اخبار داغ

کارشناس روابط بین الملل مطرح کرد؛

موضع‌گیری قاطع رهبر انقلاب، پایان سناریوی تکراری شیطان بزرگ

موضع‌گیری قاطع رهبر انقلاب، پایان سناریوی تکراری شیطان بزرگ
کارشناس روابط بین الملل گفت: شفافیت سخنان رهبری راه را برای هرگونه مذاکره پشت پرده ای بسته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛اکبر جعفری در گفت و گو با خبرنگار بلاغ،با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با نخست وزیر ژاپن اظهار کرد: ترامپ سزاوار تبادل پیام نیست و ماهیچ پاسخ یا پیامی در خصوص او ارسال نمی کنیم، اینان سخنان قاطع رهبر معظم انقلاب است که در دیدار با شینزو آبه نخست وزیر ژاپن بیان کردند، سخنانی که در همین مدت کوتاه واکنش های زیادی از سوی رسانه های مطرح جهان و داخل کشور داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,


وی با بیان اینکه آبه به اسم میانجی گر به ایران آمد، تصریح کرد: تبلیغات گسترده سیاسی برای ورود او به ایران شده بود، که می خواست برگه برنده ای به نفع ترامپ باشد، اما آنچه در نهایت اتفاق افتاد، قاطیعت رهبری بود که تمام نقشه هایشان را نقش برآب کرد.

,
,


کارشناس روابط بین الملل ادامه داد:  شفافیت سخنان رهبری راه را برای هرگونه مذاکره پشت پرده ای بسته است.

,
,


وی این حرکت آمریکا را عقب نشینی از مواضش خواند و افزود: پناه بردن آمریکا به میانجی گری چیزی جز  تسلیم در برابر مقاومت ایران در مقابل تحریم ها و عقب نشینی تدریجی از مواضع اش نمی تواند باشد، همانطور که گزینه نظامی را از روی میزش حذف کرد.

,
,


این استاد دانشگاه تصریح  کرد: این روزها ترامپ سرگردان، از هر ابزاری استفاده می کند تا کشور ایران را در صف خود قرار دهد، که این از یک طرف به موقعیت ایدئولوژیک خاورمیانه مرتبط می شود و از طرفی بخاطر ظرفیت عظیم ژئوپلتیک ایران است که نبض خاورمیانه می باشد و به آن حیات می بخشد.

,
,


وی به ظهور قدرت های اقتصادی و نظامی چون روسیه، چین و ایران در خاورمیانه اشاره کرد و گفت: افول هژمونی تک قطبی آمریکا با ظهور این قدرت ها در جهان به صدا در آورده است و از این روست که آمریکا به دنبال یارکشی و جبهه بندی سیاسی  است.

,
,

 

,

این کارشناس سیاسی با بیان نقش میانجیگری آبه در  ورود به ایران خاطرنشان کرد: نخست وزیر ژاپن در حالی میانجی گر شد که بعد از دیدار ترامپ به نشانه پیروی از تحریم ها، واردات نفت خام ایران را در اردیبهشت ماه متوقف کرد و این بی طرفی او را زیر سوال می برد.

,


وی افزود: هرچند با وجود ارتباط طولانی تجاری با ایران و ائتلاف راهبردی با آمریکا از نفوذ کمی در میانشان برخوردار بوده است و شکست او را از قبل پیش بینی می شد.

,
,


جعفری به موضع گیری درست رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: با موضع گیری قاطع خود، به سناریوی تکراری شیطان بزرگ خاتمه داد، فهماند هیچ مذاکره ای همراه با زبان تهدید وجود نخواهد داشت و باید این آمریکا باشد که به تغییرات رویکرد خود بپردازد.

,
,


وی با بیان اینکه صراحت آشکار رهبری آب پاکی را بر روی سیاست خصمانه آمریکا ریخت، خاطرنشان کرد: سیاستی که تسلیم ایران یا تغییر نظام آن را می‌خواهد، اما رهبری با پاسخ صریح و بی ابهام خود، نشان داد که تاریخ انتقضای دروغ هایش منقضی شده است و قطعا بازی چماق و هویج برای ایران نشدنی است.

,
,


جعفری به واکنش رسانه های غربی اشاره کرد و ادامه داد: رویتر، آسوشیتدپرس، شبکه الجزیره و بسیاری از خبرگزاری های غربی به تحلیل این دیدار پرداختند.

,
,


وی در پایان گفت: اما آنچه در نهایت از روی قرائن بر می‌آید این است که آمریکا میخواست همانطور که کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در معامله قرن فریب داده است، این شانس را در ایران نیز تجربه کند، اما باید این را در نظر می گرفت که با وجود بازیگری حرفه ای اش برای اهل فن، اهدافش بر ملا شده است و به گفته مقام معظم رهبری باید رویکردش را تغییر دهد.

,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه