و برنامه‌ریزی خانه آمریکای لاتین با اشاره به اینکه باید اقتصاد مقاومتی را از شعار به عمل و اقدام روی زمین تبدیل کنیم و باید جلوی فساد خانمان‌سوز و قاچاق را بگیریم خاطرنشان کرد: بایستی سرمایه‌های کشور را در مسیر تولید به جریان بیندازیم و جلوی واگذاری رانتی، بی‌ضابطه و افسار گسیخته سرمایه‌های ملی به برخی افراد بی‌صلاحیت و سودجو را که تحت لوای بخش خصوصی دارایی‌های کشور را به باد می‌دهند بگیریم.

,

وی افزود: در مورد وضعیت داخلی بسیار دارای اهمیت است که با مقابله با اخراج و از نان خوردن انداختن کارگران و فرارهای مالیاتی و بهبود وضع اقتصادی گارد باز خودمان را در مقابل آمریکا ببندیم و متوجه باشیم که بین مسائل اصلی و فرعی فرق قائل شویم و از هر اقدامی که منجر به تفرقه در صفوف یکپارچه ملت می‌شود پرهیز کنیم.  این کارها ما را در مقابل دشمن امپریالیستی مصون می‌سازد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه